Продажі "Фокстрот" у 2022 році зменшилися в гривні на 20-25%, третина магазинів втрачені або не працюють

17.02.2023
1050
Продажі "Фокстрот" у 2022 році зменшилися в гривні на 20-25%, третина магазинів втрачені або не працюють

Фото: "Фокстрот"

У 2022 році мережа "Фокстрот" втримала позиції на ринку попри те, що основний склад згорів ще навесні, а протягом року не працювали пів сотні магазинів. Про результати роботи компанії СЕО "Фокстрот" Олексій Зозуля розповів виданню RAU


 

Ринок споживацької електроніки та побутової техніки суттєво скоротився. Протягом 2022 року продажі компанії зменшилися в гривні на 20-25% рік до року, в штуках – на 30-35%. 

До 24 лютого 2022 року "Фокстрот" оперував 169 магазинами, наразі  стабільно працює 114 магазинів, два з яких – у форматі точок видачі інтернет-замовлень.

Внаслідок ворожих атак вщент зруйновано шість магазинів (зокрема, в Маріуполі, Херсоні, Харкові), пошкоджень зазнали три магазини – Буча, Ірпінь, ТРЦ Retroville в Києві, які наразі вже відновлені і працюють. Ще сім магазинів перебувають на тимчасово окупованих територіях повністю розграбовані. Закрито низку магазинів у прифронтових регіонах і на лінії зіткнення. Між тим, влітку ми відкрили абсолютно новий магазин у Львові – в ТРЦ Fabrik, а також зробили повне або ж часткове оновлення 8 точок

Після втрати центрального складу складська та логістична інфраструктура компанії перебувала в «зоні турбулентності». Компанії вдалося евакуювати зі сходу на захід 27 000 куб. м товару, виконавши для цього майже п’ятсот рейсів, і долучити для цього автопарки  партнерів з компаній "Престо" та "Нова пошта." Вже на початку вересня "Фокстрот" відкрив новий майданчик площею 22 000 кв. м у Київській області, відмовившись від резервних потужностей і повністю перейшовши на централізовану операційну діяльність з одного складу. Також через блокування портів відбулися значні зміни у ланцюгу постачання в сторону західних кордонів.

В середньому ціни на побутову техніку й електроніку виросли на 37%, що спричинено еквівалентному зростанню курсу валюти і, як наслідок, імпортних цін на техніку. Подорожчала логістика, але нам вдалося оптимізувати витрати, тому цей фактор на ціни не впливає.

 З початку повномасштабної війни "Фокстрот" передав для підсилення обороноздатності країни та на підтримку українців 7400 товарів на загальну суму майже 14 млн грн. З вересня 2022 року розпочалося шефство над військовими частинам Повітряних сил України, які працюють в системі ППО України, як окремого напрямку підтримки обороноздатності країни. 

Частина  співробітників "Фокстрот" вступили до сил оборони України: це близько 180 фокстротівців, які 24 лютого взяли в руки зброю, щоб захистити рідну землю від рашистської навали: директори магазинів, продавці-консультанти, сервіс-менеджери, комірники та вантажники, менеджери всіх рівнів із різних куточків країни.  Цих колег між собою називають  #ротаФокстрота. 

Поведінка споживача кардинально не змінилася. Українці продовжують відвідувати магазини й купувати онлайн.  Наразі працює переважно ринок заміни,тобто споживачі йдуть за купівлею нового, коли зламалася стара техніка, а не, приміром, захотілося придбати більш сучасну модель.

"Поки що передумов для росту ринку немає. Про це зможемо говорити лише після нашої перемоги, в яку ми всі віримо і кожен за своїм напрямком робить все, щоб її наблизити", – відмітив Олексій Зозуля. 

Нагадаємо, за даними GFK у 2022 році ринок смартфонів в Україні скоротився на 32%

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.