Мінімаркети в Україні: хто формує ринок "біля дому". Рейтинг Forbes Ukraine

10.11.2025
717

Фото пресслужба Сімі/Frobes

Forbes Ukraine визначив десять найбільших мереж мінімаркетів за підсумками першого півріччя 2025 року


Формат мінімаркетів набирає обертів: один ритейлер уже має понад 300 торгових точок, ще п’ять — понад 200. Мінімаркети активно розвиваються з 2018–2019 років. На кінець 2024-го їх відвідуваність сягнула 96%, за даними Kantar Ukraine.

"З точки зору сприйняття споживачами – такі маркети часто асоціюються "як якийсь магазин біля дому, назву якого я не пам’ятаю"", — каже комерційний директор Kantar Ukraine Кирило Єжов.

За кількістю торгових точок лідирує «Сімі», за виторгом — «Мʼясомаркет», свідчать дані GT Partners і YouControl. Частина гравців не розкриває консолідованих фінансових результатів.


1. Сімі (раніше — «Сім23»)

Власники: Дмитро Мерченко, Сергій Кикіньов
Кількість торгових точок: 368
Виторг за 6 міс. 2025-го: 3,4 млрд грн
Зростання виторгу: +51%

Найбільша мережа мінімаркетів, заснована у 2012 році в Луцьку. У 2023-му провела ребрендинг — із «Сім23» на «Сімі». На листопад 2025 року мережа налічує 400 магазинів — на 27% більше, ніж торік.

Виторг ТОВ «Клевер Сторс», що розвиває бренд, у 2024 році сягнув 5,1 млрд грн (+43,7% р/р). Магазини працюють у західних регіонах: Львів, Тернопіль, Івано-Франківськ, Хмельницький.


2. Мʼясомаркет

Власник: Юрій Косюк
Кількість торгових точок: 269
Виторг за 6 міс. 2025-го: 0,43 млрд грн
Зростання: +62,4%

Мережу створено у 2020 році в Ковелі. На червень 2025-го працює 269 магазинів (–2,2% р/р). Виторг ТОВ «МХП-Рітейл» у 2024 році становив 567 млн грн (+16% р/р).

Компанія тестує омніканальні рішення: доставку через Glovo та онлайн-передзамовлення.


3. Делві

Власник: Олег Мазін
Кількість торгових точок: 262
Виторг за 6 міс. 2025-го: 1,25 млрд грн
Зростання: +38%

Мережа з Дніпра, заснована у 2015 році. Працює у шести регіонах, серед яких Дніпропетровська, Запорізька, Київська та Полтавська області.

Останні півтора року стали періодом стрімкого зростання — кількість точок подвоїлася, каже CEO «Делві» Катерина Шакало. У 2025-му ритейлер запустив мобільний застосунок і оновив інтер’єри магазинів.


4. Коло

Власник: Геннадій Буткевич
Кількість торгових точок: 248
Виторг за 6 міс. 2025-го: 1,6 млрд грн
Зростання: +31,8%

Співвласник АТБ розвиває мережу з 2017 року. У 2024-му виторг ТОВ «Арітейл» сягнув 2,6 млрд грн (+10%).

У 2025-му «Коло» оновило магазини біля офісів і транспортних вузлів. Стартував проєкт Trafic — з акцентом на готові страви, снеки та товари для споживання «на ходу». Власні бренди «Шеф Таріль» і Tasty Time отримали нові лінійки напівфабрикатів.


5. Близенько

Власник: Олександр Бережанський
Кількість торгових точок: 248
Виторг за 6 міс. 2025-го: 0,6 млрд грн

Мережа Berta Group, заснована у 2013 році, працює у шести західних областях. На жовтень 2025-го — 280 магазинів, ще 24 — на ремонті.

Перші півтора року після запуску компанія працювала зі збитками, згадує Бережанський у Business Breakfast із Володимиром Федоріним. 


6. Osnova Market

Власники: Павло Варшавський, Юрій Пасічник
Кількість торгових точок: 143
Виторг за 6 міс. 2025-го: 0,31 млрд грн

Мережа Osnova розвивається з 2017 року під управлінням «Альянс Рітейл Груп», до портфеля якої входять також «Домашній маркет», «Pro Просто продукти» і Mashket.

У 2024-му компанія заробила 1,2 млрд грн (+70%). Мережа має власне виробництво кулінарії під брендом «Авторська кулінарія» — щомісяця продає понад 27 000 піц і 21 000 десертів.


7. Бадьорий

Власники: Віталій Мірошніков, Ігор Прохоренко
Кількість торгових точок: 140
Виторг за 6 міс. 2025-го: 1,1 млрд грн
Зростання: +57%

Київська мережа працює з 2017 року. Виторг ТОВ «Недлес» у 2024-му становив 1,9 млрд грн (+18,6%).

На листопад 2025-го — 158 точок, до 2030 року планують розширення до 500. Асортимент — понад 4000 позицій, від бакалії до імпортних напоїв.


8. box експрес маркет

Власник: Геннадій Черевко
Кількість торгових точок: 132

Мережа заснована у 2019 році в Києві. На листопад 2025-го — близько 150 локацій, із яких понад 20 відкрили цьогоріч.

Компанія має власну пекарню, впровадила ERP і WMS системи, інструменти MySales та PlanoHero. До кінця 2025-го планує відкрити ще 30 маркетів і запустити smart-сервіси самообслуговування.


9. Тано

Власник: Михайло Липка
Кількість торгових точок: 115

Мережа міні‑маркетів «Тано» налічує понад 100 точок у Чернівецькій, Тернопільській та Івано‑Франківській областях. Власник торгової марки – Михайло Липка, за даними Реєстру торговельних марок. 


10. ЛотОк

Власник: Дмитро Семенченко
Кількість торгових точок: 98
Виторг за 6 міс. 2025-го: 1,1 млрд грн
Зростання: +10,5%

Мережа працює з 2011 року. На осінь 2025-го — близько 100 магазинів у Києві та області. Виторг ТОВ «ЛК-Транс» у 2024 році сягнув 2 млрд грн (+19%).

«ЛотОк» розвиває власні бренди — «Національні Традиції». Мережа створила нову лінійку безкалорійної солодкої води ТМ «ЛотОк» із підсолоджувачем на основі природного замінника цукру Lakanto, каже СЕО мережі Андрій Мінеєв. В планах до кінця року – розвиток категорії готових страв і продуктів формату to go – від швидкого приготування піци до можливості перекусити прямо у магазині.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.