Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Як пройшов 2022 рік для «СІЛЬПО». Звіт мережі супермаркетів
«СІЛЬПО» — це одна з найбільших мереж продуктових супермаркетів, яка є флагманським бізнесом FOZZY GROUP. В понад 300 магазинів мережі представлена продукція власного імпорту з більш ніж 80 країн світу, проект «Лавка традицій», завдяки якому на полицях можна знайти якісно відібрану продукцію невеликих українських виробників та фермерів, власні торгові марки «Премія» та «Повна чаша», а також товари власного виробництва — від випічки «Крафтяр» до солодощів «Власної кондитерської». Нині в мережі близько 100 тематичних супермаркетів і 4 делікатес-маркети Le Silpo, кожен з яких має власну концепцію.
Загальний дохід від реалізації компанії в 2022 році становив 70 млрд грн. Виторг від роздрібних продажів, збільшився проти минулорічного на 6,12 % до 62,4 млрд грн.
У 2022 році ТОВ «Сільпо-Фуд» прийняло рішення про створення Благодійного фонду «Каннон». Основна діяльність компанії пов'язана з наданням соціальної допомоги. Станом на 31 грудня 2022 року ТОВ «Сільпо-Фуд» належить
— 100% частки в статутному капіталі компаній:
— ТОВ «Княжицький Гай» — основна діяльність компанії пов'язана з управлінням активами
— ТОВ «Меджік Вілледж» — основна діяльність компанії пов'язана з управлінням активами
— ТОВ «Енкі Фуд» — основна діяльність компанії пов'язана з сільським господарством
— Благодійний Фонд «Каннон» — основна діяльність компанії пов'язана з наданням соціальної допомоги
— Неконтрольована частка в статутному капіталі ПАТ «Холдинг Інвест» 41,7377% — основна діяльність компанії пов'язана з управлінням активами.
Мережа Сільпо втратила понад 30 супермаркетів – 18 залишилось на окупованій території, 31 супермаркет зазнав часткових чи повних руйнувань (з них 14 не було відновлено). В березні 2022 року ракета влучила в склад замороженої продукції (втрати товару сягнули 542 млн грн), через військові ризики було також закрито розподільчий центр в Харкові.
Кількість співробітників групи — 33 393 співробітників.
З 89 країн завозиться продукція «Власного імпорту» від 780 постачальників. ТОП-10 категорій: 1. Банан 2. Цитрус 3. Риба та морепродукти 4. Пиво (зростання +66%) 5. Сири 6. Соки (зростання +3122%) 7. Вино 8. Макаронні вироби (зростання + 49%) 9. Напої (зростання +507%) 10. Сіль (зростання +1963%).
Нові категорії для імпорту у 2022 році:
• Прямий імпорт палива та цистерн
• Прямий імпорт дизельних генераторів для потреб компані.
Проєкт підтримки та розвитку малих українських виробників. Сільпо знаходить відбірні фермерські продукти по всій країні, щоб жителі міст могли купити їх у супермаркетах мережі —2 000 найменувань їжі та 260 товарів non-food категорі. «Лавка традицій» це — 184 крафтових виробника продають свою продукцію у «Сільпо» у 157 супермаркетах працює окремий відділ 35 окремих островів «Лавки традицій» 70 відділів інтегровано у Гастрономію. У 2021 році «Лавка традицій» приєдналася до міжнародного руху Slow Food — ініціатива, що виступає за усвідомлене споживання, збереження місцевих продуктів та традиційної їжі.
Розвиваючи напрямок крафтових сирів із 2015 року, команда «Сільпо» створила у «Лавці традицій» власні сироварні безпосередньо всередині супермаркетів. Моцарела ручної роботи, рикота, бурата і навіть витриманий качіокавало створюються у торговельному залі, щоб продукт завжди був свіжим і гості магазину могли бачити процес виробництва на власні очі. Чотирі «Чізарні» виготовляли 37 видів сиру, що в загально 29 000 кг.
У 2022 році «Лавка традицій» запропонувала новий формат взаємодії вітчизняних виробників та гостей — «Базарні дні». Це справжній риночок посеред супермаркетів, де гості мають можливість поспілкуватися з українськими фермерами та придбати у них свіжі та ретельно відібрані продукти з гарною знижкою. На ярмарках гості можуть скуштувати запечене, копчене та в'ялене м'ясо й ковбасу, сири та молочні продукти з коров'ячого, козиного та буйволиного молока, мед, крафтовий хумус та соуси, шоколад, вареники й пельмені, веганську продукцію, комбучу та функціональний чай. В 2022 році було проведено 16 «Базарних днів» у чотирьох «Сільпо» у Києві, Львові та Одесі.
В мережі активно продаються 26 власних торгових марок від 230 постачальників. Нові категорії у 2022 році:
• товари для домашніх улюбленців ТМ Tidy Pet • арахіс та насіння Премія • молоко Премія в новому форматі упаковки — 2 л каністри.
Програма «ВЛАСНИЙ РАХУНОК» цифрова: 1 671 000 гостей щомісяця використовують кожен другий гість сканує картку «Власний рахунок» (44% покупок)), 168 119 537 спеціальних пропозицій надали гостям, 2 449 067 гостей отримали 6 566 669 654 балів.
Застосунок «Сільпо» активно використують 1 866 837 гостей.
У 2020-му році у додатку «Сільпо» запустили систему самостійного сканування та купівлі товарів «Вільно каса» (Scan&go). Тепер Гості «Сільпо» можуть купувати товари без участі касира, скануючи їх за допомогою мобільного додатку безпосередньо в торговому залі супермаркету. 93 086 покупок через систему «Вільнокаса».
У 2022 році планова доставка від «Сільпо» призупинила роботу під час перших місяців повномасштабного вторгнення. У квітні відновили роботу, і відтоді розширили географію присутності. 80 міст з плановою доставкою, 20 000 категорій у плановій доставці. ТОП-5 товарів: 1. Банани 2. Куряче філе 3. Яйця 4. Огірки 5. Мандарини.
Основне гасло Feeltrd — «Фільтруємо зайве». В кав'ярнях Feeltrd справді все відфільтровано: меню коротке та зрозуміле, кава готується швидко — 19 закладів 12 населених пунктів.
193 власні пекарні «КРАФТЯР» виготовили 26 582 тони виробів на рік.
У «Сільпо» працює власна коптильня. 196 рибних коптилень, 2 244 тонн готової продукції на рік та 88 найменуваннь.
Окрім риби, безпосередньо в торговому залі є 21 м’ясна коптильня, які виготовили 265 тонн готової продукції на рік з понад 30 найменувань.
Швидка піца — це 223 піца-станцій у супермаркетах та понад 7 113 671 піц гості зїли за 2022 рік.
На полицях Сільпо 99 у супермаркетах присутні точки суші, ролів та сашимі які виготовили 174 тонн продукції на рік.
Кулінарія — це 285 кулінарних цехів та 20 000 тонн продукції на рік.
Власна кондитерська виготовила 4 110 тонн продукції.
У 2022 році Сільпо відкрили власну пивоварню Beermaster Brewery, яка варить широку палітру сортів — від класичних пшеничного еля, молочного стаута та пільзнера до експериментального пива з додаванням шоколаду, спецій, усіх можливих фруктів та овочів і навіть гречаного багета. 50 267 літрів пива зварено у 2022 році.
Логістика
Загальна площа всіх розподільчих центрів 143 891 кв.м.
В компаніі 316 вантажних автомобілі.
Вторинна сировина
Проект із сортування вторинної сировини. 9 095 тонн вторинної сировини зібрали і відправили на перероблення у мережі «Сільпо».
Екодружні ініциативи: У 2022 РОЦІ: 70 000+ екосвідомих гостей купували товари без пакетів; 34 513 чашок кави було продано у чашку гостя; 2 000 онлайн замовлень товарів у екобоксах; 51 000 екосумок та сіточок для фруктів та овочів продано.
13 тонн батарейок зібрано в 2022 році в рамках проєкту.
За інформацією Сільпо