Amazon та виробник роботів-пилососів iRobot розірвали угоду про злиття на $1,4 млрд

30.01.2024
1252

Фото: glassdoor.co.uk

Компанія Amazon та виробник роботів-пилососів iRobot заявили в понеділок, 29 січня, що відмовляються від своїх планів щодо злиття через протидію з боку антимонопольних органів ЄС, пише Forbes з посиланням на Reuters


Amazon заявила, що запропоноване нею придбання iRobot за $1,4 млрд не має схвалення регулювальних органів у Європейському союзі. Раніше цього місяця агентство Reuters повідомило, що угоду буде заблоковано антимонопольними органами Європейської комісії і що основні побоювання полягають у тому, що Amazon може перешкодити конкурентам iRobot на своєму онлайн-ринку, особливо у Франції, Німеччині, Італії та Іспанії.

Amazon давно працює в галузі «розумного дому». Компанія випустила домашнього робота Astro за $999. Він складає плани приміщень, за голосовою командою приїжджає в потрібну кімнату, розпізнає обличчя, відповідає на запитання, програє музику і показує погоду.

iRobot випускає роботи-пилососи Roomba з 2002 року. Вони є одними з найпопулярніших у цій категорії побутової техніки, а їхні продажі обчислюються мільйонами штук. Компанія робить ставку на свою операційну систему з алгоритмами штучного інтелекту. 

Amazon оголосила про угоду з iRobot у серпні 2022 року. Тоді її оцінювали в $1,7 млрд з урахуванням боргу. Найбільший у світі інтернет-магазин, який уже володіє Alexa та Ring, прагнув розширити свою лінійку пристроїв для розумного дому.

У листопаді 2023 року заплановане придбання Amazon компанії iRobot викликало офіційне заперечення з боку антимонопольного регулятора ЄС, який заявив, що угода може дозволити технологічному гіганту використати своє домінування для придушення конкурентів. ЄС здійснює поглиблене розслідування угоди, оголошеної минулого року. У заяві із запереченнями сказано, що запропонована угода «може обмежити конкуренцію на ринку роботів-пилососів».

Amazon, що працює у широкому спектрі секторів, від електронної комерції до хмарних обчислень, потокового відео та продуктів харчування, вже деякий час привертає увагу регуляторів конкуренції у США, Великій Британії та ЄС.

У вересні Федеральна торгова комісія подала проти компанії масштабний антимонопольний позов, стверджуючи, що вона використала своє монопольне становище, аби завдати шкоди споживачам, конкурентам та продавцям.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.