Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Amazon запускає два перші супутники свого конкурента Starlink — Project Kuiper
Фото: ain.ua
У п’ятницю, 6 жовтня, Amazon планує запустити перші два супутники проекту Project Kuiper, який має стати конкурентом супутникового інтернету Starlink. Як повідомляє Gizmodo, цей запуск має стати початком розгортання загальної групи зі 3236 супутників, яке компанія погодила з американською федеральною комісією зв’язку ще у 2020 році.
Яким буде розгортання Project Kuiper
Ще 2020 року американська федеральна комісія зв’язку (FCC) затвердила план Project Kuiper щодо створення угруповання супутників на низькій навколоземній орбіті, які конкуруватимуть із мережею Starlink. Amazon тоді заявляла, що готова витратити не менше $10 млрд на створення 3236 таких супутників.
Подібно до того, як це роблять SpaceX і OneWeb, супутники Kuiper мають «подолати цифровий бар’єр», забезпечуючи швидкий і доступний широкосмуговий зв’язок у місцях, де відсутня можливість використовувати традиційні комунікаційні технології.
Amazon Kuiper взяв потроху у кожного зі своїх конкурентів. Компанія планує надавати як невеликі абонентські термінали для приватного використання, так і потужну наземну мережу зв’язку. Наприклад Vodafone і його африканська філія Vodacom вже співпрацюють з Amazon, щоб використовувати Project Kuiper для розширення своїх мереж 4G/5G.
Чому цей запуск важливий?
Amazon планує вивести перші два супутники, KuiperSat-1 і KuiperSat-2 на орбіту вже 6 жовтня. Запуск відбудеться на мисі Канаверал у Флориді, виконає його ракета Atlas V від United Launch Alliance (ULA).
І хоча перші супутники будуть суто демонстраційними (після завершення місії Amazon планує безпечно спустити їх з орбіти, дозволивши пристроям згоріти в атмосфері Землі) сам запуск є значним моментом для компанії та розвитку супутникового зв’язку.
Майбутня місія під назвою Protoflight має вирішальне значення, оскільки знаменує вихід Amazon на ринок супутникового широкосмугового зв’язку, який зараз переважно займають Starlink від SpaceX і лондонська OneWeb.
Відповідно до статистики Harvard-Smithsonian, SpaceX наразі має 4812 активних супутників Starlink, а OneWeb керує 632 супутниками. У той час як Starlink зосереджується на прямих споживчих послугах, OneWeb насамперед обслуговує інтернет-провайдерів.
Amazon планує вивести на орбіту 1618 до 2026 року, а до 2029 збільшити їхню кількість до 3236, відповідно до умов ліцензії FCC. При цьому компанія спробує працювати на обох ринках: як з приватними користувачами, так і з телекомунікаційними компаніями.
Найменший та найдоступніший клієнтський термінал Project Kuiper буде важити всього 0,45 кілограма й мати 45 сантиметрову тарілку. Цей термінал розрахований на швидкість з’єднання до 100 Мбіт/с й розрахований в першу чергу на приватних клієнтів. Ціна такого термінала поки не оголошена.
Стандартний клієнтський термінал Project Kuiper має площу менше ніж 71 квадратний сантиметр дюймів і товщину всього 2,5 сантиметра. Він буде важити менше 2.26 кг (без врахування монтажного кронштейна).
Попри скромні розміри, пристрій буде одним із найпотужніших комерційно доступних терміналів, забезпечуючи швидкість до 400 Мбіт/с. Amazon планує продавати ці термінали користувачам менш ніж за $400.
Найбільша та найпотужніша модель Project Kuiper розроблена для корпоративних, державних і телекомунікаційних клієнтів, які потребують ще більшої пропускної здатності. Пристрій має розміри 48 на 76 сантиметрів і забезпечуватиме швидкість до 1 (Гбіт/с).
За матеріалами: AIN