Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Оборот українського ритейлу у 2023 році сягнув 1,5 трлн грн, перевищивши довоєнний рівень на 100 млрд грн
Фото: Епіцентр
Оборот підприємств роздрібної торгівлі України за 2023 рік досяг 1,5 трлн грн, що на 100 млрд грн більше оборотів галузі у довоєнному 2021 році. Про це йдеться у спільному дослідженні «Асоціації ритейлерів України» і YouControl, повідомляє Forbes
У 2023 році виторг підприємств роздрібної торгівлі склав 1,5 трлн грн, що на 30% більше, ніж у 2022 році. Водночас цей показник більше на 7,1% або на 100 млрд грн у порівнянні з 2021 роком. Тоді він складав 1,4 трлн грн.
Найбільший оборот у 2023 році згенерували продуктові ритейлери – 491,5 млрд грн, на другому місці – АЗС – 203 млрд грн.
Втричі менше заробили DIY-ритейлери – 73,8 млрд грн. Магазини техніки та електроніки отримали 68,2 млрд грн, аптечні мережі – 41 млрд грн, мережі одягу та взуття – 16,8 млрд грн, інші ритейлери – 850 млн грн.
За підсумками 2023 року найбільшими українськими ритейлерами за виторгом стали «АТБ-маркет», Fozzy Group і «Епіцентр».
Виторг «АТБ» у минулому році зріс на 22,2% – до 181 млрд грн в порівнянні з падінням на 0,2% у 2022 році (148,3 млрд грн). Прибуток ритейлера зріс на 85,7%, до 3,9 млрд грн.
Водночас Fozzy Group (ТОВ «Сільпо-Фуд», ТОВ «Фора» і ТОВ «Траш») збільшив виторг на 28,2%, до 117,9 млрд грн. ТОВ «Сільпо Фуд» скоротило збиток на 76%, до 1,8 млрд грн. Сукупний прибуток ТОВ «Фора» і ТОВ «ТРАШ» зріс на 396%, до 180,1 млн грн. У 2022 році виторг у Fozzy Group впав на 2,3% (92,1 млрд грн).
Виручка «Епіцентру» у 2023 році зросла на 20% до 69,1 млрд грн. Чистий прибуток ритейлера зменшився на 11,2% до 3 млрд грн.