Компанія Modern Expo створила мікромаркети, що працюють за допомогою ШІ

21.07.2025
342

https://misto.media/

На українському ринку з’явились мікромаркети Conveniq від волинського розробника та виробника торгівельного обладнання Modern Expo. Це автономні торгові точки, що працюють на базі штучного інтелекту. Перші мікромаркети  компанія презентувала у 2023 році, розповів misto.media керівник напряму Conveniq у Modern Expo Роман Дрипа


За його словами, станом на сьогодні у різних містах України вже працює 12 мікромаркетів , зокрема в Луцьку — один, встановлений на території підприємства Modern Expo. У Польщі та Великій Британії також стартують пілотні проєкти.

Серед ключових клієнтів:

  • La Famiglia Catering ;

  • сервіс харчування для медичних закладів Foodicine;

  • мережа електрозаправок «Віват»;

  • приватні школи, офіси тощо.

Як це працює

Мікромаркет функціонує цілодобово без персоналу, займаючи площу від 1,5 до 4 м².

Покупець самостійно обирає товар, сканує його та оплачує за допомогою POS-термінала або QR-коду — додатки встановлювати не потрібно. Середній час покупки становить менше однієї хвилини.

У компанії наголошують, що це не просто автомат зі снеками, а повноцінна роздрібна система.

Власник мікромаркету може відстежувати в реальному часі залишки, продажі, аналітику тощо.

У чому особливість

Для локацій це додатковий сервіс, а для брендів — новий канал продажу з мінімальними витратами на персонал і логістику.

Конфігурація мікромаркету може змінюватися: від компактної точки з одним-двома холодильниками до комплексного рішення з кавомашиною чи поштоматом.

Асортимент формують залежно від місця розташування. Наприклад:

  • у спортивному клубі — протеїнові батончики, вода, енергетики;

  • в офісі — кава, снеки «на швидку руку»;

  • у клініці — легкі перекуси, дитячі товари.

Успішність локації залежить від:

  • стабільного потоку людей;

  • наявності чи відсутності альтернатив поруч (кав’ярень, магазинів);

  • відповідності асортименту потребам людей;

  • оновлення товарів і додавання новинок.

«Іншими словами, мікромаркет продає не просто продукти, а зручність у потрібний момент», — зазначає Роман Дрипа.

Як створювали продукт

Розробка Conveniq тривала близько двох років. За цей час у компанії протестували кілька ідей та прототипів, щоб створити рішення, що відповідатиме потребам клієнтів.

Протягом цього періоду:

  • розробили технічні модулі;

  • створили програму для управління продажами;

  • інтегрувалися з партнерами, зокрема monobank та «Новою поштою»;

  • перевірили, як люди користуються сервісом у клініках, офісах, публічних просторах.

«У результаті ми отримали готове рішення „під ключ“, яке дозволяє клієнту без складних налаштувань одразу запускати бізнес. Продовжуємо активно розвивати продукт: додаємо нові платіжні методи, підвищуємо стабільність, розширюємо функціонал дашборду», — розповідають у Modern Expo.

Вартість

Ціна на мікромаркет Conveniq починається орієнтовно від 10 тис. доларів — це базовий комплект обладнання, який підходить для стандартної локації.

Але важливо розуміти: мікромаркет — це не готовий автомат із фіксованою ціною. Наприклад, якщо ви хочете додати кавомашину, поштомат або додаткові вітрини — ціна буде іншою, додають на підприємстві.

Середній термін виготовлення мікромаркету — близько трьох місяців від моменту замовлення. Період окупності становить від 12 місяців.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.