Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Що потрібно враховувати при налаштуванні SEO-оптимізації та створення карток товарів? На прикладі сайтів IKEA і Makeup
Продажі онлайн безпосередньо залежать від правильного таргетингу, SEO-оптимізації та грамотно створених карток товарів. На конференції RAU Expo 2021 Head of New Business Department в Webpromo, Кирило Андрусяк, детально розповів як пов'язані ці фактори, а також про тонкощі онлайн-просування сайтів і товарів на прикладі двох сайтів - IKEA і MakeUp.
Також в кінці тексту Retailers публікує чек-лист з рекомендаціями щодо оформлення карток товару від Webpromo.
Для грамотної роботи сайту потрібен зручний інтерфейс, якісно зроблена SEO-оптимізація, правильно запущений perfomance-маркетинг і перевірена концепція. Основне правило: не змушуйте користувача думати.
Як відбувається SEO-оптимізація сайту?
Структура сайту. Якщо у вас неоптимізований сайт, перше, що ви повинні зробити - звернутися до SEO-фахівця, який повинен подивитися на структуру вашого сайту. Наприклад, допомогти визначити цільову аудиторію, зібрати семантику, розширити основні та підкатегорії.
При оптимізації сайту аналізуються конкуренти і поведінка користувача: пошук, ключові слова. Запит користувача буде нерелевантний тій сторінці, на якій знаходиться товар, якщо на сайті замість розділу "крупа", є розділ "бакалія", який крім крупи включає у себе і консерви. Структура сайту повинна розширитися на старті роботи сайту, щоб було що оптимізувати надалі.
Фільтри. SEO-спеціаліст повинен пропрацювати фільтри по кожному товару: вивчити ключові слова, словосполучення і характеристику пошуку.
Контент. Він повинен бути всюди - на посадочних сторінках категорій, підкатегорій, товарів, - але тільки тих, які люди шукають. Наприклад, під час співпраці з "Ашан" з трьома факторами (структура, фільтри, контент) у нас вийшло за півтора року збільшити результати у 5 разів по трафіку і у 30 разів за показниками видимості сайту - просто роблячи якісне SEO.
Як влаштовані сайти IKEA і Makeup з точки зору SEO-оптимізації, інтерфейсу і концепції
- IKEA
Плюси
-
оптимізація ресурсу під мобільну версію: у ній виводяться всі категорії і підкатегорії, які може користувач побачити за допомогою одного кліка, зайшовши з головної сторінки:
Фото: скріншот з презентації Webpromo
-
галерея - тут є рішення по інтер'єрах, де присутні конкретні товари, які продає IKEA. Покупець може зайти, подивитися квартири або рішення, надихнутися і купити товар.
Фото: скріншот з презентації Webpromo
-
інтер'єр - можна натиснути прямо на умовний стакан і придбати одним кліком, перейшовши у картку товару. Це додає емоційності покупцеві.
Скріншот: Retailers
Мінуси
-
потрапляючи на головну сторінку, неможливо одним кліком перейти до категорій та підкатегорії повного списку. Тобто, нам потрібно подумати, в який hamburger menu (назва іконки, що складається з трьох паралельних горизонтальних ліній, що символізують список меню - Ред.) перейти, де знайти потрібний список і зробити певну кількість зайвих дій.
Фото: скріншот з презентації Webpromo
-
порожня шапка вгорі, яка "з'їдає" місце на екрані. Можливо було задумано, що це місце буде використано під якісь акції або додатковий функціонал. На даний момент у мобільній версії IKEA просто втрачається шматок місця, на якому можна було б ефективно розмістити пропозиції або інформацію.
Фото: скріншот з презентації Webpromo
-
кнопка "всі фільтри" захована і покупці її не бачать. Коли покупець заходить на підкатегорію або категорію товару, він не завжди знає, який саме товар йому потрібен. Наприклад, він може дивитися усі столи або кухні, які є на сайті. Тому на сайті обов'язково повинні бути опрацьовані фільтри, щоб клієнт міг зручно їх використовувати.
Фото: скріншот з презентації Webpromo
-
недопрацьовані картки товарів. Зокрема, незрозуміло, що у галереї є відео, яке є дуже цінним джерелом інформації для деяких користувачів і немає інформації про способи доставки і оплати.
Наприклад, у IKEA є такі картки товару, де при скролінгу можна побачити запропонований товар. Але клієнти не завжди можуть догортати до кінця і побачити повністю весь контент про цей товар.
-
неоптимізовані сторінки фільтрів. У IKEA у деяких картках товарів зустрічаються неоптимізовані метатеги, над якими потрібно працювати.
Фото: скріншот з презентації Webpromo
Все вищесказане - це невеликі дрібниці, у IKEA дійсно крутий сайт, оптимізація, хороший дизайн. Однак є дрібні недоробки, виправлення яких призведе до значного збільшення доходів в онлайн-продажах.
Makeup
Плюси
-
видно склад товару. Makeup у кожній картці товару обов'язково публікує фото зі складом. Таким чином у покупця знімається "психологічний бар'єр ", а ми не знаємо, що це, тому напевно, не будемо купувати".
-
у мобільній версії дуже якісні фото, при цьому не втрачається швидкість завантаження сайту. Бо зазвичай це така палиця з двома кінцями: завантажуєш фото у форматі 4К - сайт повільно починає завантажуватися, а завантажуєш погані фото - не купують, бо товар не можуть розглянути або просто неприємно переб
-
У мобільній версії дуже якісні фото, при цьому не втрачається швидкість завантаження сайту. Бо зазвичай це така палиця з двома кінцями: завантажуєш фото у форматі 4К - сайт повільно починає завантажуватися, а завантажуєш погані фото - не купують, бо товар не можуть розглянути або просто неприємно перебувати на сайті. Тому потрібно знаходити баланс.
-
Makeup розподілив усі акційні пропозиції по кожному бренду, за алфавітом.
Фото: скріншот з презентації Webpromo
Актуальний блог з якісним контентом, що дуже важливо для б'юті-сфери. Зараз потрібно писати контент під свою цільову аудиторію, щоб він "заходив", був цікавим і корисним.
Фото: скріншот з презентації Webpromo
Мінуси
- коли покупець переходить в акції, він не може їх фільтрувати за сумою знижки, за акціями - там немає додаткового "поглиблення".
- кнопкою "Вибране" може скористатися тільки зареєстрований покупець. В ідеалі, можливість додавати товар в "Вибране" потрібно надати усім людям, навіть якщо вони не віддали свої контакти вам - це збільшить продажі. Наші внутрішні дослідження показують, що кнопкою "Вибране" користується величезна кількість людей.
Чек-лист по картці товару
-
Галерея з фото і відео
- розмір фотографії повинен займати на десктопній версії 30-50% від ширини усього блоку з контентом і 90-100% від ширини смартфона.
- повинна бути можливість завантажити фото;
- якщо є відео, то воно повинно стояти у галереї першим;
- фото повинно збільшуватися на весь екран;
2. Кнопка "Додати до кошику"
-
кнопка повинна бути на першому екрані на робочому столі і на смартфоні;
-
кнопка повинна істотно виділятися і бути найпомітнішим елементом на сторінці;
-
після натискання на кнопку повинен з'являтися pop-up з повідомленням про те, що товар доданий у кошик.
-
Ціна
- великий шрифт- більше 18 рх;
- ціна повинна бути біля кнопки "Додати в кошик";
- ціна повинна бути одним з найпомітніших елементів на сторінці;
- якщо є стара ціна-вона повинна бути перекреслена поруч біля нової ціни;
- якщо є копійки- вони повинні бути менші за розміром шрифту і менш помітними за стилем.
-
Кількість товару
- на сторінці повинна бути можливість змінити кількість товару;
- є стрілки для зміни кількості у більшу і меншу сторону.
-
Параметри товару
- якщо товар має інші параметри - розмір, колір і т.і.- ці опції повинні бути помітні на першому екрані;
- усі опції товару повинні бути наочно видно (виняток-надмірно велика кількість параметрів, наприклад якщо їх більше 10-ти). Тобто розмір не повинен бути прихований у dropdown-menu.
-
Статус наявності
- повідомлення про статус має бути поруч з ціною.
- якщо товар у наявності, повідомлення має бути зеленим кольором і з галочкою на початку рядка;
- повинен бути статус наявності з повідомленням "У наявності", якщо товар є і повідомленням "Відсутня" або "Чи немає у наявності", якщо товару немає;
7. Артикул товару
-
артикул або код товару повинен бути на першому екрані;
-
він повинен бути легко помітний за потреби, але не повинен бути дуже яскравим, щоб не привертати зайвої уваги.
8.Короткий опис
-
короткий опис має бути на першому екрані для ПК;
-
він повинен бути унікальним і інформативним, містити найважливішу інформацію про товар.
9. Короткі характеристики
короткі характеристики повинні бути на першому екрані для ПК; вони повинні бути подані в табличному вигляді.
-
Швидкі посилання на Опис, Відгуки, Характеристики
Для переходу до детального опису, відгукам і детальним характеристикам повинні бути посилання на першому екрані.
-
Детальний опис
- детальний опис не повинен бути захований у Таб;
- при переході до детального опису не повинна перевантажуватися сторінка;
- опис повинен бути відформатований для читання:
- текст повинен бути розбитий на абзаци не більше 3-4 рядків кожен;
- розмір шрифту повинен бути не менше 15 рх.
-
Продаж комплектом
- продаж комплектом підвищує конверсію покупки.
- запропонуйте відвідувачам спеціальну пропозицію, придбавши кілька товарів разом за спецціною.
-
Знижка на кількості
- надайте користувачам знижку при покупці товарів у великій кількості.
-
Відгуки
- кількість відгуків повинно бути видно з першого екрану (для всіх пристроїв);
- відгуки не повинні бути заховані у Таб;
- у поле для відгуків є: Ім'я, Місто, Повідомлення, Переваги, Недоліки, Рейтинг, Можливість прикріпити фото.
-
Рейтинг
- рейтинг має бути помітно на першому екрані (для усіх пристроїв).
-
Доставка
- на сторінці повинна бути вся критично важлива інформація про доставку;
- повинна бути приблизна інформація про терміни доставки товару починаючи від поточного часу;
- якщо у служб доставки є логотипи - вони повинні бути відображені.
-
Оплата
- застосовуються усі ті пункти, що і до доставки.
18. Гарантія
-
повинна бути інформація про гарантії на товар.
-
Повернення
- повинна бути інформація про можливість (або відсутність можливості) повернення товару, термінів повернення, а також як його зробити (або куди перейти, щоб дізнатися більше про повернення).
-
Шапка сайту
шапка займає не більше 100 рх (для всіх пристроїв).
Записав: Олександр Шаріпов