Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Трансформація бізнесу з малого у середній під час пандемії. Досвід бренду Kachorovska
Фото: RAU
На конференції RAU Expo засновниця бренду Kachorovska, Аліна Качоровська, розповіла як за останній рік її бізнес перетворився з монобрендової компанії у мультибрендовий фешн-холдинг.
Масштабування у Kacho Group
Пандемія і карантин стали каталізаторами змін усередині компанії.
У перший локдаун попит на взуття і сумки бренду впав на 70%, у другій — на 40% і відновлювався протягом року.
Незважаючи на падіння, продажу, проте, періодично росли. В один з таких піків компанія побачила для себе нові можливості. Так почалися значні трансформації, з'явилася Kacho Group.
Оскільки компанія контролює всі процеси від виробництва до реалізації кінцевому споживачеві, зміни потрібно було внести в усі етапи, включаючи розробку продукту, закупівлю матеріалів, логістику і т.д.
«Нам вдалося оптимізувати всі процеси, при цьому зберегти прибутковість і маржинальність. З травня 2020 по травень 2021-го у нас відбулося зростання на 40% », — поділилася Аліна Качоровська.
Незважаючи на зміни, Kachorovska вдалося зберегти 100% робочих місць, при цьому відмовитися від надлишків виробництва. Зараз на фабриці у Житомирі працює близько 100 чоловік. За словами Качоровський, через масштабування, потужності компанії завантажені, тому вони почали співпрацювати з аутсорсом, наприклад з фабрикою з виробництва взуття у Туреччині.
Робота з pre-order і зниження витрат на виробництво під час карантину
Створення оновленої компанії відбувалося у кілька етапів. Один з них включав роботу зі стоком.
Коли почався перший локдаун, на сайті з'явився новий розділ — pre order. Клієнти могли вибрати, яку річ вони хочуть замовити. У свою чергу бренд надавав модельний ряд, і тільки після заявки клієнта відшивав замовлення. Це, за словами Качоровської, допомогло знизити витрати на виробництво і скоротити сток на 60%.
Перерозподіл маркетингового бюджету
Компанія перерозподілила свій маркетинговий бюджет і направила його на діджіталізацію і просування онлайн.
Нові канали збуту та колекції
Після першого локдауна Kachorovska повернули постійний модельний ряд. Але, аналізуючи потреби клієнтів, бренд запустив лінійку домашньому взутті.
Паралельно компанія шукала нові канали збуту, так з'явилося партнерство з Rozetka.
На питання, чому компанія не виходить у нові регіони, Аліна Качоровська, відповідає, що монобрендовим рітейлерам складно працювати у регіонах через відносини місцевих жителів до українських брендів і низьку купівельну спроможність, у порівнянні з Києвом. «У нас є досвід відкриття в Одесі. Не раджу. У регіонах реально можуть виживати тільки великі світові бренди. Наша стратегія — це великі локальні шоуруми, куди ми віддаємо товар на викуп, а не реалізацію, що дозволяє уникнути заморожування бюджету. Зараз ми продаємо на сотні тисяч через локальні шоуруми, і це набагато краще, ніж ставити велику планку і не досягати її».
Kacho Post
Під час другого локдауну бренд переживав трансформацію у мультибрендовий фешн-холдинг, тому працювати було складніше, ніж у перший локдаун, зазначає Качоровська.
Рішення про трансформацію було прийнято у вересні 2020 року, а вже у жовтні компанія почала працювати над запуском двох нових брендів одягу і взуття.
Запуск продажів нових брендів збігся з черговим локдауном у березні 2021 року. Тоді у компанії зрозуміли, що їм не вигідно відкривати нові офлайн точки, але у той же час, потрібні були локації, де б клієнти могли приміряти речі від нових брендів. Тут прийшло рішення переформатувати одну з існуючих локацій у Києві. Так з'явився новий формат Kacho Post — точка примірки і самовивозу замовлень. «Це інноваційний формат для нас. Можливо, надалі ми будемо відкривати такі відділення по Києву і Україні. Тому виручка тут у 2 рази більше, ніж була до цього».
Фото: Kachorovska
Нові бренди
Melly. Більш бюджетний бренд взуття ніж Kachorovska, створений для покупців віком від 18 до 25 років. Середній чек становить 2000 грн.
Перед запуском компанія провела дослідження серед покупців від 20 до 55 років, і, виходячи з результатів, побачили потенціал для нового бренду. Melly всього кілька місяців, він успішно продається на Rozetka.
Фото: Kachorovska
K.Everywear. Перший бренд одягу для Kachorovska. Перед запуском компанія також проводила дослідження, щоб з'ясувати, що було б цікаво потенційним покупцям. K.Everywear — це бренд базової одягу, "альтернатива Zara", як каже Аліна, з середньою вартістю 1500 грн. «Колекція була розрахована на 1,5 місяці. У результаті сток закінчився через 2,5 тижні», — поділилася Качоровська.
Kachorovska Cafe
Продажі у локаціях Kachorovska Cafe (гібридний формат магазину і кафе) під час обмежень впали на 60%.
Після локдауна локації на Подолі і на Льва Толстого відкрилися під назвою 1957 Coffee Bar з новою концепцією, оновленим меню та інтер'єром.
Плани з розвитку Kacho Group
У планах компанії стати найбільшим фешн-холдингом на території СНД.
«Визначте мету і вона допоможе вам сфокусуватися на розвитку. Наприклад, у вас є бестселер, а в лінійці, крім нього, ще 152 товарів. Дайте 80% відсотків зусиль на бестселер, а не витрачайте їх на інші продукти. Ще один важливий момент — співпраця та колаборація. Коли у вас щось добре виходить, а на ринку є компанія, яка робить щось хороше у своїй ніші — об'єднуйтеся. Я бачу сенс у колабораціях, тому що ми ніколи не наздоженемо світові бренди. Не забувайте про довіру і відкритість, не намагайтеся бути тими, ким ви не є», — підсумувала Аліна Кочаровська.
Записали: Людмила Будіна, Олександр Шокун