Рейтинг Brand Finance Global 500: ритейл посів друге місце у рейтингу, переступивши позначку у $1 трлн

31.01.2022
752

Фото: Brand Finance Global 500 2022

Щороку провідне консалтингове агентство з оцінки брендів Brand Finance оцінює 5000 найбільших брендів і публікує близько 100 звітів, що ранжують бренди у всіх секторах та країнах. 500 найцінніших і найсильніших брендів світу включено до щорічного рейтингу Brand Finance Global 500, який проводиться вже 16 років, а 500 найцінніших і найсильніших брендів США включено до рейтингу Brand Finance US 500.

Згідно з рейтингом цього року, сектор роздрібної торгівлі зміцнив свої позиції завдяки буму електронної комерції, вперше подолавши позначку $1 трлн. У ході пандемії роздрібна торгівля була найшвидшою галуззю у рейтингу, випереджаючи як технологічний, так і медіа-сектор.


Роздрібна торгівля

Ритейл продовжує процвітати. Сектор закріпив свою позицію на другому місці у рейтингу завдяки буму електронної комерції, вперше переступивши позначку в $1 трлн. Трансформація галузі, щоб задовольнити зростаючі потреби клієнтів, посіяла зерно як короткострокового, так і довгострокового процвітання.

До пандемії роздрібна торгівля була третім за цінністю сектором після банківської справи, але бум e-commerce призвів до її відходу. Під час пандемії роздрібна торгівля була найбільш швидкозростаючою великою галуззю у рейтингу, чия вартість зросла на 46%, випереджаючи сектор технологій і медіа, які зросли на 42% і 33% відповідно.

Walmart є одним із лідерів у світовому секторі, який продовжував спостерігати зростання вартості бренду та піднявся з 6-го на 5-е місце збільшившись на 20% до $111,9 млрд. Ритейлер розширив використання технології для збору та упаковки онлайн-замовлень покупців на продукцію в очікуванні попиту на самовивезення та доставку, що продовжиться після пандемії.

Роздрібна торгівля також побачила найбільше нових учасників у рейтингу цього року за дев’ятьма брендами. Більшість нових брендів роздрібної торгівлі — це супермаркети, багато з яких пристосувалися до нових умов, зробивши себе доступнішими за допомогою онлайн-покупок і click&collect. Німецький Edeka займає найвищий рейтинг із дев’яти, увійшовши до рейтингу на 340-му місці з вартістю бренду $6,5 млрд.

Home Depot, найбільший роздрібний бренд після Amazon і Walmart, демонстрував високі результати протягом пандемії COVID-19 і продовжував спостерігати позитивне зростання вартості бренду цього року на 6% до $56,3 млрд. Дохід бренду зріс, коли були введені обмеження щодо COVID-19, і люди витрачали більше на облаштування будинку. Однак, оскільки економіка знову відкрилася, а обмеження послабилися, у 2021 році прибуток Home Depot сповільнився у річному обчисленні, що свідчить про те, що ця тенденція навряд чи триватиме.

Проте Alibaba.com знизив вартість бренду на 42% до $22,8 млрд. Бренд був звинувачений у зловживанні своїм домінуючим становищем на ринку, забороняючи продавцям використовувати інші сайти електронної комерції, і наступні зміни призвели до посилення конкуренції, що призвело до уповільнення зростання та спаду статків. Також у рейтингу опустився інший китайський гравець —Taobao (з 18 місця у 2021 році на 18 у 2022 році).

Серед ритейлерів одягу Zara та H&M займають 151 та 160 строку у рейтингу, але оцінка їхньої вартості недоступна у безкоштовній версії.

У безкоштовній версії доступні дані першої 100-ні. 

Соцмережі

TikTok став найшвидше зростаючим брендом у світі. Завдяки приголомшливому зростанню на 215%, вартість бренду зросла з $18,7 млрд у 2021 році до $59,0 млрд цього року. Посівши 18-е місце серед 500 найдорожчих світових брендів, він є найвищим новим учасником щорічного рейтингу Brand Finance. 

Оскільки обмеження COVID-19 все ще діють у всьому світі протягом 2021 року, діджитал-розваги, соціальні мережі та потокові сервіси продовжували зростати, і зростання TikTok свідчить про те, як розвивається медіаіндустрія.

Медіабренди входять у трійку найбільш швидкозростаючих брендів у рейтингу: Snapchat (вартість бренду зросла на 184% до $6,6 млрд) і південнокорейський інтернет-бренд Kakao (зріс на 161% до $4,7млрд) слідують за TikTok.

Найцінніші бренди

Тим часом Apple зберегла звання найдорожчого бренду в світі після зростання на 35% до $355,1 млрд. Зазначається, що це найвища вартість бренду за всю історію. Історично успіх технологічного гіганта був пов’язаний з відточуванням позиціонування його основного бренду. Але останнім часом його зростання можна пояснити визнанням компанії того, що її бренд можна ефективно застосовувати до набагато ширшого спектру послуг, таких як Apple Pay і Apple TV, повідомляє Brand Finance.

Amazon та Google також відзначили хороший рівень зростання, утримуючи свої місця після Apple на 2-му та 3-му відповідно.

Технології

Технологічний сектор залишається найціннішим у рейтингу, його вартість становить близько $1,3 трлн. З 50 технологічних брендів у рейтингу три великі гравці: Apple, Microsoft ($184,2 млрд) і Samsung Group ($107,3 ​​млрд). Разом на ці три бренди припадає понад 50% вартості бренду у техніці.

Технологічний сектор також є домом для двох із п'яти найбільш швидкозростаючих брендів у рейтингу, а вражаючий ріст спостерігають бренди напівпровідників AMD (зростання на 122%) та Nvidia (зростання на 100%).

10 найдорожчих світових брендів 2022 року

Вартість брендів за сектором

Розбиваючи результати до рівня країни, бренди зі Сполучених Штатів і Китаю продовжують домінувати у рейтингу. Більше двох третин загальної вартості бренду у рейтингу припадає на дві країни, причому на Сполучені Штати припадає 49% (3,9 трильйона доларів), а на Китай — 19% (1,6 трильйона доларів).

Джерело: Chain Store AgeBrandirectory

Переклад: Людмила Будіна

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.