Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Акції польської мережі магазинів Żabka впали нижче ціни IPO
Фото: Żabka Group
На другий день торгів акції польської мережі магазинів біля дому Żabka Group SA впали нижче ціни первинного публічного розміщення (IPO), що стало ударом для четвертого за величиною лістингу в Європі цього року, пише Forbes з посиланням на Bloomberg
Акції Żabka на торгах 18 жовтня впали на 6% і торгувалися нижче ціни IPO у 21,5 злотих. Стрибок акцій у перший день був викликаний стартовим зростанням, але до закриття торгів весь прибуток випарувався, зазначило агентство.
IPO мережі Zabka Group на $1,6 млрд стало найбільшим у Варшаві з 2020 року, а кількість підписок перевищила ринковий діапазон у кілька разів. Дебют очікувався як перевірка апетиту інвесторів, зважаючи на нещодавнє затишшя на біржі, і покладав надії на те, що він може сприяти збільшенню продажів акцій.
«Це може спонукати інвесторів під час наступних IPO більш обережно ставитися до оцінок», – сказав Себастьян Бучек, засновник компанії взаємних фондів Quercus TFI SA.
На 14:52 у Варшаві акції Żabka впали на 3,3%, до 20,7 злотих. З моменту дебюту Zabka обсяг торгів становив понад 82 млн акцій. Деякі інвестори відзначили, що перші кілька днів торгів можуть бути не найкращим показником довгострокових настроїв щодо акцій.
Żabka – найбільша у Польщі мережа магазинів «біля дому», що діє на основі франчайзі. Мережа налічує 10 700 магазинів, якими керують 9000 франчайзі. Компанія має вісім розподільчих центрів, 19 перевалочних комплексів, мережу «темних складів» і «темних кухонь».
Zabka забезпечує навчання, необхідне для ведення власного бізнесу, повністю мебльований і укомплектований магазин. Розпочати співпрацю з мережею можуть люди, яким необовʼязково мати попередній досвід роботи у роздрібній торгівлі.
За даними мережі, понад 500 українських підприємців володіють магазинами Żabka за договором франшизи у Польщі.