Покупець у супермаркеті та користувач доставки: чим вони відрізняються?

02.10.2023
1165

Фото: ITC.ua

Попри війну ринок електронної комерції швидко відновлюється. Згідно з прогнозом статистичної платформи Statista, у 2025 році обсяг онлайн-продажів в Україні перевищить рівень 2021 року на 15%. Це свідчить про те, що категорія має потенціал.


Не дивно, що ритейлери почали активно розвивати e-commerce: створювати власні онлайн-магазини та залучати сервіси швидкої доставки. За рік категорія q-commerce в застосунку Glovo зросла на 63%. Проте мало хто усвідомлює, що покупці в офлайн-супермаркеті та користувачі онлайн-сервісів швидкої доставки — це не одні й ті самі люди. В Glovo, на прикладі мережі супермаркетів VARUS, розповідають про те, що їх відрізняє.

У чому полягає різниця? 

  1. Кількість товарів у кошику і середній чек. Найбільша відмінність між q-commerce та покупками у фізичному магазині — це кількість товарів у кошику, яка своєю чергою впливає на середній чек. Українці купують у середньому 7 товарів за одне відвідування VARUS. Середній чек у супермаркеті — 250 грн. Коли люди роблять замовлення з VARUS у застосунку Glovo, то купують удвічі більше — 15-16 одиниць вартістю 600 грн. 

  1. Популярні категорії. У магазинах VARUS відвідувачі найчастіше купують молочну та м’ясну продукції, овочі й фрукти та алкогольні напої. Водночас користувачі Glovo  замовляють з VARUS передусім солодкі безалкогольні напої, соки та нектари, молочну продукцію, фрукти та тютюнові вироби. Якщо говорити про конкретні товари, то у VARUS люди найбільше купують яйця, куряче філе та банани. Це найпопулярніші товари як в супермаркетах, так і онлайн. 

  1. Користувацький досвід. Відвідувач супермаркету VARUS проводить за покупками в середньому 25 хвилин, а ще хвилин 20 в нього займає дорога в магазин і додому. Для порівняння: у застосунку Glovo користувач робить замовлення протягом 15 хвилин, а решту часу — 40-50 хвилин — очікує на доставку та може займатись іншими справами. 

  1. Пікові години та дні для покупок офлайн та онлайн теж дещо відрізняються. Найбільше відвідувань супермаркетів припадає на проміжок з 17-ї до 18-ї години в четвер та суботу.  У застосунку Glovo товари з VARUS замовляють найактивніше з 17-ї до 20-ї години в п’ятницю та на вихідних. 

  1. Акції та пропозиції. У щотижневій акційній газеті VARUS надає знижки на окремі товари, що підвищує на них попит. Glovo ж пропонує користувачам безкоштовну доставку та створює для Varus окреме брендоване вікно, що додатково підсвічує магазин у застосунку та підвищує кількість замовлень — у середньому на 30-40%.

Різні люди надають перевагу різним форматам покупок — хтось любить самостійно ходити в супермаркет, а хтось замовляє онлайн, щоб економити час і не носити важких пакунків. Поєднання цих форматів допомагає ритейлерам максимально охоплювати різні категорій споживачів.  

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.