У 2022 році вартість доставки океанського контейнера в Україну зросла на 25%, час доставки збільшився на 300% порівняно з попереднім роком

17.04.2023
2925

Робота контейнерного терміналу в Одесі в кращі дні (Aktrons / Wikimedia Commons)

Російська війна в Україні призвела до збільшення вартості та часу доставки океанського контейнера в Україну, а також до перерозподілу ринку у Чорноморському регіоні. Про це повідомляє Martime Executive


 

 Український ринок, який був одним із найкращих напрямків для контейнерних перевезень серед чорноморських країн з річним оборотом понад один мільйон TEU (TEU  —twenty-foot equivalent unit — означає двадцятифутову еквівалентну одиницю. Це стандартна одиниця вимірювання, яка використовується в судноплавній галузі для опису вантажопідйомності контейнеровоза — прим. ред) зазнав значного спаду через безперервну військову блокаду українських контейнерних портів Росією. З лютого 2022 року українські контейнерні термінали в Одеській області відключені від лінійного сполучення, і перспективи їх відновлення найближчим часом залишаються туманними.

«Уявіть собі, що країна, яка активно торгує, колись обробляла в середньому 69 000 TEU вантажного об’єму щомісяця (2021 р.), тепер обмежена 10 000 – 11 000 TEU на місяць, за оцінками, через іноземні порти – головним чином порти Румунії та Польщі. Це руйнівний вплив російської блокади на українські контейнерні термінали після вторгнення у 2022 році», – коментує Даніїл Мельниченко, аналітик даних Informall BG. «Якраз коли ринкові тренди вказували на швидке відновлення після кризи COVID-19 і подальше зростання у 2022 році, вторгнення розвіяло будь-які надії на прогрес. Вартість доставки океанського контейнера в Україну зросла на 25% і час доставки зріс на 300% порівняно з попереднім роком, серйозно поставивши під загрозу здатність країни задовольняти загальнонаціональні гуманітарні потреби».

Російська військова блокада п’яти українських терміналів, а саме CTO, BKP, DP World TIS, CRK FISH і CRK, протягом понад 10 місяців у 2022 році змінила чорноморський контейнерний ринок. Це мало значний вплив на галузь, що призвело до перерозподілу частки ринку між терміналами. В результаті DP World Romania, NUTEP Russia і POTI Georgia обробили майже 67%  загального контейнерообігу в Чорному морі в 2022 році.

Чорноморський регіон став свідком значного скорочення обсягів ринку, оскільки триваюча російська війна в Україні призвела до різкого падіння обсягів завантажених товарів на 28,4% (майже 690 000 TEU) у 2022 році.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.