Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Напередодні великої війни у Rozetka зірвалася мільярдна угода з Kaspi. Та інші факти про найбільший український маркетплейс
Фото: Rozetka
Rozetka – український бізнес, що вистояв і довів свою стійкість та конкурентоспроможність у найскладніших умовах. Завдяки чому національний марктеплейс відновився менше чим за рік? Про це вийшла велика стаття у журналі Forbes. Наводимо витримки з неї
Про зірвану угоду з Kaspi
Напередодні початку великої війни казахстанський фінтех-гігант Kaspi.kz ледь не купив Rozetka. Сума угоди, що не відбулася, ніколи не оголошувалася. Троє анонімних співрозмовників кажуть, що Rozetka оцінили в суму між $1 млрд і $3 млрд. Сам Чечоткін каже, що угода не відбулася і тому не час обговорювати суми та перемовини. Він також розповів, що в березні 2022 року якийсь покупець пропонував йому за компанію $2-10 млн. Засновник сприйняв пропозицію як образу.
Про кількість магазинів та виторг
За три тижні з повномасштабного вторгнення — виторг Rozetka становив 23 млн грн. Для порівняння: у грудні 2021 року компанія продала товарів на майже 4 млрд грн. За весь 2021 рік виторг основної компанії "Розетка.юа" становив 21,2 млрд грн.
Станом на лютий 2023 року у компанії працює 297 магазинів, у лютому 2022 їх було 270. Більшість торговельних точок - власні. У серпні ситуація з виторгом уже стала близькою до довоєнної.
Про постачальників
Постачальники на деякий час зупинили кредитні лінії та надавали товар за передоплатою. Борги Rozetka перед ними сягали 2 млрд грн. Кілька великих постачальників розповіли Forbes, що компанія розрахувалася з боргами до кінця року, її менеджери не ховалися від кредиторів і дотримувалися графіків погашень.
Про маркетплейс і нові опції для продавців
Компанію врятувала активність малих підприємців, які торгують на маркетплейсі. Вони швидко підлаштували асортимент під різкі зміни попиту з боку споживачів. Навесні продавці наситили платформу тактичними товарами, восени — пристроями для заряджання.
Щоб заохотити невеликих підприємців, Rozetka на початку березня на два тижні скасувала комісію за продажі на маркетплейсі. До війни незалежні постачальники сплачували близько 20 % комісії. На найбільш ходову категорію осені 2022 - зарядні пристрої - Rozetka зменшила комісійні до 7%, на тактичні товари комісію було взагалі скасовано.
Кількість продавців на маркетплейсі зросла на 30%, як порівняти з минулим роком. Співвідношення змінилося на користь дрібних продавців. Їхню точну кількість Чечоткін не розкриває. У вересні 2020 року на Rozetka торгувало 17000 сторонніх продавців.
Rozetka розвиває кілька нових опцій для учасників маркетплейсу. Одна з найпомітніших — фулфілмент. Тепер продукція продавців, які користуються послугою фулфілментом, маркуються як товари самої Rozetka. Це підвищує продажі, бо споживачі більше довіряють маркетплейсу. На початку 2022 компанія запропонувала продавцям користуватися своїми відділеннями: як точками прийому товарів.
Кількість клієнтів фулфілменту зросла втричі, а точками видачі Rozetka користується половина всіх партнерів.