Вагіф Алієв обіцяє відкрити ТРЦ Ocean Mall і купити в держави Ocean Plaza в 2024 році

05.12.2023
1383

Фото: delo.ua

Сьогодні Вагіф Алієв називає себе представником та радником власника групи компаній Mandarin Plaza, яка керує однойменним торговим центром, ТРЦ Blockbuster Mall та Lavina Mall. Офіційна власниця компанії – Марина Дорохіна, його молодша дочка. Алієв розповів Forbes, коли добудує свої нові ТРЦ, де візьме на них гроші і чому він ніколи не мав справ із сумнівним бізнесом


Вагіф Алієв – один із найбільших рантьє столиці. До великої війни Forbes оцінював його статки в $460 млн. Він контролює ТРЦ Lavina Mall, Blockbuster Mall (50%) та Mandarin Plaza загальною торговельною площею 284 400 кв. м. За оцінками Forbes, у 2021 році вони принесли йому $61 млн орендного доходу.

Площа обʼєктів Алієва може мінімум подвоїтись, якщо йому вдасться завершити всі анонсовані проєкти. Найближче до запуску Ocean Mall. На двох інших – Lisova Mall та Hippodrome Mall – ще навіть не розпочато будівельні роботи.

1 грудня девелопер перезапустив Blockbuster Mall – найбільший ТРЦ України. Туди повернувся «Сільпо», відкриється гігантський фуд-корт і зʼявиться H&M, про що Forbes писав у жовтні. На відкритті Вагіф Алієв розповів Forbes, де бере гроші на проєкти, що буде з Ocean Plaza після приватизації і чому його ТРЦ будуються так довго.

– Скільки інвестицій вимагав перезапуск ТРЦ Blockbuster Mall?

– Єдине наше вкладення – втрата в оренді. Орендарі почнуть платити, коли ТРЦ почне працювати на повну потужність. Зараз під час війни наше завдання – щоб вони заробляли. Це партнерські відносини.

– У який момент ви вирішили розділити ТРЦ Blockbuster Mall з Олександром Спектором?

– Це перша будівля, де в нас є партнер. Більше ніде немає. Він (Олександр Спектор, – Forbes.) – мій друг, ми багато років знаємо один одного. Три роки тому, коли ми продавали 50% частки ТРЦ Blockbuster Mall, він сказав, що придбає її, тільки якщо керуватиме цією будівлею. Я йому казав, що це дуже важко. І ми бачимо, що сталося.

– Чи залишається він співвласником ТРЦ Blockbuster Mall?

– Залишається. Змінилося лише управління.

– Два роки тому ви відкрили IKEA. Чи плануєте заводити нові міжнародні бренди?

– Дуже багато марок у списку. Найближчим часом відкриємо також H&M. Щоб завести такі бренди, їм потрібно дати продукт. Я привів 25 років тому в Україну Chanel та Dolce&Gabbana. Вони вибрали Mandarin Plaza для відкриття.

– Війна для багатьох стала на заваді розвитку в Україні. Чи не боїтеся інвестувати?

– Я міг би виїхати звідси до Монако, Австрії чи Німеччини, але я не поїду. Я тут у полоні своїх 12 онуків. Три дочки вийшли заміж тут за українців. Зовні я азербайджанець, але душею — українець. За два роки я нікуди звідси не поїхав і не збираюсь.

– Сьогодні стало відомо, що АМКУ дозволив купити БЦ «Парус» бізнесмену Максиму Кріппі

– БЦ «Парус» я продав давно.

– За вашою оцінкою, за яку суму його можуть придбати?

– Я навіть не знаю, бо війна йде. Хоча обʼєкт дуже хороший. У бізнесі кажуть, що коли ти щось купив, ти маєш за три-пʼять років гроші повернути. Я вважаю, що у бізнесі головне не окупність, а довжина бізнесу. Все, що я будував – Мандарини, Паруса, Лавини, Оушен молли, Блокбастери – це все працюватиме через 100 років. Усі заробітки – сюди. Кредити брали – вкладали сюди. Я ніколи не робив те, що можуть зробити всі. Так, окупність може бути 8-10 років, але я знаю, що все працюватиме 100 років.

Я часто дивлюся відео, як за останні 15 років багато торгових центрів лопалося у Китаї, по всьому світу. Чому? Вони на всьому заощаджували. Ми ж граємо у довгу.

– Для чого Кріппі може бути потрібний БЦ «Парус»?

– Я взагалі не знаю, хто це. Я сьогодні прочитав, що вони є власниками готелю «Дніпро». Запитайте мене, хто такі «Сільпо», хто такі «Епіцентр». Їх знаю. Вони збудували свій бізнес і десятиліттями його розвивають.

– Хто керує зараз групою компаній Mandarin Plaza?

– Рада директорів.

– Чим займатиметеся найближчим часом?

– Група Mandarin Plaza будуватиме ще 13 торговельних центрів – усі будуть біля метро. Так, я вже говорив (у минулі роки, — Forbes), що ми відкриємося, але тут немає нашої провини. Спочатку почався коронавірус, потім війна. Але ми не покинемо Україну.

– Ви розглядаєте можливість придбання ТРЦ Ocean Plaza?

– Однозначно. ТРЦ Ocean Plaza буде на аукціоні. Ми братимемо участь та впевнені, що ми його купимо. Ocean Plaza ми поєднаємо з 210 000 кв. м Ocean Mall. Там буде 180 000 кв. м орендних площ. IKEA, H&M, Zara – вони всі у нас там будуть.

– Коли очікується відкриття ТРЦ Ocean Mall?

– 1 вересня 2024 року.

– ТРЦ Ocean Mall зараз будується чи припинено процес?

– У процесі будівництва. У нас будуть H&M, Zara, IKEA. У ТРЦ Ocean Plaza їх немає. Тому крім нас ТРЦ Ocean Plaza нікому не потрібен. Ми їх зʼєднаємо.

– Які ще обʼєкти, крім Ocean Mall, зараз будуються?

– ТРЦ Лісова. Проєкт готовий, запускатимемо будівництво. Зараз кредитну лінію відкриємо і будемо запускатися.

– Звідки плануєте залучати інвестиції? Деякі ЗМІ писали раніше про непрозорість ваших джерел фінансування.

– Я з 1991 року у бізнесі. У мене все відкрито. Немає американських грошей, грошей бен Ладена, Саддама Хуссейна. Якби хоч одна гривня чи долар у мене були із сумнівного джерела, то банки не давали б мені кредитів. Я був власником БЦ «Сенатор». Подав його – збудував Lavina Mall. Продав БЦ «Парус» – будую ТРЦ Ocean Mall. Якби ми мали чиїсь гроші, ми побудували б усі 13 торгових центрів за три роки.

Чому [проект довго] тягнеться? Постійно не вистачає грошей. Йде війна. Якби хоч одна гривня була чиясь – бен Ладена, росіян, туркменів, вірмен – усі б це знали, тому що все моніториться. Наші гроші – це орендна плата, Mandarin Plaza. Продали те, збудували це. Два будуємо, один продаємо, беремо кредит і знову будуємо.

– Ви звертаєтеся за кредитами до банків?

– Так, до банків. Заклав ТРЦ Ocean Mall, взяв кредит. Заклав Lavina Mall, буду будувати Lesnaya Mall. Якщо хтось думає, що зараз гроші можна красти і цього не буде видно, він помиляється. Все моніториться за три секунди. Якби щось було, жоден торговельний центр не працював би. Світ став прозорим. Я ніколи в сумнівний бізнес не влазив.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.