Лайфхаки для складу: як покращити та оптимізувати роботу складу?

14.10.2024
1118
Новини компаній

Фото: КиївМетСервіс

Попри постійне прагнення сервісів сучасної логістики максимально скоротити час між датами виробництва та споживання товарів, аби вони не припадали пилом на полицях, забезпечити своєчасне їх доставлення споживачеві неможливо без складу. Адже саме на складах відбувається накопичення торговельного асортименту та формування партій для відправлення на продаж. Правильна організація роботи складу дозволяє скоротити витрати часу та трудових ресурсів на переробку вантажів. Для оптимізації та покращення зберігання запасів важливо не лише підібрати відповідні стелажі для складу, але й організувати ефективну внутрішньоскладську логістику. Як це зробити – ми й розповімо, спираючись на власний досвід.


Як зонувати склад для ефективного використання?

Раціонально використовувати площу складу допомагає організація складських зон. Маючи великий досвід з організації складів, ми рекомендуємо виділити такі функціональні зони:

  • розвантаження та відвантаження товару (одна об'єднана або дві окремі зони);

  • приймання товару – у невеликих складських приміщеннях цю зону можна поєднати з місцем для розвантаження;

  • зберігання товарів;

  • сортування та комплектації – ця зона має знаходитися у близькості до зони відвантаження;

  • адміністрування.

Ефективним способом оптимізації складського простору є поділ зони зберігання на підзони, у кожній з яких зберігатимуться товари, відібрані за попитом. Для цього проводиться АВС-класифікація товарів за динамікою обігу та виділяється для них місце на складі за принципом зниження затребуваності.

Товари, що мають менший попит, розташовуються в глибині складу, а більш затребувані – ближче до зони комплектації або відвантаження, якщо технологією складування та обробки не передбачена комплектація партій товару.

Як стелажі допомагають оптимізувати складську логістику?

Багаторівневі системи зберігання товарів допомагають найраціональніше використовувати наявний простір. Для них можуть використовуватися стелажі різних видів:

  • палетні для товарів на піддонах. Ці стелажі можуть бути різної конструкції:

  • фронтальні;

  • мезонінні;

  • в'їзні з різним принципом розвантаження та завантаження;

  • консольні стелажі для довгомірних товарів;

  • поличкові стелажі та палетно-поличкові конструкції, в яких є полиці та нижній ряд для розміщення товару на піддонах.

Зберігання товарів на складі у кількох рівнях забезпечує швидкий доступ до будь-якого з них, дозволяє систематизувати їх розміщення на складі для зручності пошуку потрібного товару для комплектації, обліку та інвентаризації.

Найкращі пропозиції щодо організації роботи складу

Правильне зонування складського приміщення та вибір відповідних систем зберігання – важливі умови для забезпечення нормальної роботи складу. Але для ефективності операційних процесів цього недостатньо. Аби ви могли правильно організувати логістику на складі та суттєво скоротити час на відвантаження товарів, ми дамо кілька корисних порад.

Лайфхак 1: зменшуйте обсяг зберігання товарів на складі

Для оптимізації складських операцій та раціонального використання площі складу, визначте мінімальний та максимальний обсяг товарів до наступної поставки та «точки дозамовлення». Виробити правильну операційну стратегію допоможе використання системи Kanban.

Лайфхак 2: скорочуйте кількість складських операцій

Для вирішення цього завдання необхідно:

  • усунути дублювання функцій;

  • впровадити автоматизацію процесів керування складом із використанням системи WMS (Warehouse Management System);

  • використовувати для збору інформації сканери штрих-кодів, датчики та контролери.

Лайфхак 3: віддайте частину операцій із товарами на ранні етапи обробки

При передачі товарів зі складу на склад використовуйте універсальне маркування, єдине для обох складів, або замовте встановлення RFID-міток на виробництві, що полегшить приймання товару та подальші операції з ним.

Лайфхак 4: впроваджуйте системи ідентифікації та відстеження товарів

Впровадження складських систем управління, таких як WMS або 5С, дозволить швидко знаходити будь-який товар та скоротити час на його обробку, облік та інвентаризацію. Використовуйте для ідентифікації товару радіомітки RFID, які допоможуть:

  • контролювати запаси;

  • оптимізувати завантаження та перевезення;

  • відстежувати маршрути транспортування.

Лайфхак 5: оптимізуйте розташування металевих стелажів

Для правильної організації складу розстановка стелажів має не менше значення, ніж їх вибір. При цьому важлива не лише відстань між стелажами, аби було достатньо місця для роботи складської техніки, а й розташування проїздів. Як показує досвід роботи великих складських комплексів, розміщення стелажів за схемою Flying V скорочує пробіг вантажної техніки на 15%.

Лайфхак 6: використовуйте сучасні та ефективні алгоритми збирання товарів

Розробіть оптимальний маршрут переміщення вантажної техніки складом, щоб мінімізувати її пробіг та мати можливість взяти товар з будь-якого стелажу. З використанням WMS впроваджуйте алгоритм голосового збору товару, коли потрібна інформація передається працівнику безпосередньо від системи.

Лайфхак 7: завантажуйте машини у зворотному порядку до послідовності розвантаження

Коли перший на розвантаження товар знаходиться позаду кузова (фургона) біля самого борту (дверей), це значно спрощує розвантаження та підвищує ефективність наступних етапів логістичного ланцюжка.

Лайфхак 8: проводьте планування відвантаження товарів

При плануванні складських операцій враховуйте послідовність відвантаження, що допоможе:

  • підвищити швидкість роботи складу та ефективність використання транспортних засобів;

  • оптимізувати використання навантажувачів;

  • готувати товар наперед на відвантаження для кількох машин.

Користуючись нашими лайфхаками, ви зможете оптимізувати зберігання товарів на складі, їх комплектацію, облік, складання та відвантаження кінцевому споживачеві.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.