Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Академія роздрібного бізнесу від DC Link Group та бізнес-школи МIM: що визначатиме розвиток ринку побутової техніки та електроніки
10 листопада 2021 року компанія DC Link Group спільно з бізнес-школою MIM провела конференцію "Академія роздрібного бізнесу" для своїх регіональних партнерів. У ході заходу експерти ринку поділилися основними трендами, які визначатимуть розвиток ринку побутової техніки та електроніки України. Кореспондент Retailers побував на заході та вибрав найцікавіше з доповідей конференції.
Михайло Кухар, головний редактор Ukraine Economic Outlook:
Основні макроекономічні показники 2021 року, які потрібно враховувати під час планування: сильна гривня, двозначні темпи інфляції та доларове зростання ВВП.
2021 рік Україна закінчить із "твердою" валютою у діапазоні 25-26 грн за долар і 30 грн за євро. Дефлятор ВВП (показник інфляції, який оцінює рівень цін на товари та послуги, вироблені у країні та не враховує імпортні товари – прим. ред.) до кінця року становитиме 24,4%, а реальний ВВП зросте на 2,6%.
Микола Чумак, засновник IDNT:
Головні тренди у рітейлі - це спрощення всього того, що можна і доставка клієнту найкращого клієнтського досвіду.
Спрощення полягає у тому, щоб дозволити нашому покупцю простіше купувати, простіше користуватися послугами та загалом полегшити своє життя.
Клієнтський досвід - це комплекс вражень, які клієнт отримує від взаємодії із продуктом, брендом, простором, сервісом. Успішні бренди давно працюють на території клієнтського досвіду, бо це єдина форма конкуренції у майбутньому. Причини покупок не лежать у площині цін чи цифр, а пов'язані з емоційними та соціальними речами. І тому для рітейлу великий виклик сьогодні бути на цій території. Конкуренція у рітейлі відбувається не на рівні продукту або ціни, а на рівні того, як рітейлер може вписуватися у різні життєві сценарії та відповідати якомога більшій кількості запитів клієнта. Люди готові переплачувати за найкращий досвід.
Існує чотири речі, які мають рівноправне велике значення: продукт, персонал, комунікація та простір.
Проблема багатьох компаній у тому, що у них застаріла ціннісна пропозиція. Тому багато роздрібних компаній займаються його пошуком та стратегічними змінами. Це впливає на всі рівні організації: структуру, бізнес-модель, на чому компанія заробляє та які канали продажів використовуються. Тому я закликаю вас у вашому бізнесі подумати над існуючою ціннісною пропозицією і як її можна її покращити.
Олег Гребенюк, директор бізнесу "Побутова техніка" DC Link Group:
Ринок побутової техніки та електроніки зростає, незважаючи на всі коригування, які внесла пандемія. Так, у першому півріччі 2021 року український ринок зріс на 24% у гривні та на 4% у штуках. Ціни, порівняно з 2020 роком, зросли на 19%. Основні причини інфляції – зростання цін на сировину та вартість логістики. Так, протягом року ціна на доставку з Китаю зросла на 292%.
Основні сегменти, що ростуть у великій побутовій техніці - товари з новими технологіями: пральні машини з функцією пари, пральні машини більше 8 кг, сушильні машини з інверторним двигуном, варильні поверхні з вбудованою витяжкою. Ці категорії не дають падати бізнесу великої побутової техніки. Також у тренді комунікація, смарт-комунікація, голосове керування. Зростають категорії з домашнього комфорту. Напрямок tv та аудіо скорочується і в штуках, і в грошах. Це пов'язано зі стрімким зростанням цін і великі вендори прогнозують падіння наступного року.
DC Link Group – це мультиканальний дистриб'ютор високотехнологічних рішень. Партнерська мережа налічує 4000 компаній, у шести містах є філії.
Армен Зебелян, менеджер з просування товарів Candy:
ДНК бренду Candy – це інноваційні та енергоефективні рішення, смарт-технології, комфортне та економне використання техніки, поєднане з італійським дизайном.
З 2015 року вся лінійка наших товарів інтегрована в одному додатку на мобільному пристрої, що дає низку переваг. Наприклад, якщо ви хочете використовувати суперзаморозку, то зможете її заздалегідь увімкнути за допомогою програми, що дозволить зберегти смакові якості продуктів. У пральній машині неможливо розмістити величезну кількість програм, максимум 15-18. Завдяки додатку, ми пропонуємо від 20 до 60. Також додаток дає підказки, поради, наприклад, які забруднення як правильно усунути. Запатентована технологія EasyCase – це резервуар для збирання конденсату у пральній машині. Воду з нього можна використати повторно: заправити праску або полити рослини.
Таким чином, інновації були, є, але сьогодні збільшився темп їх впровадження та швидкість прийняття рішень. І Candy знаходиться у цьому тренді.
Олександр Крижба, менеджер з маркетингу Vestfrost:
Компанія Vestfrost була створена в Данії у 1963 році і спочатку виробляла лише холодильники та морозильні камери для побутового та комерційного розвитку. У 2008 році після покупки турецьким виробником Vestel, Vestfrost розширив спектр техніки, що виробляється, і на сьогоднішній день може забезпечити потребу для всього будинку. Кожна п'ята сім'я має щонайменше одну одиницю Vestfrost.
Бренд Vestfrost унікальний тим, що конкурує у двох сегментах: моделі представлені і у компактній, недорогій техніці, і у дорогій великогабаритній. Товари Vestfrost представлені у всіх каналах: національний роздріб, інтернет-магазини, маркетплейси та у всіх регіональних мережах.
Наша регіональна команда їздить на брендованих авто. До їх обов'язків входить відвідування торгових точок, підтримка вітрин виставлених продавцем, навчання продавців та менеджерів, консультації покупців у торгових точках. Ми дуже багато вклали у сервісну підтримку. Наша гаряча лінія працює цілодобово. За допомогою 74 сервісних центрів, які розташовані по всій Україні, ми проводимо гарантійне та післягарантійне обслуговування нашої техніки. З недавніх пір, за нашими вимогами протягом 24 годин запчастину слід відправити до сервісного центру.
Минулого року ми створили новий сайт як інструмент для продажу. Там є конкретна інформація як продавців, так і так покупця. Наприклад, скажімо, продавець забув який обсяг у морозильної камери - він зайшов на сайт і швидко знайшов відповідь на свій запит. На нашому сайті є унікальний пошук, порівняння товарів, карта магазинів, сервісних центрів.
Партнер обов'язково знайде у нашому асортименті товар, який швидко продаватиметься і не затримуватиметься на полиці. Vestfrost має високу оборотність та лояльність покупця завдяки підтримці на всіх рівнях.
Cecotec
Cecotec – іспанський виробник, що спеціалізується на дрібній побутовій техніці та інших предметах домашнього вжитку. Заснована у 1995 році компанія займалася продажем кухонного посуду для приготування їжі. З 2013 року почала продаж дрібної побутової техніки, а через рік прийшла до розробки власних технологій та впровадження інновацій. Зараз асортимент включає роботи-пилососи та кухонні роботи, фритюрниці, кавоварки, грилі, посуд, товари для відпочинку та фітнесу.
Cecotec – це:
- TOP-1 онлайн-продавець Іспанії 2018 року
- TOP-1 офлайн-продавець Іспанії 2019 року
- Кращий продавець Іспанії в PRIME DAY 2017 та 2018 на Amazon
- Найкращий домашній та кулінарний продавець у PRIME DAY 2019 на Amazon
- №1 більше 50 тижнів на Amazon
Компанія вже має 100 патентів на електричні скутери, 100 непатентованих інновацій та додаток для голосових асистентів Alexa та Google Assistant.
Сьогодні бренд Cecotec є на ринках понад 50 країн Європи, Африки, Азії та Америки. У компанії - 863 працівники. За останній рік продано 30 млн товарів, а грошовий оборот досяг E325 млн.
Віце-президент MIM Олексій Виноградов розповів про маркетингові драйвери грошового потоку.
Комерційний директор DC Link Group Євген Толчинін-Бурунський зазначив, що національне лідерство бренду розпочинається з регіональної експансії. Тому важливо бути в єдиному інформаційному полі з усіма регіональними партнерами.
Академія роздрібного бізнесу від DC Link Group та MIM — приклад партнерських відносин, які виходять за межі суто комерційних. Академія була задумана, як місце зустрічі та обміну знаннями, досвідом та компетенціями. Гості академії отримали корисну інформацію для свого бізнесу, а отже, від цього виграють усі партнери екосистеми.