Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Як повернення брендів Inditex сколихнуло ТРЦ Києва. Результати першого тижня
Фото: Forbes Ukraine
3 3 квітня в Україні почали відновлювати роботу магазини іспанської fashion-групи Inditex – Zara, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti та інші. За день до цього запрацював онлайн-магазин Zara. Власники ТРЦ і споживачі чекали на повернення Inditex. Чи справдилися очікування. Про це пише Forbes Ukraine
Менше ніж за тиждень іспанська група Inditex відкрила в Україні 28 магазинів. Це всі сім її брендів: Zara, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho, Zara Home.
Повернення компанія почала 3 квітня з Києва. Станом на 9 квітня магазини відновили роботу у столичних ТРЦ Sky Mall, Dream, River Mall, Respublika Park, Lavina Mall і Gulliver.
Далі цього місяця відбудеться відкриття магазинів у Львові, каже голова Української ради торгових центрів (УРТЦ) Максим Гаврюшин. Очікується запуск у Черкасах, Вінниці, центральних регіонах України, додає він.
Як повернення іспанської групи вплинуло на ринок?
Ситуативне зростання трафіку
Повернення Inditex має для ринку два позитивні моменти – зменшення вакантності ТРЦ і повернення якірних орендарів, каже директорка «Української торгової гільдії» (UTG) Євгенія Локтіонова.
«В окремих обʼєктах Inditex займає до 10–15% від загальної площі – це суттєво», – говорить провідний експерт Colliers Ukraine у галузі торговельної нерухомості Ігор Заболоцький. Відкриття магазинів збільшить відвідуваність ТРЦ, погоджуюються усі співрозмовники Forbes.
Трафік у київських ТРЦ збільшився на 20% за тиждень роботи Zara, каже голова УРТЦ Максим Гаврюшин.
Дані Гаврюшина підтверджують в ТРЦ Gulliver. Загальний приріст відвідуваності торгово-розважального центру склав понад 20% порівняно з минулими вихідними, розповіли у пресслужбі ТРЦ.
«Результати окремих поверхів, де розташовані магазини Inditex, показали зростання трафіку на більш ніж 40% порівняно з попередніми вихідними», – кажуть у пресслужбі ТРЦ Gulliver.
Відновлення роботи іспанців також позитивно вплинуло на показники інших представників fashion-сегмента й спортивного одягу, а саме тих, хто локально знаходиться поруч, кажуть у пресслужбі Gulliver.
«Повернення Inditex має суперважливе значення», – вважає СЕО Lavina Mall Дмитро Лашин. Ця група запускає трафік: потік відвідувачів, який вона генерує, потім розподіляється по менш брендових магазинах.
У ТРЦ Lavina Mall загалом з відкриття магазинів Inditex трафік зріс на +14,5%, у перший вікенд – на +17%.
«Черги були, але дивного нічого немає, – каже Заболоцький. – Ці бренди й до війни були досить популярними, тож покупець сприйняв їхнє повернення позитивно».
Онлайн-інтерес
За останній рік середньомісячна кількість запитів в Україні за словом Zara перевищувала 41 000 в Google, свідчать дані Serpstat.
З 31 березня до 6 квітня популярність запитів по Zara в Україні значно зросла у Google Trends – майже в 1,7 раза більше, ніж за тиждень до того.
Хто кому конкурент
Українські гравці fashion-ринку минулого року визнавали, що з Inditex і H&M складно конкурувати. Ці мережі мають масштабний і агресивний маркетинг, а наші бюджети та охоплення неспівставні, зазначала власниця бренду Kachorovska Аліна Качоровська.
Поновлення роботи Inditex може негативно вплинути на українські бренди, каже Локтіонова. Проте питання конкуренції – в ціновій політиці. «Наші українські бренди невиправдано дорогі порівняно з міжнародними, зокрема з ціновою політикою Zara», – додає Локтіонова.
Чи дійсно ціни суттєво відрізняються? Якщо порівняти базові речі, наприклад, джинси, у Zara жіночі джинси коштують від 1099 грн, в українських брендів Solmar – від 1699 грн, у Vovk – 1870 грн, у Must Have – від 2799 грн.
Повернення іспанської групи також позначиться на турецьких і польських брендах, вважає Гаврюшин. Зокрема на LC Waikiki і марках компанії LPP, з якими вони безпосередньо конкурують. «LPP весь час дуже добре працювала і фактично заміщала Inditex», – каже Гаврюшин.
Але у LPP є перевага – більш розгалужена мережа, зазначає Локтіонова. Наприклад, її магазини Sinsay працюють у багатьох містах, де не представлений Inditex, додає вона.