Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Під час пандемії Puma відкрила в Україні тимчасові аутлет-локації. Як це вплинуло на продажі ритейлера?
Фото: newway.ua
Під час коронакризи ритейлер спортивного одягу Puma збільшив мережу в Україні на 40%, а у 2020 році відкрив п’ять аутлет-магазинів. Про те, як це вдалося зробити компанії, йдеться у матеріалі Forbes.
Зокрема, у 2020 році продажі мережі зросли більш ніж на 20%, а виторг на 28% — до 1,3 млрд грн. Загалом, за останні два роки мережа відкрила десять нових локацій і тепер налічує 35 магазинів. Половина з них – це дисконтні магазини, де третина товару – залишки концептуальних магазинів, а решта асортименту – спецколекції під формат. «Під час пандемії ми відкрили тимчасові аутлет-локації, бо чекали на проблему із залишками товару, – пояснює гендиректор Puma в Україні Володимир Горобець. – Але попит на спортивні товари, навпаки, виріс». Тому згодом частину тимчасових магазинів в Україні зробили постійними.
Як відзначив консультант аналітичного департаменту консалтингової компанії Pro-Consulting Андрій Мокряков, останні два роки ритейлери в основному відкривали магазини у нових ТРЦ. А Puma, крім того, займала вільні площі у вже збудованих ТРЦ, зокрема дисконтні магазини з’явились у київських ТРЦ Магелан та Dream. На думку директора УТГ Євгенії Локтіонової, віддалена робота посилила тренд на вільний та спортивний стиль одягу. Таким чином збільшивши кількість дисконтних локацій, мережа наростила клієнтську лояльність та уникнула проблеми з реалізацією несезонного товару.
Останні два роки уподобання покупців змінилися. «Покупці прагнуть зручності та комфорту, – каже Олена Обухівська, директорка із комунікацій девелоперської компанії Arricano, у ТРЦ якого представлені магазини Puma. – Ми навіть спостерігаємо таке соціальне явище як sportetite (спорт + апетит)». Зважаючи на це, підрозділ Puma наростив витрати на маркетинг. У 2021-му, за словами Горобця, вони збільшилися у три-пʼять разів у порівнянні з 2018-м.
Також у компанії активно розвивають онлайн-магазин, який почав працювати в Україні у 2019 році. Частка онлайну поки складає 14%, але потенціал її росту до 20% можливий до 2025-го, пояснює гендиректор Puma в Україні. Ритейлер також співпрацює із маркетплейсами Kasta, та MD-Fashion. У планах на 2022 рік — створити маркетплейс з Intertop Україна.