Розумні холодильники, системи розпізнавання викладки товарів, каси без касирів. Як компанія Mint Innovations створює магазин майбутнього

11.02.2020
10791
Партнер проекта

Компанія Mint Innovations створена понад рік тому. Втім всі, хто працюють в ній, займаються ритейлом, ІТ та  інноваціями більше 10 років. Наприкінці 2018 Mint Innovations приєдналася до міжнародної компанії Modern-Expo, глобального виробника торгового обладнання та постачальника комплексних рішень для ритейлу.  

Сьогодні Mint Innovations розробляють та впроваджують інноваційні продукти для ритейлу.  Фокус компанії – рішення, які розв’язують задачі роздрібної торгівлі за допомогою інтернету речей та комп’ютерного зору. 


Компанія Mint працює в напрямку  IoT (Internet of Things) та computer vision (комп’ютерний зір) та системи розпізнавання образів, товарів, облич, людей.

IoT дає можливість переформатувати роботу буденних речей, наприклад,  холодильників. За допомогою цього речі можуть комунікувати одне з одним, віддалено – з людиною. І це не розробки з майбутнього, а практичні рішення, які використовуються вже сьогодні, зокрема, українськими ритейлерами.

Головне завдання Mint Innovations — це створення магазину майбутнього. Ця ідея у всіх на устах. Їх активно застосовує на практиці Amazon Go чи подібні магазини в Китаї. Всі аналітики кажуть про те що, у 2022 році обсяг цього ринку зросте в 12 разів. Поле для діяльності очевидне. Усі продукти і рішення компанії Mint Innovations були створені на основі  діалогів, досліджень, тривалих взаємин з клієнтом. 

"Ми намагаємось усі наші інновації  не брати, як кажуть, зі стелі, – розповідає Сергій Карпюк,  комерційний директор Mint Innovations. – Якщо у конкретного клієнта знаходимо проблему, то хочемо створити продукт, який би ефективно вирішив її, а потім масштабувати цей продукт на всю індустрію. На сьогодні Mint провів понад 100 експериментів і має більше 20 поточних проєктів. Основний фокус – це ритейл і FMCG-компанії, також суміжні сфери". 

Ось які рішення компанія пропонує  для ритейлу.

Point of sale equipment (обладнання в точках продажу). До цього напрямку належать постермінали, етикетники та інше обладнання, що має клієнтський дисплей. Щодня спілкуючись з ритейлерами, в компанії розширюють їхні можливості, наприклад, в системах зважування, системах продажів готової хлібобулочної продукції. 

"Насправді весь спектр застосування є доволі широким, – зауважує Сергій Карпюк. –  Наприклад, "Сільпо" тепер використовує такі рішення у відділах хлібобулочних виробів. Раніше клієнт змушений був шукати пакет з конкретним найменуванням. Якраз з цим і виникали незручності: пакет можна переплутати чи шукати досить довго.  Ритейлер змушений був вдаватися до людського ресурсу для того, щоб наклеювати стікери. Разом із "Сільпо" Mint впровадив клієнтські дисплеї в рішення, яке називається "Етикетувальник". Тож зараз, коли клієнт приходить по хлібобулочні вироби, він за лічені секунди знаходить на екрані етикетувальника картинку, натискає на дисплей, отримує штрих-код і наклеює на пакет. Це спрощує роботу для ритейлера і процес  покупки  –  для клієнта.

Self Checkout (каси самообслуговування). Кожна людина витрачає рік життя в чергах. Використання Self Checkout значно скорочує час очікування. Таким чином, Mint впроваджуючи ці каси, бореться за людський час.

Tunnel Checkout (тунельна каса)  –  також одна з  інноваційних розробок компанії. Цей концепт  уже робочий і може працювати. Ідея в тому, щоб зменшити людський фактор в процесі покупки. Тунельні каси дозволяють не шукати штрих-код для кожного продукту, а просто викласти товари на стрічку, і тунель сам розпізнає їх та  додасть у чек.  

Це рішення на даний момент концептуальне, його постійно вдосконалюють і шукають партнера, який міг би реалізувати пілот. Деякі задачі можна вирішити суто в практичному застосуванні.

Store Management (керування магазином) –  рішення, що стосуються ефективного управління товарообігом та запасами на поличках в магазині або на складі. 

Як це працює? Використовується технологія розпізнавання зображень – Image Recognition. Цей  інструмент дозволяє звіряти планограму з реальним розміщенням товарів.  Рішення вже імплементоване з кількома клієнтами, виробниками тютюнової продукції. Результати справляють враження – ефективність розпізнавання зображень становить понад 96%! З цим партнером Mint Innovations  розпізнає 50 SKU, але може робити й більше. 

NFC Maintenance (інструмент для контролю робіт з обслуговування обладнання) –  рішення для обслуговування обладнання магазинів, які покращують роботу сервісного персоналу. Цей інструмент призначений для працівників, що ремонтують холодильники, стелажі, стежать за викладанням товару.  Modern-Expo випускає партію обладнання для клієнта, клеїть на кожен елемент інтерактивну мітку, яка не випромінює сигналів доти, доки її не відсканують. Людина ж, яка її відсканувала, може побачити паспорт продукту,  історію робіт, які були виконані по цьому обладнанню. Адміністратор системи може побачити всю актуальну інформацію та історію ремонтів. Основними функціями цього рішення є тайм-трекінг, детальні звіти по виконаних задачах, інструмент з інвентаризації. 

В Україні цей продукт Mint втілюють у життя в партнерстві з двома ритейлерами. 

Smart shelf (розумна поличка) – рішення, що дозволяє відстежувати наявність товару на поличках у режимі реального часу.  Що таке out of stock? Це відсутність товару на поличках, яка призводить до втрат у бізнесі. Багато досліджень зводяться до висновку,  що в цьому випадку втрати ритейлерів можуть складати від 4 до 8% щорічно. Ці втрати несуть не лише вони, але й виробники, які платять за місце на полиці. Це пов’язано з великою частиною ручної праці, проблемами в логістиці. 

Крім out of stock існує проблема over stock, коли на полиці багато SKU одного бренду, це призводить до можливих втрат недоотриманого прибутку від продажу інших брендів. 

Збитки через over stock, релевантні з out of stock. 

Mint Innovations пропонує декілька технологій, що дають можливість виявити out of stock на полицях у режимі реального часу. Ці рішення робочі, і вони вже упроваджені  в багатьох топових магазинах України та FMCG-компаніях. Поличка відправляє інформацію мерчендайзеру і пропонує прийняти рішення. 

Ця технологія також може автоматично розрахувати відсутність товарів на поличках за допомогою камер. Компанія пропонує  власне програмне забезпечення, яке дозволяє в зручному вигляді бачити інформацію по всіх видах SKU, на кожній конкретній поличці, по кожному магазину тощо.  Це рішення реалізували у співпраці з продавцями тютюну та пива. 

Ще один великий об’ємний проект –  розумний холодильник, який дозволяє здійснювати комерційний і технічний моніторинг. Mint працює над створенням універсального рішення, яке могло б об’єднати в одну мережу всі холодильники магазинів ритейлера.  У такому разі відповідальний співробітник матиме змогу бачити технічний стан холодильників у режимі реального часу: відчинені чи зачинені двері, скільки енергії споживає, якою є температура. У деяких випадках можна віддалено контролювати ці холодильники, задавати температуру, вмикати різні режими. 

Інший режим такого холодильника – комерційний. Це та ж само розумна поличка, тільки в холодильнику. Камери можуть контролювати кількість продукції. У компанії зараз працюють над розпізнаванням облич покупців, які підходять до холодильників. Система розрізняє стать, вік, емоції  людини, яка підходить до холодильника, і фіксує, яку продукцію вона бере. Ця інформація – надзвичайно важлива для представників будь-якої торгової марки.  

Автоматизовані камери схову. Йдеться не про камери з ключиками, а повністю автоматизовані.  Вони вже реалізовані і знаходяться в магазинах, кінотеатрах, зоопарках  України. Рішення також стало актуальним для спортивних залів, кінотеатрів та басейнів. Перевага таких камер у тому, що людині не потрібно ходити з ключами. Вона підходить до інтерактивного дисплею, вводить свій номер телефону і система  відправляє їй смс-код. Отож, ви залишаєте речі, йдете за покупкою або у свої справах, а коли повертаєтесь, вводите код чи скануєте QR-код і забираєте свої речі.

Технології розвиваються шаленими темпами. Ідеї, які кілька років тому здавалися неймовірними, сьогодні мають практичне втілення. Майже усі перелічені рішення Mint Innovations, вже на українському ринку. Технології інтернету речей та комп’ютерного зору зможуть підвищити ефективність ритейлу, тож кількість упроваджень буде зростати. Магазин майбутнього стає все ближчим. 

Більше на Euroshop2020

16-20 лютого. Павільйон Modern Expo 13/B15

Дюссельдорф, Німеччина

Автор: Юлія Бєлінська

Фото: прес-служба Modern-Expo

 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.