Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.
Як ритейлу підготуватися до «Чорної пʼятниці». Головні інсайди дослідження eSputnik
Фото ілюстративне. freepik.com
Протягом останньої «чорної пʼятниці» середній чек покупців зріс на 18%, а у лідерах продажів опинилися категорії «Їжа та напої» і «Книги». Про це йдеться в дослідженні платформи клієнтських даних (CDP) eSputnik, в якому проаналізували понад 2 млрд маркетингових повідомлень від 882 ритейлерів під час минулорічної «чорної пʼятниці». Про це пише Forbes
Найбільше зростання попиту мали категорії «Мода» (+169%), «Діти й іграшки» (+174%), «Книги» (+81%), «Домашні тварини» (+72%), «Електроніка» (+60%).
Майже 75% покупок було здійснено зі смартфонів, і ця тенденція дедалі посилюється.
Ключова тенденція останніх років – використання ШI-рекомендацій. Персоналізовані добірки товарів збільшують CTR і середній чек. У топ-1% компаній частка покупок, згенерованих рекомендаціями, зросла до 42% завдяки новим алгоритмам.
Попри те, що головний пік припадає на кінець листопада, активність покупців стартує ще восени (із Back to School та Геловіну) і триває до новорічних свят і навіть 8 Березня. Сезон розпродажів розтягується на три місяці, а не концентрується на одному тижні «чорної пʼятниці».
Email минулого року залишався базовим інструментом комунікації, забезпечивши понад половину (52%) усіх відправлень. Якщо середня клікабельність email-каналу становить 53 переходи з 1000 контактів, то компанія зі базою в 100 000 може очікувати на 53 000 переходи з розсилки на сайт або застосунок, кажуть у eSputnik.
Mobile push зайняв 22% завдяки активному розвитку мобільних застосунків, а App Inbox (14%) став каналом із найвищим CTR, який підсилює інші джерела трафіку. Web push (10%) залишається швидким і бюджетним способом ремаркетингу, тоді як Viber і СМС (2%) використовують для точкових повідомлень.
За клікабельністю (CTR) лідирують віджети (20,7%) і In-App-повідомлення (20%). За конверсією після кліку (CR) попереду In-App (7,7%), Viber (6,2%), Telegram-бот (3,4%), Email (2,8%).
Аналітика за серпень 2025-го показує: великі гравці зміцнюють свої позиції. Топ-10 брендів зросли на 11% завдяки ефективній роботі з власними даними користувачів. У топ-100 – помірне зростання на 3%, що свідчить про поступовий розвиток персоналізації. Натомість у топ-500 зафіксовано падіння на 18% – результат зниження активності та негнучких бюджетів.