Як пройшов Store Tour Food Retail Edition - репортаж

23.11.2021
2013

 

4 листопада 2021 року Retailers провели бізнес-екскурсію продуктовими магазинами у Києві. Гості туру змогли оцінити останні тренди у сфері роздрібної торгівлі продуктами харчування: омніканальність, перехід до самообслуговування, використання технологій у магазині, збільшення частки готових страв в асортиментній політиці та емоційні прийоми для формування лояльності у гостей


За лаштунками dark store Glovo у Києві

Першою точкою візиту групи став dark store сервісу Glovo у центрі Києва.

Іспанська компанія Glovo у 2021 році почала розвивати в Україні напрямок Q-Commerce, який представляє нове покоління доставки продуктів та товарів широкого споживання у містах за 20 хвилин. Компанія розвиває напрямки шляхом збільшення кількості dark stores (мікрофулфілмент центрів) – закритих для відвідувачів магазинів, які працюють для збирання та доставки товарів.

Ринок продуктового рітейлу в Україні в 2021 році складе близько 14 млрд євро, на ресторанний ринок припадає лише 3% від цього обсягу, тому у Glovo визнали доставку продуктів харчування перспективним напрямком.

У компанії зазначили, що вихід на ринок продуктового рітейлу не скасовує співпраці з традиційними мережами. Сервіс Glovo працює з такими мережами як "Сільпо", "Фора", "АТБ", WineTime. Компанія прагне стати торговим центром у додатку, щоб надати більше свободи у виборі товарів для користувачів. Середній чек замовлень у dark store складає близько 230 грн, у партнерів-рітейлерів ці показники вищі.

У мікрофулфілмент центрі Glovo представлено близько двох тисяч найменувань товарів та асортимент є ключем до успіху у цьому бізнесі.

На момент проведення екскурсії компанія Glovo запустила 15 мікрофулфілмент центрів у Києві, Харкові, Дніпрі, Одесі та Львові. На розвиток мережі мікрофулфілмент-центрів в Україні компанія планує інвестувати EUR 7 млн. 

Тренди convenience store у “Фора”

Наступним пунктом туру став магазин нового формату "Фора" на бульварі Дружби народів у Києві. Екскурсію гостям провела маркетинг-директор мережі Лідія Боназзі.

У цьому супермаркеті можна побачити реалізацію майже всіх трендів продуктового рітейлу, про які говорять світові експерти. Так, у “Фора” представлена ​​зона з готовими продуктами (ready to it), є відділ товарів здорового харчування, на території працює власна хлібопекарня, піцерія та кава-пойнт.

Один із трендів у продуктовому рітейлі — збільшення частки самообслуговування. У “Форі” працює 4 каси самообслуговування. За словами Лідії Боназзі, на них припадає 30-35% усіх чеків. 10% клієнтів користуються технологією scan&go: сканування товарів у магазині через мобільний додаток та оплата за допомогою Fora Pay. Кава-поінт також працює за принципом самообслуговування, компанія Modern-Expo розробила та виготовила компактну касу для неї. Ці технології дозволяють суттєво спростити та покращити клієнтський шлях.

У цьому магазині представлено близько 6400–7000 sku. Рітейлер використовує кластерний підхід, коли асортиментна матриця відрізняється у магазинах залежно від локації. У супермаркеті, де проходив store tour, є велика зона елітного алкоголю, де проводять майстер-класи сомельє.

У магазині немає стандартної навігації по зонах, а також немає гастрономічних вітрин – всі товари упаковані, простікеровані та розміщені у спеціальних шафах.

Локація мала цікавий фасад з мозаїкою 70-х років, автором якої є художник Анатолій Гайдамака. У компанії вирішили зберегти історичну спадщину, знайшли автора та відреставрували, щоб гармонійно вписати магазин у навколишнє середовище. Дизайн зроблений у стилі "бетон, метал та графіті". Художнім оформленням займався художник із Запоріжжя.

Магазин з ідеєю ФО

"ФО" - це магазин здорової їжі, який відкрився у 2021 році на території житлового комплексу "Пори року". Як розповіла під час екскурсії директор з маркетингу та комерції Юлія Загура, головна ідея магазину – розвивати здорове харчування. Це проявляється в асортиментній політиці: більшість товарів від крафтових виробників, які неможливо купити у національних роздрібних мережах. Особливістю є наявність власного виробництва, на якому ми розробляємо різні корисні та збалансовані страви: салати, смузі, супи, паштети, боули, десерти без цукру, випікаємо хліб та інше.

"ФО" - це абревіатура "фрукти та овочі", тому острів з фруктами та овочами знаходиться у центрі зали. Над ним розташована вивіска-люстра у формі логотипу "ФО", що дозволяє зробити інтер'єр та обладнання продовженням брендингу.

Ідея бренду здорової їжі транслюється за допомогою світлого інтер'єру та натуральних матеріалів. У магазині немає товару на рівні підлоги, за якою треба було б нахилятися. Також у цьому магазині використовується прийом сторітелінгу у дизайні – це художній розпис стін, за допомогою якого магазин знайомить гостей із продуктом. Так, на одній зі стін можна побачити малюнок, на якому розписано які вітаміни містяться у різних овочах та фруктах.

У магазині можна купити та випити каву у кафетерії біля вікна. Напої наллють у стаканчики з крохмалю, а вся упаковка – з біорозкладних матеріалів. Крім здорової їжі, бренд транслює турботу про довкілля.

Швидкий та зручний Varus to go

З 2020 року національний продуктовий рітейлер Varus розвиває новий формат магазинів Varus to go. Він працює у форматі "магазин біля будинку" або convenience store. Від традиційних супермаркетів відрізняється більш компактною площею та асортиментною політикою. У серпні 2021 року Varus to go відкрився у Києві біля метро Контрактова площа. Має два входи, один із вулиці Спаської, а другий веде прямо з метро. Локація багато в чому визначила планування та асортиментну політику. Так, у магазині працюють дві зони coffee to go.

В асортименті акцент на готову їжу: є зона кулінарії, випічки, салат-бар, можна купити хот-дог або піцу. Але є всі групи товарів для закриття основних потреб у продуктах: овочі, фрукти, бакалія, молочні продукти. Площа магазину складає 550 кв.м, але працює 6 звичайних кас та 3 каси самообслуговування. Це дозволяє підвищити пропускну спроможність супермаркету. В оформленні магазину переважають теплі кольори, в оздобленні - натуральні матеріали, на стінах зображені сюжети у стилі "життя у великому місті".

 

Сільпо “Мавка” у ТРЦ Blockbuster Mall

 

Національний продуктовий рітейлер "Сільпо" вже давно працює на території клієнтського досвіду. Це означає, що конкурентна перевага базується не на цінах та асортименті, а на створенні емоційної прихильності. За допомогою соціальних ініціатив компанія намагається відігравати свою роль у житті клієнта, а не просто продавати йому продукти.

«Сільпо» у стилі “Мавка” – це вишуканий магазин з неповторним форматом, оформлений у стилі Всесвіту за мотивами анімаційного фільму “Мавка. Лісова пісня». Площа магазину складає 10 000 кв.м, на яких розташовано близько 20 000 SKU, супермаркет обслуговує 300 працівників. Екскурсію для гостей провів керуючий "Сільпо" до Blockbuster Mall Олександр Федина. Він розповів, що позитивні емоції є тригером повернення гостей.

У магазині розташовано близько 70 різних зон-проектів: шафа для сухого визрівання м'яса, сироварня, зона з кави власного обсмажування, крафтова продукція українських фермерів, а також ресторани: м'ясний, рибний, піцерія з дров'яною піччю, бар китайської їжі, відділ власної випічки, суші-відділ, дегустаційна зона алкоголю, "Вега-бар". У магазині діє розширена зона алкоголю та спеціальна кімната з температурним режимом для зберігання особливих вин. У залі також є тематична фотозона, яку оформляють співробітники супермаркету. На ній часто можна побачити іноземних гостей, які роблять фото для соціальних мереж. Гості екскурсії не змогли встояти перед “чарівністю” “Сільпо” та отримали від екскурсії лише позитивні емоції.

Фото: Анастасія Рожинська

Текст: Юлія Белінська

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.