Black Friday на другому році повномасштабної війни. Опитування Kantar Україна

16.11.2023
837

Фото: VectorStock

Зменшилась частка тих, хто купуватиме на Чорну п’ятницю та витратить більше 5000 грн


За даними Kantar Україна, за два роки повномасштабної війни знання про різні розпродажі серед українців дещо знизилося. Водночас «Black Friday/Чорна п'ятниця» залишається найвідомішим розпродажем серед респондентів - 85% опитаних знають про розпродаж «Чорна п’ятниця/ Black Friday». Значуще частіше про цей розпродаж знають респонденти з середнім доходом (89%) та вищою освітою (88%).

Серед обізнаних про розпродажі, 50% зазвичай купують під час Чорної п’ятниці. Частіше купує молодь у віці 18-29 років (60%) та люди у містах 500 тис.+ (57%).

У порівнянні з 2021 роком зменшилася частка тих, хто збирається купувати щось на чорну п’ятницю. Серед тих, хто знає про Black Friday, 57% висловили намір придбати які-небудь товари під час розпродажу (проти 64% у 2021 році). Відсоток тих, хто спланував покупки на розпродажі, значуще вищий серед молоді 18-29 років (66%) та людей з матеріальним станом вище середнього (64%).

Понад половина з тих, хто планує купувати на Black Friday, мають намір витратити до 3000 грн. У порівнянні з 2021 роком значимо зменшилась кількість тих, хто планує витратити на розпродажі понад 5000 грн: тоді третина респондентів були готові витратити понад 5000 грн під час Black Friday, а цього року - 26%.

Чому планують купувати на Black Friday

Це нагода придбати щось за знижками

48%

Можна придбати багато різних товарів разом за зниженою ціною

37%

Я відклав/ла конкретні покупки, щоб придбати зі знижками

19%

Хочу відволіктися, порадувати себе, отримати приємні емоції

19%

Хочу закупитись на свята

17%

Хочу підтримати українську економіку, українські бренди

16%

Хочу закупитись перед можливими блекаутами

13%

Купую, як і інші люди

11%

Ті, хто зазвичай купують під час Чорної п’ятниці, але цього разу не планують покупку, прийняли таке рішення передусім через економію та прагнення менше купувати. У 2021 році основним бар’єром було переконання, що розпродаж – це обман.

«На другому році повномаштабної війни відбувається пожвавлення покупців у різних категоріях. Водночас за цей час ми спостерігаємо, що війна суттєво вплинула на купівельну поведінку українців:  у порівнянні з 2021 роком, до повномасштабного вторгення, впав загальний попит та зменшився «купівельний кошик». Чорна п’ятниця залишається найбільш популярним розпродажем і більшість українців збираються робити покупки під час нього, однак цього року українці особливо відчувають фінансові труднощі та обмеження. Нині попередній топ-бар'єр до покупки «Чорна п’ятниця – це обман» втратив свою релевантність, а на перший план вийшов суто економійний параметр - бажання зекономити», - зауважив Кирило Єжов, Директор з розвитку бізнесу Kantar Україна.

Дані дослідження:

Вибірка: 1000 респондентів, квотна за статтю, віком, типом населеного пункту та регіоном.

Цільова група: чоловіки і жінки у віці 18-55 років.

Географія: населені пункти 50К+, за винятком тимчасово окупованих територій та зони активних бойових дій.

Метод:онлайн-опитування, Kantar Panel Ukraine.

Дата проведення: Жовтень 2021, Листопад 2023.

 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.