«З моменту виходу на ринок у жовтні 2018 року компанія Glovo інвестувала EUR85 млн в Україну», – каже співзасновник компанії Саша Мішо під час пресбранчу зі ЗМІ у Києві у жовтні 2023-го.
З нагоди п’ятиріччя в Україні топменеджмент поділився результатами роботи компанії. Forbes вибрав головне з розмови з Мішо та CEO Glovo в Україні Мариною Павлюк.
Темпи Glovo в Україні
Україна – четвертий за обсягом ринок для Glovo. «Рік до року ми закладаємо десятки відсотків зростання. 90% довоєнних темпів у листопаді 2022-го – класно. Проте лише в березні ми вийшли на 100% обсягів», – каже Павлюк.
У 2021-му в середньому один користувач Glovo в Україні робив приблизно 10 замовлень їжі на рік. У воєнному 2022-му цей показник опустився до 6,6 замовлень, розповідає Павлюк. «Ми просіли. Лише десь під кінець 2022 року ми почали відновлюватися. 6,6 – цифра, якою я пишаюся», – додає вона.
Довоєнні темпи вдалося трохи перевищити вже у 2023-му. «35–40% нашого існування в Україні припало на війну», – зазначає вона. Станом на жовтень українець у Glovo замовляє доставку близько 10,3 раза на рік. «Той шлях, який європейські країни проходили десятиліттями, ми пройшли за два чи три роки. Частота замовлень у нас майже однакова», – пояснює Павлюк.
Виторг українського бізнесу та частку Glovo на ринку Павлюк не коментує. З початку 2023-го компанія зростає до 5% щомісяця, додає вона. «Зараз ми лідери ринку», – уточнює Павлюк.
У 2021-му в середньому один користувач Glovo в Україні робив приблизно 10 замовлень їжі на рік. У 2022-му цей показник опустився до 6,6 замовлень
Станом на жовтень 2023-го українець у Glovo замовляє доставку близько 10,3 раза на рік.
Що найчастіше замовляють українці
Останній рекорд за кількістю замовлень припав на початок вересня. «За один день ми приросли на 25% за замовленнями. Ми не могли зрозуміти, що відбувається. Історія в тому, що люди почали більше цінувати маленькі радощі», – пояснює Павлюк.
Найшвидше зростаючі категорії доставки – специфічні, каже Павлюк. Кожне третє замовлення у категорії Q-Commerce – зоотовари. Кожне п’яте – квіти. Водночас протягом останніх 12 місяців зросла кількість замовлень на дитячі іграшки. «Моєму сину півтора року, тому я оцінила ще й цю сторону Glovo», – сміється Павлюк.
Також серед українців зростає попит на «товари, що закінчуються в недоречний момент», додає вона. «Йдеться про особисту гігієну. Наприклад, презервативи», – пояснює вона.
Скільки Glovo інвестувала в український бізнес
«До війни Україна була одним із чотирьох найпотужніших ринків. Потім почалася війна. Проте після перезапуску Україна – знову один із пріоритетних ринків», – каже Мішо. З травня 2023-го інвестиції Glovo в український сегмент бізнесу зросли на €5 млн – до €85 млн, додав він. Компанія також проінвестувала близько €800 000 на соцініціативи: розмінування, підтримку благодійних фондів, малого бізнесу та волонтерів.
Великим європейським технологічним підприємцям необхідно демонструвати, що Україна залишається важливим гравцем на ринку, вважає Мішо. «Треба збільшувати їхню обізнаність. Тоді тут дійсно буде успішний бізнес», – каже він.
Армія кур’єрів
У 2018-му сервіс запускався із 15–20 кур’єрів, згадує Павлюк. Станом на жовтень 2023-го із жовтими рюкзаками в Україні – близько 53 000 осіб. «У нас невеличка армія кур’єрів. Понад 50 000 людей зробили як мінімум одну доставку протягом цих п’яти років», – додає вона.