Як правильно вибирати локацію для свого бізнесу і яких помилок не допускати, щоб уникнути невдалих відкриттів. Рекомендації GeoDesign

18.10.2021
3235

Фото: Анастасия Рожинская

Які фактори локації впливають на товарообіг і як відкривати заклади тільки у найкращих локаціях, уникаючи невдалих відкриттів, на конференції OmniForum: Технології у рітейлі, розповів CEO платформи GeoDesign, Іван Микуляк. Його проект займається містобудівною аналітикою і допомагає автоматизувати процес вибору кращого місця для бізнесу. Публікуємо основні тези виступу.

Важливість правильно підібраної локації

Залежно від локації, різниця виручки у магазинах однієї мережі може бути більше ніж у три рази.

Довести цю гіпотезу можна за допомогою аналітики і машинного навчання, підібравши коефіцієнти, які можуть допомогти спрогнозувати виторг у нових локаціях.

Основні фактори, які враховуються при виборі локації:

  • щільність населення,
  • доходи населення,
  • пішохідна потоки,
  • інтенсивність автомобільного руху,
  • прямі конкуренти,
  • непрямі конкуренти,
  • банкомати та ломбарди,
  • зупинки громадського транспорту,
  • вокзали,
  • ТРЦ і ринки,
  • туристичні місця.

 

Приклад теплової карти для одного з українських рітейлерів: чим червоніший шестикутник - тим більше виручка.

 

Графік: прогнозування кількості чеків залежно від локації за допомогою нейронної мережі

Типові помилки, які допускають компанії при аналізі локацій

Орієнтуватися тільки на один параметр

 

Кожна точка на графіку має два параметри: пішохідні потоки та кількість чеків. Чим вище пішохідні потоки, тим краще кількість чеків. Але якщо подивитися уважніше, є точки з непоганими пішохідними потоками, але не дуже високими доходами і навпаки.

Уникати непрямих конкурентів

 

Конкуренти з асортиментом, який частково перетинається, збільшують свою виручку. Наприклад, мережі АТБ і Watsons, які є непрямими конкурентами.

Шукати кореляції там, де їх немає

 

Не всі параметри корелюють один з одним, або корелюють, але не напряму. Кількість чеків ніяк не залежить від площі торгового центру.

Відкривати заклад на певній відстані від точок тяжіння

 

Наприклад, є три варіанти розміщення невеликого продуктового магазину: біля метро, недалеко від метро або на районі. Виявляється, що другий варіант - найгірший для повсякденних покупок. Якщо є точка тяжіння, в даному випадку - метро, краще, відкриватися або прямо там, або далеко від метро. Грунтуючись на нашій аналітиці, у проміжній локації продажі торгових точок найнижчі.

Не зважати на перешкоди при підрахунку зони охоплення


 

Поширена помилка - аналіз кількості населення по точці. Наприклад, на даному малюнку зображена точка, яка знаходиться відразу біля кількох доріг. Щоб потрапити до неї, покупцеві потрібно зробити цілий ряд рухів: перейти через підземні переходи або світлофори. Це не дуже незручно з точки зору доступності. На графіку приклад реальної локації, на якій закрилося вже кілька торгових продуктових точок - все тому, що справжня зона пішохідної доступності знаходиться в іншому місці.

Записала: Людмила Будіна

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.