Власник «Молоко від фермера» планує відкрити до 100 магазинів у Києві

26.12.2017
20771

Фото: www.facebook.com/molokoferma.com.ua

Тарас Мороз розвиває мережу «Молоко від фермера», яка спеціалізується на екологічно чистих фермерських продуктах. Для того щоб відповідати принципу «еко», компанія здійснює контроль якості на кожному етапі від виробництва до продажу продукції. Мережа магазинів уже об'єднує 20 торгових об'єктів у Києві, але в планах компанії збільшити кількість магазинів до 100, відкрити нові формати в українських містах-мільйонниках та вийти за межі країни. Чому вузькоспеціалізовані формати мають перспективу, розповідає директор «Молоко від фермера» Тарас Мороз

— З чого починався розвиток вашої мережі?

— Торговельно-виробнича мережа «Молоко від фермера» спеціалізується на екологічно чистих молочних продуктах. Наша мережа починала працювати на базі фермерського господарства «Острійське» у Київській області, а зараз уже працює на базі декількох передових ферм цього району. Високотехнологічний завод із виробництва забезпечує виготовлення продукції з молока, отриманого безпосередньо після доїння. Завдяки цьому в молоці зберігаються всі природні властивості та мікроелементи, а отже і продукція, створена на його основі, є більш корисною для споживачів.

Розвиток роздрібної мережі починали, можна сказати, «як усі» — з кіосків площею від 10 до 25 кв. м у Києві. Як закінчилася ера МАФів, відкрили перший магазин. Це був формат 30 кв. м із брендовим концептом, який уже мав вітрину, торгове обладнання та був оздоблений деревом.

— Розкажіть більше про ваш формат. Скільки у вас уже відкрито магазинів?

— Наразі мережа «Молоко від фермера» об’єднує 20 магазинів, площа яких від 30 до 600 кв. м. Більшість із них працюють у форматі 100–120 кв. м. Розташовані воні виключно у Києві.

— Які товарні групи представлені у вашій мережі?

— Це близько ста товарних позицій — молочна група, сири, ковбаси, випічка, хліб. При цьому 70% асортименту припадає на молочну продукцію.

— Існує думка, що натуральна продукція дорожча за продукцію масового виробництва. Це так?

— Ціна на нашу молочну продукцію середньоринкова. Ковбасні вироби мають ціну трохи вищу за середню на ринку, але ненабагато. Ціна трохи віща, бо продукція виготовлена зі справжнього м’яса, а в наших людей уже склався стереотип, що в магазинах уся ковбаса з домішками. Тому ми будемо встановлювати камери в цехах та цілодобово транслювати, як робиться ковбаса, щоб покупці могли самі переконатися в якості.

— Всю продукцію ви самі виробляєте?

— Так, більшість продукції виготовляємо самі. Невелику частину замовляємо в підрядників. Є, наприклад, компанія «Козина ферма», і в них ми вже багато років купляємо сирну продукцію. Крім того, у нас власна логістика, яка доставляє продукцію в магазини.

— Чому ви були впевнені, що слід розвивати власну мережу? Можливо, було б краще піти у великі мережі чи працювати з ресторанами та кафе?

— Дуже важко продавати натуральні продукти у великих мережах через специфіку, пов’язану зі зберіганням та транспортуванням. Тобто на кожному етапі є свої моменти, і на кожному етапі потрібно контролювати якість. Наприклад, сьогодні молоко однієї кислотності, завтра може бути іншої. Такий контроль неможливо робити та відстежувати у великих форматах. З іншого боку, кав’ярні та кафе не можуть працювати з натуральною продукцією, бо їм тоді доведеться їздити до нас по неї кожного дня.

— Які інвестиції в розвиток мережі?

— Загальну суму важко порахувати. Я ж можу сказати, що відкриття магазину середнього формату обходиться десь до $100 000. Його окупність до року. Зараз у нас 4 партнерських і 16 власних торгових об’єктів.

— Що потрібно, щоб бути вашим партнером?

— Щоб стати нашим партнером, потрібно мати приміщення в гарному місці й розуміння роздрібного бізнесу. Фінансово партнер сплачує нам роялті як відсоток від товарообороту.

— Хто ваші покупці?

— Це люди, які стежать за своїм здоров’ям і знають, що таке натуральний продукт. Багато наших покупців пам’ятають смак справжнього молока, і це наші основні клієнти. Вони доносять наші цінності до своїх знайомих, тому продукт і є нашою рекламою. Водночас у нас немає знижок, а ціни невисокі. Середній чек десь близько 100 грн.

Люди приходять до нас, бо практично більше ніде купити натуральну молочну продукцію. В інших так званих екоформатах така продукція, як правило, все одно йде з додаванням хімії. Є гарний приклад — «Лавка традицій» «Сільпо». Але в них дуже вузький асортимент молочних продуктів порівняно з нашим. Тому в їхньому асортименті здебільшого копченості тривалого зберігання.

— Ви не плануєте розширювати категорії?

— Поки ні. Зараз працюємо над тим, щоб, навпаки, зменшувати асортимент та підвищувати якість і свіжість.

— Є плани щодо відкриття власних магазинів в інших обласних центрах?

— Працюємо над цим. Проблема тільки в логістиці. У нас поставка щоденна, а в деякі магазини і двічі на день. Тому, щоб відкриватися в регіонах, потрібен об’єм. Але в наступному році є плани щодо розбудови магазинів за межами Києва. Це будуть міста-мільйонники. Невеликі міста будемо розглядати, якщо тільки вони на шляху логістики. У таких містах значна частка локальних фермерів і домогосподарств, чого в Києві майже немає. І це дуже великий ризик — відкриватися в місцях з невеликим оборотом.

— Як ви вважаєте, чому вузькоспеціалізовані магазини мають перспективи?

— Це унікальний продукт, який не можуть продавати мережі. Ми не конкуруємо з ними, а доповнюємо їх. Як приклад, три магазини ми відкрили в прикасовій зоні NOVUS і ще в трьох робимо ремонт.

— Якою може бути максимальна кількість магазинів у Києві?

— Не більше 100 магазинів.

 

— Які у вас плани на наступний рік?

— Дивимось на Білорусь і Польщу. Ми плануємо виходити в ці країни з нашою бізнес-концепцією. Це будуть процеси, ідентичні за своєю специфікою до українського формату: ферма, виробництво, логістика й роздрібна мережа.

— А чому саме Польща та Білорусь? Це ж такі різні за розвитком країни.

— Так, але в цих країнах також немає формату, коли покупець отримує натуральний продукт без домішок напряму від виробника. Натуральне молоко й молочні продукти майже ніхто не продає. Тоді як у нас це основа бізнесу.

— Ви самостійно будете виходити чи з партнерами?

— Це будуть спільні підприємства, тому ми розраховуємо на державну підтримку. Початкові інвестиції — від EUR5 млн.

— У вас немає онлайн-напряму?

— Онлайн-продажі нам не підходять. У нас немає націнки, і треба розвивати логістику, щоб розвозити онлайн-замовлення. А це вже окремий бізнес.

 Автор:Олександр Шокун

 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.