Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Як ритейлери можуть підняти продажі за допомогою аромамаркетингу у новорічні свята? Колонка CEO Ol.factory Христини Курганської
Фото: crushpixel.com
У святковий період, маркетологи всього світу змагаються за увагу існуючих та потенційних клієнтів. Так вже склалося, що кінець року один із найактивніших та найскладніших періодів для цього. Клієнтів багато і вони готові витрачати гроші, проте їх увага розсіяна через великий вибір та інтенсивність різноманітних маркетингових інструментів. Саме тому бренди все частіше звертають увагу на мультисенсорні засоби просування продуктів. У колонці для Retailers ольфакторний експерт, CEO Ol.factory та Kamana Perfume Store – Христина Курганська – поділилася як за допомогою аромату залучити клієнтів у свята.
Аромат – потужний інструмент для передачі інформації, що має вплив на нашу свідомість та настрій. Ніс постійно сканує простір та відправляє інформацію прямо у мозок для розшифровки. Що цікаво, ця інформація потрапляє одразу у лобну долю мозку, її не обробляють центри попереднього аналізу. Завдяки запахам ми одразу можемо зрозуміти чи є хтось поруч, чи безпечна наша їжа, подобається чи ні нам людина, яка стоїть перед нами і більшість цих висновків відбуваються підсвідомо, а ми усвідомлюємо лише результат.
У свою чергу, аромамаркетинг може стати потужним рушієм для вашого бізнесу, особливо під час свят. Наприклад, у різдвяний період найпопулярнішими будуть ноти мандаринів, ялиці, морозної свіжості, м’яти, солодощів та шоколаду. Окрім гарного настрою, згідно статистиці, правильне використання цих ароматів здатне підвищити лояльність клієнтів на 20-25% відсотків. Аромамаркетинг у різних галузях підвищує продажі на 7-27% та збільшує кількість клієнтів, що повертаються на 15-20%.
Щоб досягти такого результату необхідно працювати одразу із декількома органами чуття. Про це можна дізнатись із досліджень Чарльза Спенса, професора кафедри експериментальної психології Оксфордського університету. Від наочно продемонстрував у своїх роботах, що стимуляцію одразу декількох органів сприйняття наш мозок трансформує у цілісний досвід, що формує сприйняття реальності. Він зміг довести що приблизно половина наших смакових відчуттів залежить від слуху, зору та тактильних відчуттів. Наприклад, кава буде здаватись більш насиченою та менш солодкою у білому посуді, порівняно із прозорим. Звідси також можемо зробити висновок, що інша половина знаходиться під впливом ольфакторного сприйняття.
Зараз такий досвід, коли задіяні одразу декілька відчуттів, ми називаємо мультисенсорним. У своєму портфоліо Ol.factory вже має кілька кейсів таких проєктів.
Кейс Retail Music
Ми співпрацюємо із Retail Music, компанією яка створює плей-листи для великих гравців на ринку ритейлу. Вони звернулись до Ol.factory за креативною ідеєю – необхідно було привітати більше 100 партнерів із прийдешніми святами. Ми запропонували створити особливий плейлист, що буде створювати відчуття комфорту та розмістити QR-код на свічці. Таким чином ми мотивуємо клієнта створити певний особистий ритуал. Запалюючи свічку, він наповнить свій простір ароматом, який сприяє розслабленню та доповнить цю затишну атмосферу відповідною музикою. Такий подарунок не пов’язаний із сезоном, його можна використовувати у будь-яку пору року, все завдяки спеціально розробленій в Ol.factory, легкій та ненав'язливий композиції аромату. У свою чергу, плейлист створений Retail Music також не має певної різдвяної тематики.
Кейс Intergal City
Інший проєкт ми реалізували із нашими друзями із Intergal City. Вони мали на меті розважити своїх майбутніх резидентів та провести зустріч у неформальній дружній атмосфері. Ідея полягала у тому, аби поділитися із гостями корисною інформацією, на перший погляд, не пов’язаною із житловим комплексом. Ми організували особливий майстер-клас, під час нього запрошені мали можливість власноруч створити ароматизовану свічку. Ми заздалегідь ароматизували запрошення, які вручали гостям, саме тим ароматом який був у подальшому використаний під час заходу.
Ми створили комфортний простір, у якому попередньо провели неформальну лекцію про те як аромати впливають на людей, а після цього запропонували їм загадати бажання та зафіксувати його ароматом. Як саме? Створити власноруч ароматизовану свічку, яку вони у подальшому заберуть додому. Такий підхід дозволив максимально залучити кожного учасника у процес створення подарунку для себе, який, окрім цього, ще й наділявся особистим контекстом завдяки попередньо загаданому бажанню.