Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Один день із життя пікера: як і ким збираються онлайн-замовлення сервісу VARUS.UA
Ще якихось 5 років тому доставка із магазина “протягом 1-2 днів” вважалась доволі швидкою. Та правила гри змінились: клієнт більше не готовий підлаштовувати свій графік під розмиті терміни отримання замовлень. Тож сервіс, який гарантує максимально швидкі та чіткі часові слоти доставки — тепер must have для українського ритейлу.
Ритейлери обирають різні способи пришвидшити доставку. Так, мережа VARUS влітку 2023 року запустила автоматизований Darkstore — справжній game changer, який дозволив прискорити збір замовлень у 6 разів.
Як саме це працює? Поєднання автоматизації та злагодженої системної роботи персоналу дозволяє доставляти онлайн-замовлення в межах максимально точних часових проміжків? Замість довгих роз’яснень, зазирнімо за лаштунки сервісу VARUS.UA та дізнаємось, як проходить звичайний день збиральника онлайн-замовлень.
Що таке Darkstore
Кілька слів про Darkstore і чим він відрізняється від звичайного супермаркету. З англійської назва перекладається як “темний магазин”, в цьому і полягає його ключова відмінність від стандартних форматів. “Темний” — тому, що всередині немає покупців.
Даркстор орієнтований саме на онлайн-продажі й дозволяє клієнту замовити продукти, побутову хімію та інші товари в будь-який день та час.
Головну роль у дарксторі грає пікер. Він приймає товар, збирає замовлення, видає їх кур’єру для подальшої доставки. Проте його робота починається ще до цього, а саме на етапі приймання товару.
Приймання товару
Перше відповідальне завдання пікера — прийняти товар та розмістити його на складі. Звучить просто та в реальності від цього етапу і точності внесення інформації залежить чіткість та ефективність всієї подальшої роботи.
Щоб виконати завдання, пікер озброюється ТЗД (терміналом збору даних). Це невеликий портативний пристрій, який дозволяє швидко сканувати штрих-коди товарів та одразу вносить всю необхідну інформацію про них в систему. Це не тільки спрощує процес обліку товарів, але й зменшує ймовірність помилок, які можуть виникнути під час ручного введення даних.
Отже, товари успішно внесені до бази, тож настав час переходити до наступного кроку — розміщення їх на відповідні місця на складі. Хоч кожен пікер є фахівцем своєї справи, проте пам’ятати схему розкладки сотень товарів вони не в змозі. Тому у дарксторі використовується спеціальна технологія підсвічування комірок та поличок. Замість того, щоб витрачати час на пошук правильного місця для кожного товару, пікери отримують візуальні сигнали. Спеціальні світлодіодні індикатори підсвічують полиці та комірки, куди потрібно розмістити конкретний товар. Завдяки таким технологіям, навіть новачок зможе швидко впоратися із завданням розставлення товару в дарксторі.
Товари прийнято, інформацію внесено, і все розставлено по своїх місцях. І ось надходить замовлення, пікеру час переходити до найголовнішого етапу своєї роботи.
Збір замовлення
Від цього етапу залежить дуже багато, зокрема й наскільки швидко клієнт зможе отримати свої товари. Немає часу зволікати — пора переходити до збору замовлення. Тут на допомогу пікеру також приходить автоматизована система: спеціальні візки обладнані програмним забезпеченням та невеликим екраном. На цьому екрані відображається детальний список товарів, які необхідно зібрати для кожного замовлення.
“Розумний” візок дозволяє пікеру збирати не одне, а одразу 6 замовлень одночасно. Система автоматично розраховує оптимальний маршрут по складу, дозволяючи пікеру збирати замовлення максимально ефективно та з мінімальними витратами часу.
Один із небагатьох відділів даркстору, де є співробітники — це відділ фруктів та овочів, адже поки жодна система не здатна так само якісно обрати найкращі та найсвіжіші продукти для клієнта. Після того, як фрукти та овочі обрані, пікеру залишається тільки зважити їх та покласти у потрібну комірку візка, а система нагадає йому про товарне сусідство.
Чергове завдання виконане спільними зусиллями людини та технологій, тож настав час переходити до останнього етапу — передачі товарів для доставки.
Видача замовлення
Завершальний крок у роботі пікера — видача зібраних замовлень кур’єрам, які відвезуть товари клієнтам. Навіть для цього завдання пікер користується ТЗД, аби легко та точно ідентифікувати потрібне замовлення. Пікер сканує штрихкод і перевіряє, чи це те, що замовив конкретний клієнт.
Термінал підказує пікеру місце видачі, де на нього вже очікує кур’єр. На цьому місія збиральника завершена, а замовлення вже на шляху до клієнта, який отримає його в межах чітко окресленого 20-хвилинного слота.
Майбутнє вже тут
За таким простим, на перший погляд, процесом, як збирання онлайн-замовлень, стоїть налагоджена система, в якій передові технології та людська праця об'єднуються, щоб надати найвищий рівень обслуговування для клієнтів. “Розумні” візки та кошики, система маршрутів, ТЗД та інші автоматизовані технології дозволяють прискорити процес збирання замовлень та знижують потенційний ризик помилок до нуля.
Більше ніяких очікувань у чергах та розмитих термінів доставки. Тільки швидке виконання онлайн-замовлень у зручні часові слоти та найкращі переваги онлайн-покупок. Сервіс швидкої доставки — це майбутнє, яке вже перетворилось на реальність.