Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Єврокомісія почала розслідування проти Glovo
Фото: НВ
Європейська комісія розпочала офіційне антимонопольне розслідування, щоб оцінити, чи порушили компанії з онлайн-замовлення та доставки їжі Delivery Hero та Glovo правила ЄС щодо конкуренції. Про це йдеться на сайті ЄК, пише Liga.net
Це перше розслідування Єврокомісії щодо антиконкурентних угод, які могли мати місце у контексті володіння міноритарним пакетом акцій одного оператора у компанії-конкуренті.
Delivery Hero та Glovo – дві найбільші компанії з доставки їжі в Європі. З липня 2018 року Delivery Hero володіла міноритарною часткою у Glovo, а в липні 2022 року придбала її контрольний пакет акцій.
ЄК припускає, що компанії перед поглинанням Delivery Hero та Glovo могли розподілити географічні ринки та поділитися комерційно конфіденційною інформацією (наприклад, про комерційні стратегії, ціни, потужність, витрати, характеристики продукту), а також домовилися не переманювати співробітників одна одної.
"Ці практики могли бути полегшені міноритарною часткою Delivery Hero у Glovo", – зазначається у релізі.
Якщо це буде доведено, то поведінка компаній може порушувати правила ЄС щодо конкуренції, які забороняють картелі та обмежувальну ділову практику (стаття 101 Договору про функціонування Європейського Союзу та стаття 53 Угоди про ЄЕЗ ).
У червні 2022 року та листопаді 2023 року ЄК провела неоголошені перевірки у приміщеннях Delivery Hero та Glovo в межах власного розслідування можливої змови у секторі доставки продуктів харчування.
Glovo, головний офіс якої розміщений в Іспанії, – це компанія, що працює у сфері замовлення та доставки їжі. Нині представлена у більш ніж 1300 містах у 25 країнах по всьому світу. У липні 2022 року Delivery Hero придбала більшу частину акцій Glovo, і Glovo стала дочірньою компанією Delivery Hero.
Щомісяця в усьому світі платформою Glovo користуються понад 5 млн активних клієнтів, замовлення доставляють понад 70 000 кур’єрів, а кількість асоційованих партнерів досягає 150 000.
В Україні сервіс Glovo розпочав роботу у жовтні 2018 року і зараз представлений у 37 містах.