Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
H&M Group звіт за три місяці 2025. Чисті продажі зросли на 3%

Фото: Forbes
Перший квартал (1 грудня 2024 - 28 лютого 2025)
- Чисті продажі H&M Group у першому кварталі зросли на 3% до 55 333 млн шведських крон (53 669). У місцевих валютах чисті продажі зросли на 2% при приблизно на 3% меншій кількості магазинів порівняно з попереднім роком.
- Валовий прибуток склав 27 169 млн шведських крон (27 655). Це відповідає валовій маржі на рівні 49,1% (51,5). На валову маржу за квартал вплинули негативні зовнішні фактори, збільшення націнок та інвестиції в клієнтську пропозицію. Шведська крона зміцнилася в першому кварталі, в результаті чого ефект валютної переоцінки також негативно вплинув на валову маржу порівняно з попереднім роком.
- Витрати на збут та адміністративні витрати склали 25 938 млн шведських крон (25 564). У місцевій валюті ці витрати були на рівні попереднього року.
- Операційний прибуток склав 1 203 млн шведських крон (2 077), що відповідає операційній маржі у 2,2% (3,9). Зменшення операційного прибутку пов'язане зі зниженням валової маржі.
- Результат після сплати податків склав 579 млн шведських крон (1,231).
- Товарні запаси склали 41 008 млн шведських крон (37 630), збільшившись на 9 відсотків. З урахуванням валютного коригування товарні запаси зросли на 11% порівняно з попереднім роком. Більша частина зростання товарних запасів пояснюється вищими закупівельними витратами, що відобразилося на нижчій валовій маржі у першому кварталі. Крім того, триваліший час транспортування, пов'язаний із ситуацією в Червоному морі, продовжував впливати на товарні запаси. Структура товарних запасів оцінюється як задовільна.
- Грошовий потік від операційної діяльності збільшився до 4 201 млн шведських крон (3 967). Грошові кошти та їх еквіваленти плюс невикористані кредитні лінії склали 34 470 млн шведських крон (38 710).
- Очікується, що продажі H&M Group у березні 2025 року зростуть на 1% у місцевих валютах порівняно з аналогічним місяцем попереднього року.
- Загальний негативний ефект від зовнішніх факторів, збільшення націнок та інвестицій у клієнтську пропозицію, за оцінками, вже у другому кварталі будуть значно меншими, ніж у першому, а співпраця зі стратегічними постачальниками поглиблюється і приносить додаткові позитивні ефекти. Наразі існують умови для того, щоб у другому півріччі загальний ефект від цих заходів був позитивним порівняно з попереднім роком, а клієнтська пропозиція одночасно зміцнилася.
Сьогодні H&M Group публікує свій звіт зі сталого розвитку за 2024 рік. Серед іншого, звіт показує, що викиди парникових газів у сфері 3 скоротилися приблизно на 24 відсотки у 2024 році порівняно з базовим рівнем 2019 року.
Щорічні загальні збори відбудуться 7 травня 2025 року, на яких, серед іншого, будуть прийняті рішення щодо запропонованих радою директорів дивідендів у розмірі 6,80 шведських крон на акцію, які будуть виплачені двома частинами, а також щодо загального дозволу, який дозволить раді директорів викупити власні акції групи категорії «В» у період до щорічних загальних зборів 2026 року.
«У першому кварталі продажі зросли на 3% у шведських кронах, завдяки гарному сприйняттю жіночих колекцій. На операційний прибуток та рентабельність вплинув тимчасово складний розвиток валової маржі. Нашими основними пріоритетами є розширення асортименту, більш надихаючий досвід покупок та сильніший бренд. Завдяки цьому ми створюємо умови для довгострокового, прибуткового та сталого зростання», - Даніель Ервер, генеральний директор.
Коментар Даніеля Ервера, генерального директора: Продажі у першому кварталі зросли на 3% у шведських кронах та на 2% у місцевих валютах. Розвиток продажів був хорошим у Західній, Південній та Східній Європі, з позитивним розвитком у Німеччині та Польщі. Онлайн-продажі продовжували добре розвиватися, що свідчить про те, що клієнти цінують наш оновлений онлайн магазин. Ми продовжуємо оптимізувати портфель магазинів, закриваючи деякі з них. Ми увійшли в цей квартал, маючи на 120 магазинів менше порівняно з аналогічним періодом минулого року, і за цей період кількість зменшилася ще на 40 магазинів.
На прибутковість у цьому кварталі негативно вплинуло зниження валового прибутку, на яке, у свою чергу, вплинули негативні зовнішні фактори, збільшення націнок та інвестиції в клієнтську пропозицію. За нашими оцінками, загальний негативний вплив цих факторів у другому кварталі вже буде значно меншим, ніж у першому.
Хоча ми досягли значного прогресу у виконанні нашого плану і маємо хороший контроль над витратами, наші продажі та прибутки в цьому кварталі були дещо слабшими, ніж планувалося - але перший квартал є найменшим кварталом року для нас з точки зору продажів і маржі, і ми впевнено йдемо вперед.
Ми бачимо, що покращення, яких ми досягли, особливо в жіночому асортименті, починають давати позитивний ефект. Тут ми спростили організацію і стали швидше адаптуватися до нових тенденцій та створювати більш релевантний асортимент. Протягом року ми впроваджуємо подібні покращення для всіх груп наших клієнтів.
Завдяки нашій омні-моделі ми продовжуємо інтегрувати фізичні та цифрові канали продажів, щоб нашим клієнтам було легше знаходити те, що вони шукають. Оновлений онлайн магазин був запущений на більшій кількості ринків у цьому кварталі і був добре сприйнятий нашими клієнтами. Модернізації наших фізичних магазинів продовжує надаватися високий пріоритет. Окрім реновації ключових магазинів у кількох великих містах, протягом року ми розширюємо програму покращення клієнтського досвіду в більшій кількості магазинів на більшій кількості ринків.
Ми маємо стабільне фінансове становище, що дає нам гнучкість у визначенні пріоритетів, які створюють найбільшу цінність для наших клієнтів. В умовах макроекономічної та геополітичної невизначеності важливо, щоб ми продовжували повністю зосереджуватися на нашому плані та пропонували найкраще поєднання моди, якості, ціни та сталого розвитку для кожного. Тому ми продовжуємо зміцнювати нашу пропозицію для клієнтів за допомогою оновленого асортименту, більш надихаючого шопінгу та сильнішого бренду. Це створює умови для довгострокового прибуткового та сталого зростання, при цьому основна увага приділяється бренду H&M та органічному зростанню.
ПОСИЛАННЯ:
Three-month report 2025 (ENG)
Annual and sustainability report 2024 (ENG)