Рекордна кількість спікерів та бізнеc-сесій: як пройшла головна зустріч рітейлу країни RAU Expo 2021

29.06.2021
2638
PR-Матеріал

16-17 червня у НСК «Олімпійський» відбулася ювілейна – V найбільша спеціалізована виставка індустрій рітейлу й девелопменту в Україні – RAU Expo 2021. Цьогоріч кількість спікерів та бізнес-сесій сягнула рекордної відмітки за п’ять років існування заходу. У програмі виступів взяли участь близько 100 експертів з України та з-за кордону. А на трьох поверхах експозони свої стенди розмістили близько 90 провідних компаній ринку. Чим ще ознаменувалась RAU Expo 2021 – у матеріалі нижче. Організатор заходу – Асоціація рітейлерів України.


Теми виступів у межах бізнес-сесій формувались на основі актуальних запитів галузі стосовно ведення бізнесу в умовах обмежень і після локдаунів. Усього програма включала в себе рекордних 17 тематичних блоків, що охопили всі сторони життя і роботи роздрібних мереж і торговельних центрів.

Зокрема, першого дня в конференц-залі №1 ділову програму відкрили топ-менеджери Nielsen, «Фокстрот», «Ашан», Invogue Fashion Group та Consulting for Retail. Спікери презентували аналітику ринку, тренди та тенденції рітейлу в сучасних умовах.

Паралельно в цей час у конференц-залі №2 представники EVA, Metro Cash&Carry Ukraine, WOG, «Фокстрот», RDA і Ruta говорили про власні торгові марки (ВТМ). Зокрема, про зміну ставлення та сприйняття покупцями товарів ВТМ у зв’язку з пандемією, категорії та цінові сегменти, у яких вигідніше розробляти власні торгові марки та інше.

А в конференц-залі №3 проходила сесія «Ресторанний реформат. Як адаптуються кафе та ресторани в умовах постійних карантинних обмежень». У спікерському складі засновники таких компаній, як «Ресторанний консалтинг», «Ресторани Гусовських», "This is Пивбар2, Salateira та Pesto Family. Експерти оцінювали вплив локдаунів на результати роботи, переваги і недоліки співпраці зі службами доставки, озвучували стратегічні рішення, які довелось прийняти та інше. Зокрема, ресторатор і співзасновник компанії «Ресторани Гусовських» Сергій Гусовський відзначив: «Ресторанна галузь – одна з найбільш постраждалих у результаті пандемії. Кожен знаходив свій шлях певною мірою. Ключовим рішенням було спілкування з командами, які працюють в ресторанах, задля передбачуваності й спільного розуміння. Так, часи непрості. Але будь-які непрості часи в якийсь момент добігають свого кінця». 

А співзасновник Pesto Family Дмитро Погребицький поділився сумами інвестицій у нові заклади: «Щоб відкрити ресторан Pesto Cafe, потрібно 300-350 тисяч доларів. Сьогодні термін повернення інвестицій навіть неможливо порахувати. Якщо взяти 2020 рік, то повернення інвестицій – «ніколи». А також розповів про розподіл маркетингового бюджету: «80% віддаємо на діджитал: ведемо боротьбу з рекламою в Google, просуваємо свою доставку».

Після паузи на каву ділова програма продовжилася. Сесія про інноваційні рішення та технології у залі №1 включала виступи представників компаній MOYO, Webpromo, «Інноваційний Страховий Капітал» та Secnet EECA. Експерти виступили з презентаціями на теми: «Кіберспорт – вплив через розвагу», «Розпізнавання облич для автоматичного моніторингу присутності персоналу в закріплених робочих зонах торгових точок мережі», «Як інновації в страхуванні впливають на підвищення продажів в рітейлі» та інші. 

 

У залі №2 сесія «Перспективи інвестиційних проектів у сфері рітейлу» пройшла під егідою юридичної компанії Sayenko Kharenko. У панельній дискусії взяли участь експерти «КОЛО», Socar, Watsons Ukraine. Під час обговорення співвласник мережі магазинів «КОЛО» Сергій Войцеховський поділився планами спрямування інвестиційних бюджетів: «Якщо говорити про технологічні речі – ми проводимо достатню кількість пілотів. Вкрай важливим є прагматичний підхід до оцінки повернення інвестицій. Ми заходили в кілька проектів зі створення магазинів майбутнього без залучення кадрів – своєрідного аналогу Amazon Go. Але, на жаль, поки що в Україні обсяг інвестицій не повертається у межах зрозумілих і нормальних термінів. Тому, як би банально це не звучало, основні бюджети у найближчі роки ми будемо спрямовувати в експансію, в розширення та все, що пов'язано з миттєвим або просто зрозумілим поверненням інвестиційних бюджетів.

Паралельно у залі №3 відбулася панельна дискусія під егідою Franchise group, яка була присвячена антикризовим форматам у франчайзингу. Керівники «Сім’ї ресторанів Дмитра Борисова», CSD lab та «Еко-Лавки» ділились критеріями підбору франчайзі та наскільки партнерство допомогло залишитись мережам «на плаву» в турбулентні часи. Співвласник та директор з розвитку мережі «Еко-Лавка» Олександр Петренко розповів про свій досвід: «Ми пережили кризу непогано, навіть виросли в порівнянні з минулим роком у розрізі року на 5%. Але багато об'єктів були зачинені через те, що вони перебували в місцях з обмеженим доступом: у торговельних центрах, у спортзалах Sportlife тощо. Однозначно можу сказати, що франшиза допомагає бізнесу, особливо під час кризи. Оскільки ти не один, хто несе на собі цей тягар, а ти частково розділяєш його з кимось. Але криза також дуже швидко вказує на проблемні об'єкти. Тому ми, як і всі, оптимізувалися максимально: щось закрили, щось відкрили, на чомусь поставили акцент, але в жодному разі не розчарувалися у франшизі. Плануємо й надалі її активно розвивати».

Закривала перший день ділової програми наступна хвиля бізнес-обговорень.

У другому блоці сесії «Інноваційні рішення та технології» про штучний інтелект у рітейлі, системи відеоаналітики та інше говорили представники Bizerba Ukraine LLC, «Лабораторія Зі» TemaBit Fozzy Group, Verna, HPEAruba (ERC), SupplierPlus Group і Konica Minolta Ukraine.

Тема «Нові ТРЦ – відкривати не можна не відкривати» зібрала в спікерському складі топ-менеджерів Budhouse Group, CKS, Cleaning Pro Group, ТЦ «ТЕМП» та RDA. Програма продовжилася панельною дискусією, участь в якій взяли керівники ТРЦ River Mall, ТРЦ і БЦ Retroville, Budhouse Group і ТРЦ Respublika Park. Обговорювали дієві методи залучення аудиторії в ТРЦ, рівні орендних ставок та інше.

У межах сесії «E-commerce. Мультиканальність» виступили представники компаній Intertop, Kasta, Decathlon Ukraine, Meest та Kacho Group. Digital Leader Decathlon Ukraine Дмитро Стрельчин розповів про доставку дронами на ринку Польщі, інтерактивну VR-зону в магазині в ТРЦ Lavina, екоцілі компанії на найближче майбутнє та інше. CEO Kacho Group Аліна Качоровська деталізувала структуру ринку взуття в Україні за походженням, 5,1% якого займає українське виробництво і 94,9 % – імпортні моделі. Та поділилась кроками трансформації Kachorovska в Kacho Group. А Марія Самплавська, маркетинг-директор Intertop, у своєму виступі висвітлила тенденцій споживчої поведінки: «39% українців кажуть, що почали рідше купувати товари у класичних магазинах, водночас 18% респондентів відповіли, що стали надавати перевагу покупкам онлайн. 32% опитаних українців протягом наступних двох років планують більше купувати в онлайн-магазинах, разом з тим 20% мають намір зменшити здійснення покупок у традиційних магазинах. Зі збільшенням доходу у населення зростає схильність до онлайн-покупок та відмови від покупок у традиційних магазинах. І навпаки, зі зменшенням доходу українці на 10% рідше користуються онлайн-магазинами».

Перший день виставки завершився вечіркою у KLITSCHKO EXPO. Партнер заходу, компанія «Ауді Центр Vipos», окрім можливості тест-драйву різних моделей автомобілів протягом двох днів RAU Expo 2021, для усіх гостей VIP party підготувала автошоу.

 

Другий день найбільшої зустрічі рітейлу України був не менш насиченим. 

Сесія №1 у першій конференц-залі була присвячена досвіду міжнародних рітейлерів. Серед виступаючих: топ-менеджери FLO, Lacoste, Yves Rocher, а також Colliers Ukraine. 

Паралельно у другій залі проходила сесія «Ефективні концепти в рітейлі» за участі представників компаній "Епіцентр К", Dzyuba retail atelier, Diodika, «Алло», Synergy Construction та LC Waikiki. Спікери говорили про формат shop in shop, інструменти створення емоцій в магазині, тренди в сучасному інтер’єрі торгових точок та інше.

А на 3 поверсі, за ініціативи Асоціації рітейлерів України, розгорнулась панельна дискусія на тему еквайрингу: «Чи дозволить держава українському бізнесу працювати за європейськими ставками?». До обговорення долучились віце-президент ПАТ «Концерн Галнафтогаз», директорка з питань співпраці з органами державної влади та зв’язків з громадськістю Metro Cash&Carry Ukraine та СEO Intertop. До теми «Чи врятує вакцинація рітейл від карантинних обмежень» приєдналися заступник генерального директора ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України» Олександр Мацьков та керуючий директор ТРЦ Fabrika Олександр Мельников. Експерти зійшлися на думці, що співробітники роздрібних магазинів постійно контактують з великою кількістю покупців, а значить, важливо забезпечити їх вакцинами. Це дозволить організувати безпечну роботу всіх категорій рітейлерів навіть в «червоній зоні». Оскільки торгові центри, на відміну від неформатних об'єктів торгівлі, мають всі необхідні умови для безпечного перебування в них, за рахунок вакцинації персоналу вони дуже швидко перетворюються на найбезпечніші місця для відвідувачів. Учасники дискусії обговорили найближчі плани з облаштування пунктів вакцинації в ТРЦ за прикладом європейських країн.

Після паузи на каву спікери від robota.ua, Union Group, Metinvest Digital, «Ельдорадо», «Агромат», Jooble і MIRA top recruting обмінювались думками стосовно технологій трансформування рекрутингу, змін на ринку праці в рітейлі й адаптації до ковідної та постковідної реальності. 

Однією з найочікуваніших сесій другого дня стала панельна дискусія на тему викликів 2021 року під егідою YouTube-каналу «За рамками рітейлу», автором та ведучим якого є голова правління Асоціації рітейлерів України Андрій Жук. Стратегії, обрані компаніями в цьому році, аналізували керівники JYSK Ukraine, «Алло» та «Епіцентр К». 

У цей час у конференц-залі №3 зустрілися топ-менеджери Dragon Capital Property Management, Multi Corporation, NOVO Technologies S.A, Arricano Real Estate, «ЦУМ Київ» та ТРЦ Dream Town, щоб розповісти про ТРЦ як про простір нових перевтілень. 

Після обідньої перерви відбулися дві заключні сесії RAU Expo 2021. Зокрема, перша – «Marketing. PR. SMM. Все про актуальні тренди». З презентаціями виступили представники Novus, Lions, «АТБ-маркет», Budhouse Group, «ЦУМ Київ», ТРЦ Dream Town. Друга включала в себе дві панельні дискусії під егідою CEO Club. Серед спікерів обговорення «Мережі & Постачальники» – топ-менеджмент Johnson&Johnson, «Тедіс Україна», Henkel Ukraine, Novus і Carlsberg Ukraine. А тема «Бізнес як грань особистості» об’єднала на одній сцені UVK, Megogo, Gazer та Color Trend. 

Окрім програми виступів у три потоки, в експозоні протягом двох днів були представлені стенди: Dragon Capital, ТРЦ Respublika Park, Budhouse Group, ТРЦ «ПортCity», ТРЦ «Екватор», Canon, Consulting for Retail, robota.ua, Secnet, RDA, Synergy Construction, Diodoka, Verna, ТРЦ Retroville, Altea Group, Cosmo Multimall, ТРЦ «Подоляни», Bizerba, Flylights, Lumiere, Meest, Midsun, Vision Lighting, Quantula, U&Sluno, Nhood, Intshell, Jooble, Nai Ukraine, The Cleaning Pro Group, SQM Experts, CKS, IBS, «Світлотек», Silver Line, Cushman & Wakefield, 4service, «Нова пошта», idnt, UTG, Kapelou, Supplier Plus, «Ауді Центр Vipos», Linden, iPost, Expomedia, Sushi Master, Idealist та інших. Гості заходу могли ознайомитись з пропозиціями компаній, обговорити варіанти співпраці й поповнити список корисних контактів.

Генеральним партнером RAU Expo 2021 стала компанія «Інноваційний страховий капітал», генеральним IT-партнером – Consulting for Retail, офіційним партнером – Supplier plus, ексклюзивним партнером – Robota.ua. Автомобільний партнер – «Ауді Центр Vipos», інноваційний партнер – Secnet, партнер із технологій – Bizerba, партнер з освітлення – Diodika, будівельний партнер – Synergy Construction, технічний партнер – Expomedia, юридичний партнер – Sayenko Kharenko, логістичний партнер – Meest. Також серед партнерів заходу – Budhouse group, Linden Luxury Residence, JDE Professional, iPost, CKS та інші.

 

Організатор заходу, Оксана Приходько, CEO Асоціації рітейлерів України відзначила: 

«Асоціація рітейлерів проводить RAU Expo вп’яте, і це в усіх сенсах наймасштабніший захід для рітейлу в Україні – головне місце зустрічі всього ринку. Цього року, незважаючи на карантин, виставка зібрала рекордну за всі роки проведення кількість учасників, спікерів та експонентів. На одному майданчику знаходились представники із близько 500 компаній: зі сфер рітейлу, девелопменту, банкінгу та з інвестиційних компаній. Щороку, саме тут, в НСК «Олімпійський», ми збираємось раз на рік для обміну досвідом та нетворкінгу, слухаємо виступи власників та топ-менеджерів провідних міжнародних та українських компаній, приймаємо спільні рішення, як розвивати сферу торгівлі та які зміни їй необхідні для розвитку бізнесу. На RAU Expo створені всі умови для того, щоб рітейлери могли представити свою продукцію, проєкти, розробки, знайти відповіді на питання та обрати партнерів для бізнесу».

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.