Кожна шоста оплата карткою Mastercard в Україні – це оплата онлайн

02.10.2025
291

Фото: Mastercard

Електронна комерція в Україні демонструє стабільний розвиток: частка онлайн-покупок сягнула 17% від загальної кількості транзакцій з картками Mastercard у першому півріччі 2025 року. За обсягами транзакцій в грошовому еквіваленті частка онлайн-оплат у першій половині року склала 19%. Як зазначає Інга Андреєва, генеральна директорка Mastercard в Україні та Молдові, цей показник перевищив довоєнний рівень 2021 року (18%) та в півтора рази більший за результати доковідного 2019-го, коли онлайн-розрахунки становили лише 12% від загального обсягу карткових оплат в грошовому еквіваленті*


Активна цифровізація бізнесу, зручність сервісів, швидка доставка та розвиток безготівкових розрахунків стимулюють онлайн-шопінг. Так, 62% карток Mastercard в Україні використовувалися для онлайн-оплат упродовж першого півріччя цього року.

Аналіз транзакційних даних Mastercard показує, що за обсягом витрат сьогодні найбільшу частку в онлайн-торгівлі мають маркетплейси (19%) та такі категорії, як подорожі (15%), відпочинок, ігри та застосунки (11%), телеком-послуги (10%), одяг (6%) та електроніка (5%).

«При цьому український e-commerce не поступається позиціями міжнародному, і за результатами аналізу операцій з картками Mastercardу першому півріччі в Україні – навіть випередив його з часткою 51% від загального обсягу витрат в електронній комерції», – додає Інга Андреєва. «Це яскраво демонструє, що український бізнес успішно конкурує з глобальними гравцями і пропонує продукти та сервіси, які відповідають запитам українських споживачів».

У розрізі категорій витрат у цифровій комерції найдинамічніше зростають сегменти ресторанів та продуктів харчування. Попри все ще невелику їх частку в загальному обсязі e-commerce – 5% та 4% відповідно – за п'ять років онлайн-оплати в цих категоріях за обсягом зросли на 65% та 39%. Значний потенціал збільшення частки онлайн-продажів мають також категорії одягу та електроніки, де онлайн-покупки становлять наразі 20% та 35% у структурі оплат.  

«Сучасні технологічні рішення прискорюють розвиток цифрової комерції, забезпечуючи зручний клієнтський досвід оплат в диджитал-екосистемі», – підкреслює Інга Андреєва.

Протягом багатьох років Mastercard розвиває електронну комерцію в Україні за допомогою передових технологій, які дозволяють споживачам платити швидко та безпечно будь-де та будь-коли. Так, зокрема,технологія Click to Pay від Mastercardробить онлайн-покупки максимально зручними: достатньо один раз зареєструвати свою картку – і надалі можна оплачувати покупки на різних сайтах, де доступний сервіс, без потреби щоразу вводити карткові дані вручну. Крім того, Click to Pay із застосуванням біометричної аутентифікації (Passkey) надає ще більше зручності в онлайн-оплатах з можливістю підтвердити особу покупця за допомогою біометричних даних і водночас гарантує високий рівень безпеки завдяки використанню технологій шифрування та токенізації. Click to Pay уже доступний в Україні, зокрема для оплати комунальних послуг онлайн, і поступово з’являтиметься на інших онлайн-сервісах та в інтернет-магазинах.

Mastercard сприяє розвитку економік та розширює можливості для людей у понад 200 країнах і територіях світу. Разом із нашими партнерами ми розбудовуємо сталу економіку, де кожен має перспективи для зростання. Ми забезпечуємо широкий спектр цифрових платіжних рішень, роблячи транзакції безпечними, простими, зручними та доступними. Поєднання наших технологій та інновацій, партнерств і розгалуженої мережі створює унікальну екосистему продуктів та сервісів, які допомагають людям, бізнесам і державним установам реалізувати свій найбільший потенціал.

*Дані Mastercard Advisors & Consulting Services: аналіз статистики операцій з картками Mastercard, емітованими банками в Україні, у період з 2019 року до першого півріччя 2025 року включно

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.