Як вести облік товару в роздрібному магазині: 4 важливих нюанси

01.09.2021
7425
PR-Матеріал

Постачальник привіз меншу кількість товару, ніж було замовлено, і тепер магазин недоотримує прибуток. Продукти доставлені занадто пізно і термін придатності закінчився раніше, ніж їх встигли розпродати. Касир випадково пробив хліб дешевше, ніж той, який купили насправді. Підприємець несе збитки у всіх цих випадках.


 

Проконтролювати торгівлю на кожному етапі допомагає облік товару. Розглянемо нюанси процесу на прикладі роздрібного магазину.

Використовуйте програму для ведення обліку товару


Вести облік в зошиті можна в зовсім невеликому магазинчику, але навіть і в цьому випадку автоматизація обліку товару значно спрощує життя. Вона дозволяє підприємцю контролювати надходження, зберігання і продаж, в будь-який момент отримувати точні дані про залишки, управляти цінами.

Вдалим прикладом такої програми є розроблений в Україні онлайн сервіс Dilovod. Серед його численних можливостей - ведення обліку по різновидах, серійних номерах і строках зберігання, реєстрація ПЗ товарної документації, автоматичний розрахунок собівартості при списанні. Програма для обліку товару від Dilovod також дає підприємцю численні інструменти аналітики.

Обирайте відповідний метод


Найбільш простий спосіб називається сумовим. Для цього фіксується закупівля продукції за певний період (витрати), і виручка (прихід). Віднімаючи з виручки витрати, отримуємо прибуток. Метод цілком прийнятний, якщо асортимент невеликий. Однак він не дозволяє зрозуміти, який товар приносить більший прибуток, і як він змінюється в залежності від сезона.

 

Другий метод називається аналітичним. Він складніший, оскільки тут ведеться облік по окремих товарах. Однак в цьому випадку можна наочно побачити яка продукція принесла найбільший прибуток, а яка була найменш рентабельною.

Автоматизуйте роботу з постачальниками


Ще один аргумент на користь використання програм для обліку - формування замовлення постачальникам в автоматичному режимі. На основі обсягів продажів і складських запасів відбувається резервування товарів у контрагентів. Відвантаження відбувається в потрібному обсязі, формуються нові замовлення. Гроші не «заморожуються» на складі, а відразу надходять в обіг.

Облік необхідний на всіх етапах


Товарний облік потрібно проводити на всіх стадіях реалізації, починаючи від приймання і призначення ціни і до продажу. При цьому має також враховуватися робота касирів, повернення товару покупцями або його списання з якихост причин. Ключові принципи управління торгівлею базуються на оцінці товару при його оприбуткуванні і реалізації, відображенні факту придбання продукції в бухгалтерському обліку, обчислення прибутку від продажу для розрахунку оподаткування.

 

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.