Bosch планує зростати набагато швидше за ринок у секторі опалення, вентиляції та охолодження

04.08.2025
217

Фото: Bosch

Успішно завершено: найбільше придбання в історії компанії

  • Підрозділ Home Comfort майже подвоюється до понад 8 мільярдів євро продажів та понад 25 000 співробітників.
  • Зростаючий попит на охолодження забезпечує його різке зростання.
  • Стефан Гартунг: "Bosch переходить до Ліги чемпіонів у сфері рішень для опалення, вентиляції та кондиціонування повітря".
  • Крістіан Фішер: "Це придбання ідеально доповнює наш портфель".
  • Франк Майер: "Ми хочемо допомогти сформувати цей ринок за допомогою енергоефективних рішень".

 

Група Bosch досягла чергового етапу своєї корпоративної стратегії 2030 та зосереджується на зростанні. Компанія успішно завершила найбільше придбання у своїй історії. 31 липня за графіком закрили угоду з купівлі бізнесу житлового та легкого комерційного опалення, вентиляції та кондиціонування (HVAC) від Johnson Controls, а також спільного підприємства Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning. Контракти були підписані приблизно рік тому. "Завдяки найбільшому придбанню в історії компанії, ми прискорюємо наше зростання, розширюємо глобальну присутність та збалансовуємо бізнес, зміцнюючи енергетичні та будівельні технології – це робить Bosch потужнішим та стійкішим згідно з нашою корпоративною стратегією 2030", – говорить Стефан Гартунг, голова ради управління Bosch. Ціна покупки 8 мільярдів доларів США (7,4 мільярда євро) може змінюватися згідно зі стандартними коригуваннями.

"Bosch систематично використовує свої можливості та переходить до Ліги чемпіонів у бізнесі рішень для опалення, вентиляції та кондиціонування", - Стефан Гартунг, голова ради управління Bosch

Завдяки цьому придбанню підрозділ Bosch Home Comfort майже вдвічі збільшив розмір – тепер у ньому понад 25 000 співробітників та понад 8 мільярдів євро продажів. Так Bosch значно розширює присутність, особливо в Америці та Азії, та стає одним з найбільших постачальників на ринку опалення, вентиляції та охолодження житлових і невеликих комерційних проєктів у світі. "Вся індустрія HVAC переживає справжню революцію – ринок та технології кардинально змінюються. Bosch систематично використовує свої можливості та переходить до Ліги чемпіонів у бізнесі рішень  для опалення, вентиляції та кондиціонування", – пояснює Гартунг.

Амбітні цілі, сильні бренди

З новою лінійкою продуктів Home Comfort планує зростати значно швидше за глобальний ринок HVAC. За оцінками Bosch, цей ринок зростатиме до 5 відсотків щороку до 2030 року. "Bosch хоче стати однією з провідних компаній у кожній галузі до 2030 року та розширює бізнес стратегічними інвестиціями в перспективні сфери. Придбання – також частина цієї стратегії", – каже Крістіан Фішер, заступник голови ради управління, який відповідає за стратегічні ініціативи зростання та управління портфелем. "Це придбання ідеально доповнює наш портфель. Тепер ми пропонуємо клієнтам весь спектр технологій HVAC – з одного джерела та по всьому світу". Придбання також включає стратегічно важливі корпоративні інвестиції та частки у спільних підприємствах, зокрема у виробників компонентів та торгових партнерів. Ці інвестиції мають значно покращити фінансові результати Home Comfort у майбутньому.

Завдяки розширеному портфелю продуктів та брендів, Home Comfort прагне краще використовувати потенціал своїх сильних та налагоджених каналів збуту і підвищити продажі. Інтегровані закупівлі та спільна розробка продуктових платформ також мають забезпечити економію коштів. Перші успіхи очікують уже у 2026 році. Компанія спирається на сильні бренди: крім Bosch та Buderus, тепер до них додалися York у США та Hitachi в Азії, а також інші потужні місцеві бренди. Компанія отримала довгострокові ліцензії на використання брендів York та Hitachi. Глобальна виробнича мережа Home Comfort зросте з 17 до 33 заводів, а кількість центрів розробки збільшиться з 14 до 26. Завершення угоди означає початок інтеграції нових підрозділів у Home Comfort компанії Bosch. Цей процес має завершитися до кінця 2027 року.

Ринок кондиціонування зростає по всьому світу

Це придбання дозволяє Bosch позиціонувати себе набагато ширше – особливо у сфері кондиціонування повітря. Завдяки великому портфелю продуктів, міжнародній присутності та каналам збуту придбаних підрозділів, компанія має гарні перспективи зростання. За даними аналізу Bosch, світовий ринок систем опалення, вентиляції та кондиціонування становив понад 150 мільярдів євро у 2024 році. Системи кондиціонування складали дві третини цієї суми. Попит продовжуватиме значно зростати через глобальне потепління та інші фактори. За прогнозами Bosch, світові продажі кондиціонерів зростуть до понад 200 мільйонів одиниць на рік до 2030 року – що майже на п'яту частину більше, ніж у 2024 році.

"Ми хочемо формувати цей ринок і пропонувати енергоефективні рішення, щоб люди могли зробити повсякденне життя комфортним та здоровим навіть у дедалі спекотніші дні – вдома, на роботі чи під час покупок", – каже Франк Майер, який відповідає за енергетичні та будівельні технології й, відповідно, за підрозділ Home Comfort в Bosch. Розрахунки Міжнародного енергетичного агентства з 2018 року показують: глобальне підвищення температури лише на один градус Цельсія до 2050 року збільшить потребу в охолодженні у світі на 25 відсотків. При цьому кліматичні дослідники прогнозують набагато більше глобальне потепління.

Бізнес розвивається по-різному в регіонах

У різних регіонах світу популярні різні технології. У США роблять ставку на канальні системи, де повітря йде через канали з центрального місця і одночасно обігріває або охолоджує всі кімнати. В Азії особливо популярні безканальні рішення, де внутрішні блоки можуть обігрівати або охолоджувати кожну кімнату окремо, а також сучасні системи кондиціонування зі змінним потоком холодоагенту (VRF). Технологію VRF використовують як у невеликих магазинах, так і у великих проєктах – готелях чи лікарнях.

Регіон Європа/Близький Схід/Африка дуже різноманітний. У Північній та Західній Європі електрифікацію тепловими насосами та іншими технологіями вже запровадили або активно просувають. На Близькому Сході та в Африці найбільш популярні кондиціонери та водонагрівачі. У багатьох країнах регіону пропонують весь спектр – від теплових насосів до рідкопаливних і газових котлів та гібридних систем.

"У нас амбітні цілі зростання в усіх регіонах світу. Ми чітко налаштовуємо нову організацію на це", – каже Ян Брокман, виконавчий президент Home Comfort. "Зміцнивши регіональну відповідальність, ми зможемо ще краще задовольняти потреби клієнтів". У майбутньому бізнес Home Comfort буде безпосередньо керуватися у трьох світових регіонах: Америка, Азія та Європа/Близький Схід/Африка. Цей підхід відображений у новій глобальній виконавчій раді підрозділу з 1 серпня 2025 року. Ян Брокман очолить майбутню організацію і водночас стане регіональним президентом для Європи/Близького Сходу/Африки.

Девіда Будзінського, який раніше керував житловим та легким комерційним напрямком у Johnson Controls і був генеральним директором спільного підприємства Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning, призначили до глобальної виконавчої ради підрозділу. Він відповідатиме за регіон Америки та стане заступником Яна Брокмана. Ульріх Лісман, який також увійшов до глобальної виконавчої ради, керуватиме Азійсько-тихоокеанським регіоном. Нора Клуг, колишня генеральна юрисконсульт Групи Bosch, стане головною директоркою з персоналу та управління. Олівер Коукал як головний директор з трансформації буде займетися інтеграцією придбаного бізнесу – він раніше відповідав за це як керівник проєкту. Нинішні члени виконавчого управління Томас Фольц та Бірте Люббер залишаться у глобальній виконавчій раді. Томас Фольц стане головним фінансовим директором, Бірте Люббер – головною операційною директоркою.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.