Що потрібно враховувати при налаштуванні SEO-оптимізації та створення карток товарів? На прикладі сайтів IKEA і Makeup

14.07.2021
1161

Продажі онлайн безпосередньо залежать від правильного таргетингу, SEO-оптимізації та грамотно створених карток товарів. На конференції RAU Expo 2021 Head of New Business Department в Webpromo, Кирило Андрусяк, детально розповів як пов'язані ці фактори, а також про тонкощі онлайн-просування сайтів і товарів на прикладі двох сайтів - IKEA і MakeUp.

Також в кінці тексту Retailers публікує чек-лист з рекомендаціями щодо оформлення карток товару від Webpromo.


Для грамотної роботи сайту потрібен зручний інтерфейс, якісно зроблена SEO-оптимізація, правильно запущений perfomance-маркетинг і перевірена концепція. Основне правило: не змушуйте користувача думати. 

Як відбувається SEO-оптимізація сайту?

Структура сайту. Якщо у вас неоптимізований сайт, перше, що ви повинні зробити - звернутися до SEO-фахівця, який повинен подивитися на структуру вашого сайту. Наприклад, допомогти визначити цільову аудиторію, зібрати семантику, розширити основні та підкатегорії.

При оптимізації сайту аналізуються конкуренти і поведінка користувача: пошук, ключові слова. Запит користувача буде нерелевантний тій сторінці, на якій знаходиться товар, якщо на сайті замість розділу "крупа", є розділ "бакалія", який крім крупи включає у себе і консерви. Структура сайту повинна розширитися на старті роботи сайту, щоб було що оптимізувати надалі.

Фільтри. SEO-спеціаліст повинен пропрацювати фільтри по кожному товару: вивчити ключові слова, словосполучення і характеристику пошуку.

Контент. Він повинен бути всюди - на посадочних сторінках категорій, підкатегорій, товарів, - але тільки тих, які люди шукають. Наприклад, під час співпраці з "Ашан" з трьома факторами (структура, фільтри, контент) у нас вийшло за півтора року збільшити результати у 5 разів по трафіку і у 30 разів за показниками видимості сайту - просто роблячи якісне SEO.

Як влаштовані сайти IKEA і Makeup з точки зору SEO-оптимізації, інтерфейсу і концепції

- IKEA

Плюси 

  • оптимізація ресурсу під мобільну версію: у ній виводяться всі категорії і підкатегорії, які може користувач побачити за допомогою одного кліка, зайшовши з головної сторінки:

     

  Фото: скріншот з презентації Webpromo

  • галерея - тут є рішення по інтер'єрах, де присутні конкретні товари, які продає IKEA. Покупець може зайти, подивитися квартири або рішення, надихнутися і купити товар.


 Фото: скріншот з презентації Webpromo

  • інтер'єр - можна натиснути прямо на умовний стакан і придбати одним кліком, перейшовши у картку товару. Це додає емоційності покупцеві.  


Скріншот: Retailers

Мінуси

  • потрапляючи на головну сторінку, неможливо одним кліком перейти до категорій та підкатегорії повного списку. Тобто, нам потрібно подумати, в який hamburger menu (назва іконки, що складається з трьох паралельних горизонтальних ліній, що символізують список меню - Ред.) перейти, де знайти потрібний список і зробити певну кількість зайвих дій.


Фото: скріншот з презентації Webpromo

  • порожня шапка вгорі, яка "з'їдає" місце на екрані. Можливо було задумано, що це місце буде використано під якісь акції або додатковий функціонал. На даний момент у мобільній версії IKEA просто втрачається шматок місця, на якому можна було б ефективно розмістити пропозиції або інформацію.


Фото: скріншот з презентації Webpromo

  • кнопка "всі фільтри" захована і покупці її не бачать. Коли покупець заходить на підкатегорію або категорію товару, він не завжди знає, який саме товар йому потрібен. Наприклад, він може дивитися усі столи або кухні, які є на сайті. Тому на сайті обов'язково повинні бути опрацьовані фільтри, щоб клієнт міг зручно їх використовувати.


Фото: скріншот з презентації Webpromo

  • недопрацьовані картки товарів. Зокрема, незрозуміло, що у галереї є відео, яке є дуже цінним джерелом інформації для деяких користувачів і немає інформації про способи доставки і оплати.

Наприклад, у IKEA є такі картки товару, де при скролінгу можна побачити запропонований товар. Але клієнти не завжди можуть догортати до кінця і побачити повністю весь контент про цей товар.

  • неоптимізовані сторінки фільтрів. У IKEA у деяких картках товарів зустрічаються неоптимізовані метатеги, над якими потрібно працювати.


 Фото: скріншот з презентації Webpromo

Все вищесказане - це невеликі дрібниці, у IKEA дійсно крутий сайт, оптимізація, хороший дизайн. Однак є дрібні недоробки, виправлення яких призведе до значного збільшення доходів в онлайн-продажах.

Makeup

Плюси

  • видно склад товару. Makeup у кожній картці товару обов'язково публікує фото зі складом. Таким чином у покупця знімається "психологічний бар'єр ", а ми не знаємо, що це, тому напевно, не будемо купувати".


 

  • у мобільній версії дуже якісні фото, при цьому не втрачається швидкість завантаження сайту. Бо зазвичай це така палиця з двома кінцями: завантажуєш фото у форматі 4К - сайт повільно починає завантажуватися, а завантажуєш погані фото - не купують, бо товар не можуть розглянути або просто неприємно переб

  • У мобільній версії дуже якісні фото, при цьому не втрачається швидкість завантаження сайту. Бо зазвичай це така палиця з двома кінцями: завантажуєш фото у форматі 4К - сайт повільно починає завантажуватися, а завантажуєш погані фото - не купують, бо товар не можуть розглянути або просто неприємно перебувати на сайті. Тому потрібно знаходити баланс.

  • Makeup розподілив усі акційні пропозиції по кожному бренду, за алфавітом.

Фото: скріншот з презентації  Webpromo

Актуальний блог з якісним контентом, що дуже важливо для б'юті-сфери. Зараз потрібно писати контент під свою цільову аудиторію, щоб він "заходив", був цікавим і корисним.

Фото: скріншот з презентації  Webpromo

Мінуси 

  • коли покупець переходить в акції, він не може їх фільтрувати за сумою знижки, за акціями - там немає додаткового "поглиблення". 
  • кнопкою "Вибране" може скористатися тільки зареєстрований покупець. В ідеалі, можливість додавати товар в "Вибране" потрібно надати усім людям, навіть якщо вони не віддали свої контакти вам - це збільшить продажі. Наші внутрішні дослідження показують, що кнопкою "Вибране" користується величезна кількість людей. 

 

Чек-лист по картці товару

  1. Галерея з фото і відео 

  • розмір фотографії повинен займати на десктопній версії 30-50% від ширини усього блоку з контентом і 90-100% від ширини смартфона.
  • повинна бути можливість завантажити фото; 
  • якщо є відео, то воно повинно стояти у галереї першим; 
  • фото повинно збільшуватися на весь екран;

    2. Кнопка "Додати до кошику" 

  • кнопка повинна бути на першому екрані на робочому столі і на смартфоні; 

  • кнопка повинна істотно виділятися і бути найпомітнішим елементом на сторінці; 

  • після натискання на кнопку повинен з'являтися pop-up з повідомленням про те, що товар доданий у кошик.

  1. Ціна 

  • великий шрифт- більше 18 рх;
  • ціна повинна бути біля кнопки "Додати в кошик"; 
  • ціна повинна бути одним з найпомітніших елементів на сторінці; 
  • якщо є стара ціна-вона повинна бути перекреслена поруч біля нової ціни;
  • якщо є копійки- вони повинні бути менші за розміром шрифту і менш помітними за стилем.
  1. Кількість товару 

  • на сторінці повинна бути можливість змінити кількість товару; 
  • є стрілки для зміни кількості у більшу і меншу сторону. 
  1. Параметри товару 

  • якщо товар має інші параметри - розмір, колір і т.і.- ці опції повинні бути помітні на першому екрані; 
  • усі опції товару повинні бути наочно видно (виняток-надмірно велика кількість параметрів, наприклад якщо їх більше 10-ти). Тобто розмір не повинен бути прихований у dropdown-menu.
  1. Статус наявності 

  • повідомлення про статус має бути поруч з ціною. 
  • якщо товар у наявності, повідомлення має бути зеленим кольором і з галочкою на початку рядка; 
  • повинен бути статус наявності з повідомленням "У наявності", якщо товар є і повідомленням "Відсутня" або "Чи немає у наявності", якщо товару немає;

    7. Артикул товару 

  • артикул або код товару повинен бути на першому екрані; 

  • він повинен бути легко помітний за потреби, але не повинен бути дуже яскравим, щоб не привертати зайвої уваги. 

    8.Короткий опис 

  • короткий опис має бути на першому екрані для ПК;

  • він повинен бути унікальним і інформативним, містити найважливішу інформацію про товар. 

   9. Короткі характеристики 

 короткі характеристики повинні бути на першому екрані для ПК; вони повинні бути подані в табличному вигляді. 

  1. Швидкі посилання на Опис, Відгуки, Характеристики 

 Для переходу до детального опису, відгукам і детальним характеристикам повинні бути посилання на першому екрані.

  1. Детальний опис 

  •  детальний опис не повинен бути захований у Таб; 
  • при переході до детального опису не повинна перевантажуватися сторінка; 
  • опис повинен бути відформатований для читання: 
  • текст повинен бути розбитий на абзаци не більше 3-4 рядків кожен;
  • розмір шрифту повинен бути не менше 15 рх. 
  1. Продаж комплектом 

  • продаж комплектом підвищує конверсію покупки.
  • запропонуйте відвідувачам спеціальну пропозицію, придбавши кілька товарів разом за спецціною. 
  1. Знижка на кількості 

  •  надайте користувачам знижку при покупці товарів у великій кількості. 
  1. Відгуки 

  •  кількість відгуків повинно бути видно з першого екрану (для всіх пристроїв); 
  • відгуки не повинні бути заховані у Таб; 
  • у поле для відгуків є: Ім'я, Місто, Повідомлення, Переваги, Недоліки, Рейтинг, Можливість прикріпити фото. 
  1. Рейтинг 

  • рейтинг має бути помітно на першому екрані (для усіх пристроїв). 
  1. Доставка

  •   на сторінці повинна бути вся критично важлива інформація про доставку;
  • повинна бути приблизна інформація про терміни доставки товару починаючи від поточного часу;
  •  якщо у служб доставки є логотипи - вони повинні бути відображені. 
  1. Оплата 

  •  застосовуються усі ті пункти, що і до доставки. 

    18. Гарантія 

  • повинна бути інформація про гарантії на товар. 

  1. Повернення 

  •  повинна бути інформація про можливість (або відсутність можливості) повернення товару, термінів повернення, а також як його зробити (або куди перейти, щоб дізнатися більше про повернення). 
  1. Шапка сайту 

    шапка займає не більше 100 рх (для всіх пристроїв).

 

 Записав: Олександр Шаріпов

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.