Як за допомогою планограм збільшити ефективність полиці? Поради від спеціалістів компанії Consulting for Retail

24.12.2021
2685

Для ритейлера важливо, щоб покупець у магазині або торговій точці майже відразу знайшов потрібний товар на полиці та купив його. Однак без ефективного управління та контролю викладенням товару на полицю це неможливо.

Зокрема, головний інструмент, за допомогою якого можна створити та контролювати полицю – це планограми. Head of Space & Assortment Management компанії Consulting for Retail Ігор Федорюк та Head of Sales & Marketing Роберт Рішко на RAU Sammit розповіли про те, як забезпечити ефективну викладку.


 Клієнтоорієнтована викладка

Щоб мінімізувати можливість, коли товар відсутній на полиці, важливо рівномірно розподілити поличковий простір між товарами відповідно до їхньої пріоритетності продажів. Таким чином гарантується рівномірний відтік товару з полиці та мінімізується кількість разів, коли потрібно поповнювати полицю.

Такий метод має і свій зворотний бік — група "А" може зайняти досить багато місця — відповідно, швидше за все, необхідно буде збільшувати викладку або скорочувати асортимент для того, щоб забезпечити продажі.

Є інший підхід - можна штучно скоротити викладку "А" і сфокусувати на ній поповнення, а при цьому групу "С" залишити рівнозначною транспортній упаковці (поставці). Таким чином, група "С" повністю пропадає зі складських приміщень і поповнюється відразу ж на полиці. Але при цьому важливо утримувати у фокусі групу "А".

Фото: скріншот із презентації RAU Summit

Компанія Consulting for Retail має кейс, коли мережа, скоротивши складські площі на 20%, приросла на 15% у товарообігу категорії за рахунок цього вивільненого місця, ввівши новий додатковий асортимент.

Інструменти

Аудит планограм. Грамотний аудит не лише підвищує виконавську дисципліну, а й гарантує, що у магазині буде саме така викладка, на яку ви розраховували.

Механізм контролю. Одних планограм недостатньо для того, щоб контролювати групи товарів " А " або топ-позиции. Необхідний механізм, який міг би відстежити, допомогти підібрати та обрати ці позиції.

Зокрема, відібрати часові проміжки, у яких цей товар максимально продається (піковий годинник). Відстеживши таку аномалію у продажах, миттєво відправити повідомлення у магазин про те, що у нього потенційно відсутній товар на полиці (out of shelf).

Фото: скріншот із презентації RAU Summit

Одна з мереж, з якою працює Consulting for Retail, досягла приросту продажів у категорії на 5,8%, а у магазинах, у яких було запроваджено ще й планограму – додатково приріст ще у 8,5%.

Кластеризація. Перший крок до масштабування для великих мереж — це кластеризація, яка повинна зібрати магазини, схожі на силует покупки для того, щоб не пропустити продажі і покрити всі потреби у товарах відповідно до того, як поводяться покупці у магазинах. Для кожної категорії це свої групи, вони можуть бути різними.

Зібравши такі кластери, необхідно грамотно наповнити асортименти: підібрати той товар, який відповідав би ціновій категорії.

Фото: скріншот із презентації RAU Summit

Єдине вікно прийняття рішення. Для управління асортиментом категорійному менеджеру необхідно створити єдине вікно, у якому він “збирав” всі дані щодо прийняття рішення та управління полицею.

Фото: скріншот із презентації RAU Sammit

Записав: Олександр Шаріпов

Джерело: Depositphotos

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.