Інклюзивність, контент, голосовий пошук та конфіденційність. На які тенденції цифрового маркетингу у 2022 році потрібно звернути увагу брендам

24.01.2022
2010

Фото: Depositphotos

Компанія Admitad проаналізувала ситуацію на ринку цифрового маркетингу та виділила основні тренди: значимість відеоконтенту зростає, соцмережі зміцнюють становище у списку каналів електронної комерції, а соціальні ініціативи та людські цінності стають важливим фактором при виборі бренду. Наводимо основні тезиси прогнозу ринку цифрового маркетингу на 2022 рік.


Контент — обличчя бренду

Якість контенту та відповідність запитам користувачів впливає на ранжування у пошукових системах. Зараз все більш популярним є сторітелінг і думки реальних людей. 

Зростає зацікавленість користувачів у відеоконтенті. За результатами опитування Wyzowl: 96% опитаних користувачів дивляться відео, щоб дізнатися більше про продукт чи послугу, 84% покупців стверджують, що відео переконує їх у покупці продукту цього бренду.

Відеоконтент вже замінив текстові повідомлення: 69% опитаних сказали, що їм краще подивитися відео, і лише 18% віддають перевагу текстовому матеріалу. Покупці діляться відео зі своїми друзями у 2 рази частіше, ніж будь-яким іншим типом контенту. На тлі зростання інтересу та лояльності до відео багато соцмереж створили можливість постити короткі відеоформати: TikTok, Snapchat, Instagram Reels, YouTube Shorts.

Дослідження Vidyard показує: 68% користувачів додивляться ролик до кінця, якщо він триває менше хвилини.

Важливою складовою бізнес-стратегії, на думку Business2Community, є методи утримання та повернення клієнтів. Для цього необхідно постійно оновлювати та актуалізувати матеріал, використовувати UGC-контент (створений клієнтами бренду). Все частіше для просування бренду та створення контенту використовують інтерактив та віртуальну реальність. Наприклад, IKEA пропонує покупцям подивитися, як нові меблі вбудуються в інтер’єр їхньої квартири, L`Oreal дає користувача можливість спробувати нову зачіску або макіяж, а Gucci — приміряти нову лінійку кросівок. Такий формат добре залучає, дозволяє ознайомитися з продуктом і ні до чого не зобов’язує.

SEO-оптимізація для голосу

Частка мобільного трафіку та голосових запитів невблаганно зростає. Хто раніше оптимізує сайт під ці реалії — отримає своїх покупців.

Запити голосового пошуку відрізняються від письмових: вони довші та детальніші. Користувачі запитують інформацію простою розмовною мовою, а фрази можуть бути нечіткі та фрагментовані. Щоб відповідати таким запитам, необхідно не просто зібрати докладне семантичне ядро, а й розібратися з намірами покупців. І тому варто проводити глибокий аналіз цільової аудиторії, а семантику класифікувати на тематичні групи. Важливе значення має досвід користувача: подбайте про швидкість завантаження сторінки, структуру сайту, адаптованість для мобільних пристроїв. Пошукові системи враховують ці фактори під час показу сторінок у видачі.

Вплив соцмереж зростає

Звіт Influencer Marketing Hub інформує, що у липні 2021 року кількість активних користувачів соцмереж зросла на 13,1% за рік, що пов’язано з карантинними обмеженнями та становило 56,8% населення світу. Більше того, зростання не в останню чергу обумовлене необхідністю покупців бути ближче до улюблених брендів. Наприклад, в Instagram 1 млрд користувачів, 90% з яких уже підписано на активні торгові марки та відвідують ці профілі щодня.

За даними Admitad, за 2021 рік кількість продажів через Instagram в Україні зросла на 96%. Але наскільки якісним не був би ваш контент, отримати великі охоплення завдяки органіці у нинішній ситуації практично неможливо. Це означає, що реклама, яка таргетується, і робота з інфлюенсерами актуальна і цього не уникнути.

Соціальні платформи впливають на намір зробити покупку, а тренд на співпрацю з лідерами думок не слабшає. GWI провели дослідження, під час якого з’ясували: 27% представників покоління Z кажуть, що слідування за впливовими людьми є однією з основних причин, через які вони використовують соціальні мережі, перед переглядом контенту від своїх улюблених брендів.

Робота з інфлюенсерами підвищує охоплення, зміцнює довіру до бренду та його продукту. А також допомагає підвищити лояльність у вужчих нішах. Але варто ретельно відбирати блогерів, враховувати їхню репутацію, брати до уваги їхні думки та висловлювання. Щоб імідж компанії виріс через співпрацю, а не отримав серйозного удару.

Присутність відразу у декількох платформах і використання відразу кількох інструментів інтернет-маркетингу призводить до більш високої конверсії користувачів. Статистика Omnisend’s Annual Report показує: частота покупок при багатоканальному використанні на 250% вища порівняно з одноканальним.

Різноманітність, рівність, інклюзивність

Саме на цих трьох “слонах” тримається цифровий маркетинг у 2022 році. Бренди повинні враховувати різні інтереси своїх користувачів, бути причетними до соціальних ініціатив.

SmarterHQ виявив, що: 72% покупців реагують на маркетингові повідомлення лише тоді, коли ті налаштовані відповідно до їхніх інтересів; 62% людей хочуть, щоб їхні улюблені бренди та компанії підкреслювали у своїй роботі такі цінності, як прозорість, екологічність, справедливість.

Комбіновані заходи

Це всі івенти — вебінари, конференції, тренінги, семінари, виставки — які проводяться одразу у двох форматах: онлайн та офлайн. Такий формат дозволяє організаторам досягти більших охоплень за менших витрат, а учасникам – приєднатися до заходу з будь-якої точки світу.

Хороші приклади з 2021 – TwitchCon та FinCon, серії спеціальних івентів від Apple.

Конфіденційність та безпека даних

Сторонні кукі-файли вже йдуть у минуле. Google вже заявив про зміну правил та посилення конфіденційності, тому варто переосмислити свою стратегію та розглянути нові шляхи розвитку. Тепер використовуватимуть лише ті дані, які користувачі самі надають безпосередньо компанії. Збирати їх можна за рахунок підвищення цінності продукту та створення корисного контенту.

Ще одна нова тенденція – відмова від вторгнення в особистий простір користувачів. І це правильне рішення: згідно з дослідженням Deloitte, більшість користувачів вважають неприйнятним прослуховування розмов через смартфон, відстеження розташування, рекламування на основі кукі-файлів.

І навпаки, корисними покупці вважають пропозиції та повідомлення від магазинів, з якими вони перебувають у постійній взаємодії.

Штучний інтелект

Машинний інтелект буде корисним для:

  • автоматизації процесів (наприклад, для розсилки своєчасних та релевантних пропозицій користувачам);
  • допомоги у прогнозуванні, складанні бізнес-плану та стратегії (спеціальні програми можуть передбачати поведінку клієнтів на основі технологій глибокого вивчення);
  • для миттєвих відповідей на поширені запитання користувачів (популярні сьогодні чат-боти).

Зростання значущості онлайну у житті людей

На тлі коронавірусних обмежень користувачі значно збільшили замовлення в інтернеті.

За даними Admitad, 2021 року кількість замовлень в інтернет-магазинах зросла майже вдвічі, а онлайн-сервісів — на 38% порівняно з попереднім роком. Користувачі цінують зручність та швидкість онлайн-покупок та інтернет-послуг.

Ось які функції фахівці Admitad вважають за необхідне для e-commerce майданчиків:

  • можливість придбання в один клік;
  • різні варіанти способів оплати та доставки;
  • швидке оформлення покупки на виплат;
  • автозаповнення даних;
  • повнота інформації на сторінці товару чи послуги;
  • онлайн-консультація спеціаліста (часто з детальною демонстрацією товару). 

Фото: Depositphotos

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.