Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Opendatabot запустив сервіс "Знай свої права" для боротьби з незаконними діями колекторів
Фото: Depositphotos
Український католицький університет та компанія Bot & Partners в рамках програми НБУ "Знай свої права" розробили систему спілкування з колекторами. Цю систему інтегрував сервіс відкритих даних Opendatabot. З його допомогою можна дізнатися, як захистити свою приватність, перевірити себе в державних реєстрах та подати скаргу в НБУ, повідомляє AIN.
Щоб скористатися інструкцією, потрібно відкрити Opendatabot у зручному мессенджере, вибрати у головному меню пункт "Допомога", а потім "Як захиститися від колекторів".
Як наголошується у блозі Opendatabot, незважаючи на те, що закон регламентує дії колекторів, в НБУ продовжують надходити скарги щодо порушення колекторами норм етичного роботи. За цей рік регулятор отримав 3142 письмові скарги і 8258 усних звернень в контакт-центр за страховими випадками неетичної поведінки колекторів.
Боржники в основному пишуть скарги на:
- неетичну поведінку колекторів - 1422 скарги або 45%,
- використання персональних даних третіх осіб - 1 189 або 38%,
- агресивна поведінка працівників колекторських служб - 398 або 13%,
- розголошення персональних даних позичальників - 133 або 4%.
У березні був прийнятий закон, який захищає боржників при врегулюванні простроченої заборгованості. Згідно з новим законом колектори отримали чіткий регламент етичної роботи.
Зокрема забороняється:
- шукати і використовувати дані боржників за графіком роботи, станом здоров'я, зустрічей, подорожей та інформації в соцмережах;
- використовувати загрози, шантаж, здійснювати психологічний і фізичний тиск;
- вводити в оману щодо терміну погашення і розміру боргу, вимагати компенсувати роботу колекторів і вартість заходів, спрямованих на погашення боргу;
- взаємодіяти з 20:00 по 9:00, та також у вихідні, святкові та неробочі дні за власною ініціативою колекторів;
- користуватися сервісом автодозвону більше 30 хвилин на добу;
- повідомляти третім особам про наявність заборгованості або вимагати від них прийняти на себе зобов'язання по заборгованості, якщо інше не зазначено у кредитному договорі;
- шкодити репутації;
- зустрічатися без повідомлення та узгодження цієї зустрічі;
- взаємодіяти з боржником і пов'язаними особами у разі, якщо людина знаходиться у лікарні, є недієздатною або обмеженою у дієздатності особою, інвалідом 1 групи або неповнолітньою особою з моменту отримання підтверджуючих документів;
- взаємодіяти більш ніж два рази на добу, крім випадків, коли ініціатива проявляється від боржника (взаємодія з допомогою засобів зв'язку вважається такою, що відбулася, якщо особі передана інформація про розмір простроченої заборгованості, порядок її погашення, розмір неустойки та інших платежів, що стягуються у разі невиконання зобов'язань за договором про кредит або відповідно до закону).
Крім того, слід пам'ятати, що на законних підставах діють тільки ті колектори, які включені до відповідного реєстру колекторських компаній. Про це йдеться у Законі України "Про споживче кредитування". Тільки такі компанії мають право допомагати Кредитодавцю врегулювати прострочені заборгованості.
Фото: Depositphotos