Що купували й скільки витратили українці в Чорну п'ятницю

05.12.2025
234

Фото: freepik.com

В Україні завершився головний сезон знижок року — Чорна п'ятниця. Група компаній Meest представила дослідження на основі e-mail-опитування про те, що купували українці й скільки витратили в Чорну п'ятницю.

Найпопулярнішими категоріями товарів цього року, як і минулого, стали:

  • одяг — 47%;
  • електроніка — 40%;
  • косметика — 30%;
  • взуття — 26%;
    аксесуари — 20%. 

Також українці купували вітаміни та БАДи (12%), спортивні товари (9%), інструменти (8%) та автозапчастини (5%).

Найактивнішими покупцями стали люди з доходом 20 000-30 000 грн (33%). Дві інші великі групи — споживачі з доходом 10 000-20 000 грн (25%) та до 10 000 грн (23%). А приблизно кожен п’ятий опитаний має дохід понад 50 000 грн.

Найпоширеніший чек становить 1000-4000 грн — на таку суму купили товарів близько третини опитаних. Водночас 13,5% витратили понад 20 000 грн. 

Найпопулярнішими українськими інтернет-магазинами стали: 

  1. Rozetka — 22.25%
  2. Prom.ua — 13.35%
  3. Епіцентр — 11.52%
  4. Comfy — 8.64%
  5. MakeUp — 5.50%
  6. Алло — 4.45%
  7. OLX — 3.14%
  8. Intertop — 2.88%
  9. Shafa — 2.36%

Серед іноземних онлайн-майданчиків українці частіше купували на: 

  1. AliExpress — 15.00%;
  2. Sinsay — 11.50%;
  3. Temu — 9.25%;
  4. Amazon — 7.25%;
  5. Notino — 6.50%;
  6. iHerb — 5.50%;
  7. EBay — 4.75%;
  8. Reserved — 4.25%;
  9. H&M — 13.50%;
  10. ZARA — 3.25%.

Згідно з дослідженням, стать покупців розподілилася майже порівну: близько 54% опитаних — чоловіки, 46% — жінки. За віком найактивнішими стали категорії 34-45 років (39%) та 45+ (37%). Решта — молода аудиторія віком 18-34 роки.

Лідери за регіонами: Київ та Київська область (32%), Львівська (10%), Дніпропетровська (9%), Одеська (8%), Харківська (7%) області; решта припадає на інші регіони.

Загалом у цьогорічних розпродажах взяли участь понад 90% респондентів. З них близько 67% робили покупки заплановано, 25% — імпульсивно.

Статистика показує, що цього року споживачі краще підготувалися до акцій, але знижки все ще мають суттєвий вплив на їхню поведінку, про що свідчить висока кількість імпульсивних покупок, — зазначили у Meest.

 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.