Як ефективно вибудовувати логістичну мапу для кур'єрів. Досвід VARUS.UA

28.05.2024
1529

Кожного дня у будь-якому місті ми бачимо кур’єрів у брендованому одязі, які оперативно доставляють продукти та товари сотням людей. Однак те, чого ми зазвичай не бачимо — це система, яка стоїть за цим та дозволяє доставити всі замовлення вчасно, у чітко визначений клієнтом час.

Ключовий елемент оптимізації доставки — ретельно розроблена та ефективна логістична мапа для кур’єрів. Далі розберемось, що це, як працює та як розробити таку мапу для власного бізнесу. 


Навіщо потрібна логістична мапа

Логістична мапа — це комплекс важливих даних та рішень, необхідних для ефективної роботи кур’єрів. Вона допомагає планувати маршрути, відстежувати виконання замовлень, зменшувати час доставки та — як наслідок — поліпшувати клієнтський досвід.

Логістична мапа охоплює такі елементи: поділ локації доставки на зони; оптимізовані маршрути для кур’єрів; цифрові інструменти маршрутизації; інструменти відстеження кур’єрів у реальному часі, а також розплановані слоти та часові межі доставок.

Від того, наскільки детально, ретельно та ефективно розроблена логістична мапа, суттєво залежить чіткість, швидкість та безперебійність послуг доставки. У VARUS.UA цей інструмент впровадили 2 роки тому, і саме він дозволяє сервісу виконувати замовлення у чітко визначений термін.

Як ефективно планувати маршрути для кур’єрів

Для того, щоб досягнути максимальної ефективності та оптимізації послуги доставки, слід врахувати ряд важливих чинників. Ось як виглядає процес побудови логістичної мапи та роботи з нею у VARUS.UA:

  1. Визначили зони обслуговування. Перш за все фахівці розділили локацію доставки на зони, відповідно до відстані та часу доставки.  Врахували також обсяги замовлення, щоб ефективно планувати маршрути доставки.
  2. Використовуємо технології маршрутизації. Це можуть бути спеціалізовані програми або платформи, які автоматично створюють маршрути з урахуванням трафіку, ремонтних робіт, ландшафту, об’єктів та багатьох інших чинників.
  3. Виявляємо та враховуємо особливості маршрутів. Для цього у VARUS.UA визначають, чи є на маршрутах місця зі складним доступом, де знаходяться пункти збору та доставки. Це дозволяє одразу визначити потенційні ризики та уникнути зайвих затримок і витрат.
  4. Використовуємо GPS-інструменти. Це корисно і для компанії, і для кур’єрів, які зможуть чітко визначити місце свого розташування, отримувати оновлення про маршрути та замовлення у реальному часі.
  5. Оптимізовуємо час. Доставка VARUS.UA розпланована залежно від часу доби, трафіку, годин пік та інших факторів, щоб зменшити час доставки.

Окремим кроком у підвищенні ефективності онлайн-замовлень став запуск інноваційного даркстора VARUS. Це — склад-магазин, який працює винятково на виконання онлайн-замовлень. У ньому немає покупців, натомість працюють пікери та кур’єри, які формують, збирають та доставляють товари клієнтам.

Даркстор максимально автоматизований, має систему маршрутів, “розумні” комірки та кошики. Усе це дозволяє зменшити кількість помилок, усунути проблему відсутності замовлених товарів та прискорити процес доставки. Так, в інноваційному дарксторі VARUS збір замовлень проходить у 6 разів швидше, порівняно з традиційними форматами. Завдяки цьому покупець може спокійно обрати все, що йому потрібно, та отримати замовлення у максимально зручний для себе час — в межах 20 хвилинних слотів.

Розробка логістичної мапи — складний та комплексний процес. Проте складно переоцінити вплив її впровадження на якість та швидкість доставки. До того ж чим більша кількість замовлень, географія та кількість кур’єрів, тим вища потреба в оптимізації маршрутів та пошуку автоматизованих рішень.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.