Як компанія LPP відреагувала на скандал про те, що вона працює в росії

18.03.2024
663

Business Insider PL

Польський ритейлер LPP, до складу якого входять бренди Reserved, Sinsay, Mohito, Cropp і House, відкинув обвинувачення щодо нібито фіктивного виходу з російського ринку. У понеділок, 18 березня, компанія опублікувала детальну відповідь на розслідування Hindenburg Research, а її президент Марек Пєхоцький, який ніколи не спілкується з пресою, провів онлайн-конференцію для журналістів. Про це пише Liga.net


 "LPP не здійснює жодної операційної діяльності в росії. Група не є прямим чи опосередкованим власником компаній, згаданих у звіті", – сказав Пєхоцький, якому, за словами одного з джерел Hindenburg Research, "пох** на якусь там війну між росією та Україною".

Він звинуватив Hindenburg у спробах купити негативну інформацію у співробітників LPP і використати її для отримання прибутку на падінні акцій.

"Рішення продати бізнес, який ми будували 20 років, було одним із найскладніших, з яким нам довелося зіткнутися, і водночас – єдиним правильним на той момент. [...] Я переконаний, що правда скаже сама за себе, і як компанія, яка має суспільну довіру, та організація, що працює на міцних засадах, ми швидко відновимо втрачені імідж та довіру", – сказав Пєхоцький.

LPP наполягає, що колишній російський підрозділ працює як незалежна організація, але протягом перехідного періоду може продавати продукцію групи. Торгівля відбувається за собівартістю (тобто LPP не отримує прибутку) через агентів із закупівель. Частка цих продажів у 2023 році становила 6,8%, у 2024 році – 3%, а у 2025 році має впасти до нуля.

Планується, що цей перехідний період триватиме до кінця 2026 року, та після скандалу польський ритейлер збирається його скоротити.

Польська компанія також заперечує торгівлю з росією через Казахстан. У цій країні LPP має 23 магазини, у 2022 році обсяг продажів становив $15 млн.

Нетипове для торговців одягом зростання виторгу, яке в Hindenburg вважають ознакою роботи в росії, Пєхоцький пояснив стрімким розширенням мережі Sinsay. Якщо в кінці 2021 року у LPP був 501 магазин Sinsay, то зараз – 978.

Пєхоцький запевнив, що LPP не використовуватиме опціон на викуп російської мережі. "Я не бачу в жодній перспективі повернення LPP на російський ринок", – сказав він. Компанія планує розширятися в Центральній та Південній Європі, новими напрямками експансії стануть Греція та Італія.

  • LPP – не перший об'єкт розслідувань Hindenburg Research. У січні 2023 року її звіт щодо зловживання в корпоративному управлінні обвалив акції індійського конгломерату Adani Group, а її власник Гаутам Адані втратив $100 млрд статків.
  • У травні 2023 року мільярдер Карл Айкан втратив $10 млрд після публікації звіту брокерської фірми Hindenburg Research про схему виплати дивідендів його компанії Icahn Enterprises (IEP), яка має ознаки фінансової піраміди.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.