Стандартні меблеві точки «Епіцентру» працюють у форматі масмаркету, – говорить топменеджер. Із Grand компанія планує вийти у новий для себе формат ринку – меблів у сегментах «середній», «середній плюс» і «преміум». Наприклад, на 200 кв. м будуть представлені меблі бренду Scandinave, каже його директор Антон Кузьмін. Її обідні столи коштують кілька тисяч євро.
Також «Епіцентр» продаватиме меблі під замовлення і інтер’єр під ключ (меблі з декором, картинами, килимами).
У новому форматі «Епіцентр» обіцяє зробити акцент на сервісній складовій, зокрема, залучити більше фахового персоналу, ніж в інших магазинах. Бренди-партнери також нададуть своїх торгових представників, розповідає директор напрямку «Меблі» «Епіцентру» Олександр Лукʼянченко.
Grand відкриється на початку грудня у складі київського «Епіцентру» на вул. Полярній. Чи вдасться «Епіцентру» залучити до себе дуже платоспроможних споживачів?
Преміумринок «на перспективу»
«Схоже, таким чином «Епіцентр» має плани конкурувати з преміальними меблевими центрами Києва», – говорить співзасновник мережі «МебельОК» Святослав Амелін.
Найбільші гравці тут – центри «Аракс» і 4Room. Загальна площа двох ТЦ «Аракс» у Києві складає 45 000 кв. м, ТЦ 4Room – 40 000 кв. м. Директор «Араксу» Андрій Іоанно не відповів на питання Forbes про вихід «Епіцентру» в преміумсегмент, а 4Room – відмовився від коментарів.
Серед преміальних центрів Амелін виділяє також «Центральний будинок меблів» і «Діамант». Потенційними конкурентами «Епіцентру» в новому сегменті можуть стати також мережеві оператори RIM, Freedom House, Cavio, ITIS Gallery, Ashley Home, Natuzzi і частина монобрендових магазинів.
Меблеві торгові центри зазвичай працюють за іншою моделлю, ніж класичні ТРЦ – продають більше зі складу, ніж з «вітрини», каже експерт консалтингової компанії з нерухомості Colliers Ukraine Ігор Заболоцький. Покупці там не одразу купують меблі, а прицінюються.
«Для класичного ТЦ нормальний показник 15 000–20 000 відвідувачів на день, а для меблевого – у 10 разів менше», – пояснює Заболоцький.
Через велику війну внутрішній меблевий ринок України впав на 20–35% і тепер складає приблизно $800 млн, підраховує член правління Української Асоціації Меблевиків Оксана Донська.
«До великої війни ринок преміальних меблів складав приблизно 15% від загального», – говорить Амелін із «МебельОК» .
В Україні наразі недостатньо покупців для преміального ринку меблів, каже президент Української Асоціації Меблевиків Володимир Патис. Однак для «Епіцентра» клієнтів має вистачити, бо, найімовірніше, він запропонує інший формат – гігантський шоурум, додає Патис.
«Щодо великих площ під меблі, то загалом така практика відповідає загальносвітовій», – зауважує Амелін. Щоправда, через велику війну, за його словами, попит на преміуммеблі впав більш ніж удвічі.
Можливими покупцями преміуммеблів, зокрема в Києві, стануть забезпечені українці, які проживали, наприклад, у Запоріжжі або Харкові й переїхали до більш безпечних регіонів. «Епіцентр» наразі може зайняти преміумнішу тільки з огляду на перспективи відновлення ринку в майбутньому», – додає Амелін.
Водночас «Епіцентр» заходить із новим форматом не лише в сегмент «преміум», але й у «середній» та «середній плюс». «У тому числі, запропонуємо меблі під замовлення, які користуються значним попитом в Україні та займають до 40% меблевого ринку», – говорить Лук’янченко. Таким чином, компанія зможе залучити нового для себе споживача, а в перспективі – суттєво збільшити рівень продажів, пояснює топменеджер «Епіцентру».