Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
У Польщі почалося одне з найбільших IPO в історії країни. На біржу вийшла Żabka
Фото: Żabka Group
Польська мережа магазинів Żabka опублікувала проспект емісії та почала публічне розміщення своїх акцій на Варшавській фондовій біржі, пише Liga.net з посиланням на місцеве видання dlahandlu.pl
Пропозиція складається з продажу 300 млн існуючих акцій, які належать CVC Capital Partners та іншим нинішнім інвесторам. Виходячи зі встановленої ціни на рівні 21,5 зл., акціонери отримають 6,45 млрд зл. ($1,6 млрд).
Пропозиція враховує до 45 млн акцій додаткового розміщення, тому фінальна вартість може збільшитися до 7,42 млрд зл.
Дебют Żabka став четвертим за величиною в історії Варшавської фондової біржі після маркетплейсу Allegro (2020 рік, 9,2 млрд зл.), страхової компанії PZU (2010 рік, 8,1 млрд зл.) і банку PKO (2004 рік, 7,9 млд зл.).
Мережа Żabka налічує 10 700 магазинів у Польщі й 20 у Румунії, але компанія оцінює свій потенціал у 19 500 – 20 000 торгових точок у Польщі та до 4000 у Румунії. Більшість магазинів працюють за франчайзингом. Компанія має вісім розподільчих центрів, 19 перевалочних комплексів, мережу "темних складів" і "темних кухонь", які використовуються для онлайн-продажів.
"До кінця року ми збираємося відкрити приблизно 50-60 магазинів у Румунії. Це дозволить нам випробувати цей формат на румунському ринку, але вже зараз можна сказати, що ми задоволені результатами", – сказав перед розміщенням Томаш Сузанскі, гендиректор Żabka Group.
"Протягом наступних п'яти років ми відкриємо приблизно 4500 магазинів у Польщі. Ми вже підписали тисячу договорів. Ми хочемо розвиватися всюди. Немає великих міст, де б наша мережа вже була повністю насичена. Навіть у таких містах, як Познань чи Вроцлав, де найбільше магазинів Żabka", – додав Томаш Бліхарскі, директор зі стратегії та розвитку групи.