Скільки готові витратити українці на новорічний шопінг і які магазини виберуть

10.12.2025
243

Фото: freepik.com

Попри четвертий рік повномасштабної війни, підготовка до зимових свят залишається важливим елементом життя для багатьох українців. Deloitte Ukraine провело дослідження, скільки українці готові витратити на подарунки та святкування, які подарунки будуть купувати і які магазини виберуть.

Цього року кількість тих, хто планує різдвяний та новорічний шопінг, за рік зросла з 65% до 75%.

Дослідники кажуть, що українці планують покупки раніше, обережніше підходять до витрат і частіше обирають те, що має особисте значення для них і їхніх близьких. 

При цьому респонденти збираються купувати подарунки у великих і середніх мережах супермаркетів, а також онлайн та у косметичних магазинах. Останні залишаються популярними завдяки попиту на подарунки "для себе й близьких".

Тенденції, яки формують святковий шопінг українців у 2025 році:

  • Готуються заздалегідь. Дедалі більше українців починають святковий шопінг завчасно: 18% — ще до грудня, тоді як основний період покупок припадає на 1–24 грудня (62%).
  • Фінансова обережність визначає святковий бюджет. Уже четвертий рік поспіль українці не збільшують витрати: 46% готові виділити на шопінг не більше чверті місячного доходу, а 54% планують вкластися у 1 000–5 000 грн.
  • Подарунки найближчим. Святкові покупки зосереджені навколо родини (88%) та друзів (40%). Водночас молодь частіше відходить від традиційного сценарію: 49% купують подарунки для себе.
  • Онлайн-шопінг: що дратує найбільше. Покупців найбільше засмучує відсутність товарів у наявності (27%), надмірна реклама (22%) та незручні фільтри пошуку (14%).
  • Благодійність — невід'ємна частина підготовки до свят. 64% українців планують спрямувати частину святкового бюджету на благодійність, і 8 із 10 підтримують насамперед українських захисників на передовій.
  • Не довіряють алгоритмам. Найпопулярніші інструменти для вибору подарунків — вішлісти (46%), сервіси порівняння цін (54%) і онлайн-відгуки (50%). Рекомендації інфлюенсерів відіграють значно меншу роль – на них орієнтуються лише 9–10% опитаних. І лише 10% респондентів вважають, що наявність ШІ-асистента на онлайн-платформах ритейлерів полегшила б підбір святкових подарунків.
  • Чекають уваги й турботи від ритейлу. 18% споживачів очікують допомоги з вибором продуманих подарунків, 17% — можливості надіслати презент у святковому пакуванні та з доставкою у визначений день. Асистенти на базі ШІ цікаві лише 10% покупців.

Дослідження проводилось за допомогою багатоступеневої стратифікованої вибірки, яка представляє населення України за статтю, віком, розміром населеного пункту та видом зайнятості. Збір даних здійснювався шляхом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, що відповідає соціально-демографічному портрету населення України. Загалом в опитуванні взяли участь понад 1 000 респондентів.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.