Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Аналітика від MasterZoo: що купують та скільки витрачають українці на домашніх улюбленців

Фото: MasterZoo
Національна мережа MasterZoo, яка представлена 200 зоомаркетами у 38 містах України і має понад 1,7 млн клієнтів, проаналізувала дані про споживчі звички та витрати петперентів. У інфографіці мережа ділиться інсайтами про те, які улюбленці мешкають у домівках українців, про рекордні розміри покупок, різницю у витратах на котів і собак, і товари бестселери. Для підготовки були використані власні дані MasterZoo за 2024 рік
За даними Euromonitor 2024, в Україні 17,58 млн домашніх улюбленців, з них 66,5% — це коти (7,14 млн) та собаки (4,55). Популяція пернатих, рептилій та гризунів залишається стабільною з 2019 р. у межах 650-770 тис. А ось кількість лускатих улюбленців з початку повномасштабного вторгнення скоротилася майже вдвічі, що було зумовлено наслідками блекаутів і неможливістю забезпечити для риб комфортні умови життя в акваріумах.
MasterZoo — найбільший зооритейлер України, що представлений 200 зоомаркетами і 15 грумінг-салонами у 38 містах та 4 селищах. Мережа та інтернет-магазин обслуговують понад 1,7 млн петперентів і петфрендів. Асортимент MasterZoo нараховує понад 10 000 SKU, третина з них — українські бренди. Для аналізу були використані власні дані MasterZoo за 2024 рік.
Серед улюбленців клієнтів MasterZoo — не лише котики, песики, рибки та гризуни. У базі клієнтів зустрічаються понад дві сотні білок і равликів, а ще їжаки та павуки, черепахи, креветки, змії, жаби і навіть крокодили.
Тераріумні улюбленці — рекордсмени за витратами: в середньому на рік петперент витрачає 14 600 грн. Однак варто зазначити, що часто це може бути одна високовартісна покупка, наприклад, новий акваріум. Найменші витрати петперентів на гризунів – до 8 700 грн на рік.
Попри те, що Україна – котяча країна, витрати на собак, у середньому, на 20% вищі. У першу чергу, це пояснюється тим, що меншого улюбленця утримувати простіше та дешевше, особливо в умовах міського життя. Крім того, на витрати впливають типи дозвілля песиків, потреба в одязі, амуніції тощо. А ще, в глобальному масштабі, триває тренд на перехід від великих до малих порід собак. Така ж тендеція і в адопції безпритульних чотирилапих — частіше всиновлюють саме котиків або невеликих песиків. Наприклад, у межах проєкту з адопції MasterZoo та Suziria Charity за рік більше сотні котиків знайшли новий дім.
Водночас для котів купують на 30% більшу кількість товарів ніж для песів. Це зумовлено особливостями догляду, харчування та поведінки. Наприклад, для собак обирають здебільшого великі паковання корму, а для котів це можуть бути й паучі на один прийом їжі. Однак за кількістю придбаних іграшок все ж лідирують собаки.
Найпопулярніша та при цьому найдешевша іграшка в MasterZoo — пластиковий м’ячик з дзвіночком для котів від бренду “Природа”. За рік було продано 8 400 одиниць, а його вартість всього 16 грн. “Природа”— український бренд економ сегменту, що належить до портфелю компанії Suziria Ukraine. Вже понад 20 років він виробляє корми, корми, ласощі та аксесуари як для гризунів і птахів, так і для котів та собак. У категорії кормів для маленьких тварин бренд стабільно тримає частку ринку в 40%.
За даними MasterZoo, тренд на гуманізацію улюбленців продовжує посилюватися — дедалі більше петперентів обирають для своїх тварин не лише товари для комфорту та догляду, а й ті, що відповідають їхньому власному стилю життя. За минулий рік у MasterZоо придбали 60 700 одиниць одягу для хвостатих особистостей, в основному для собак, серед яких — футболки, светри, дощовики, костюми та сукні. Гардероб чотирилапих поповнювався і взуттям — 3 223 пари чобітків та шкарпеток. Новим косметичним трендом для котиків та песиків стають парфуми — за рік у MasterZoo придбали майже 2 000 флаконів. Це й нові українські бренди, такі як Puramur, що вже користується популярністю серед грумерів. Догляд за зубами та ротовою порожниною також у фокусі уваги петперентів — для своїх улюбленців вони придбали 39 000 засобів.
Шопінг-рекордсмени — хвостаті особистості Києва та Запоріжжя, які заходили до зоомаркетів MasterZoo майже щодня та зробили понад 350 покупок за рік. Найбільшу кількість товарів у кошику виявили у петперента з Кременчука — 861 штук, серед яких функціональні ласощі для кошенят, корм, вітаміни, іграшки, лежанка та ветпрепарат від паразитів.
Найдорожчою покупкою стало придбання всього необхідного для облаштування комфортного життя лускатого в місті Суми — акваріум, компресор та його складові, грунт тощо на понад
50 000 грн. Найбюджетніша покупка у Києві — за 6 грн. — дві личинки зоофобаса, який використовується як корм для екзотичних улюбленців: ящірок, хамелеонів, геконів та павуків.
MasterZoo — національна мережа зоомаркетів, що понад 15 років дбає про комфорт і здоров’я домашніх улюбленців. У 200 зоомаркетах у 38 містах та інтернет-магазині представлено 10 000+ товарів від 200+ брендів, ретельно відібраних під потреби хвостатих, пернатих і лускатих особистостей. У MasterZoo завжди можна отримати експертну консультацію, яка допоможе підібрати все необхідне для комфортного та щасливого життя улюбленця. Також MasterZoo має мережу професійних грумінг-салонів — 15 локацій у 6 містах України.