5 років Glovo в Україні: як змінилися поведінка та вподобання користувачів?

30.11.2023
1040

Фото: НВ

Восени 2023 року виповнилося 5 років із початку діяльності Glovo в Україні. Попри війну в Україні все більше користувачів і частіше замовляють доставку в багатокатегорійному застосунку. Зокрема, цього року кількість замовлень зросла на 50%. Проаналізувавши дані платформи за останні роки, компанія підготувала інфографіку про те, як змінилися поведінка та вподобання користувачів.


Географія та кур`єри 

Наразі Glovo працює в 37 містах з понад 8000 партнерами — ресторанами, супермаркетами, непродовольчими магазинами та аптеками. Компанія систематично розширює зону доставки й кількість закладів та магазинів у застосунку, щоб якомога більше українців могли замовити будь-що в межах міста.

З жовтня 2018 року понад 50 тисяч кур'єрів виконали принаймні 1 замовлення й проїхали більш ніж 200 мільйонів кілометрів. За цей час кур’єр-рекордсмен доставив понад 30 тисяч замовлень. Середній дохід кур’єра становить від 15 000 до 40 000 гривень залежно від кількості виконаних замовлень. Кур’єри можуть приєднатися до платформи Glovo лише з 18 років, а от верхньої вікової межі немає — найстаршому кур'єру виповнилося 73 роки. Середня тривалість доставки будь-якого замовлення становить менш ніж 35 хвилин.

Поведінка користувачів 

Дані платформи за 2018-2023 роки відображають, як в українців формувалася звичка користуватися послугами швидкої доставки: середня кількість замовлень на 1 користувача на рік зросла з 2,6 у 2018 році до 10,3 замовлення за неповний 2023 рік, що вже більш ніж було до повномасштабного вторгнення (9,7 замовлення у 2021 році). Загальна кількість замовлень у 2023 році зросла на 50%, що свідчить про те, що швидка доставка стає частиною щоденного життя. 

Найвідданіший шанувальник Glovo здійснив 3,5 тисячі замовлень у застосунку з лютого 2019 року. Найдорожчим замовленням цього року було замовлення китайської їжі на суму 19 тисяч гривень. 

Найбільше замовлень користувачі роблять у п’ятницю та вихідні, особливо вдень  з 12-ї до 14-ї та ввечері — з 18-ї до 20-ї години. 

Усе більше замовлень користувачі в Україні оплачують безготівковим розрахунком: від 52% у 2018 році до 80% у 2023 році. 

Улюблені кухні, страви й інші популярні товари та послуги в застосунку

Протягом останніх двох років улюблені кухні українців майже не змінились. Однак українська кухня піднялась на дві позиції й увійшла до п’ятірки найпопулярніших, у якій залишаються американська, італійська, міжнародна та азійська кухні. Борщ посів третє місце серед улюблених страв, в той час, як бургер є лідером замовлень. Також користувачі полюбляють нагетси та крильця, картоплю та кебаб. Найулюбленішими напоями користувачів є Coca Cola, апельсиновий сік, лате, капучино та Pepsi.

Наразі користувачі мають можливість зробити замовлення з 12 Glovo Express — власних дарксторів Glovo. З понад 3 тисяч товарів в асортименті найчастіше вибирають мінеральну воду, банани, Coca Cola, тютюнові вироби та пиво. Тривалість доставки з Glovo Express становить в середньому 20 хвилин.  

Крім ресторанів та супермаркетів, користувачі Glovo також мають змогу замовити товари з непродовольчих магазинів. За рік попит на зоотовари зріс майже в 6 разів: наразі кожне третє замовлення у баблі «Магазини та сервіси» — це зоотовари. Кожне п’яте замовлення з магазинів — це квіти, попит на які за рік зріс утричі. Також утричі збільшилась кількість замовлень дитячих іграшок і у 2,5 раза — іграшок для дорослих.

2022 року у застосунку Glovo з’явилась можливість замовити не лише товари, а й послуги. Найпопулярнішою послугою у 2023 році є прибирання однокімнатної квартири, а серед медичних послуг — онлайн-консультація терапевта та виклик додому сімейного лікаря.

Допомога Україні

24 серпня разом з фандрейзинговою платформою UNITED24 компанія Glovo запустила ініціативу «Доставка безпечного майбутнього». Метою є збір коштів на автомобілі для доставлення працівників і обладнання до місць виявлення вибухонебезпечних предметів та розмінування. У жовтні Glovo здійснив перший внесок — 2 мільйони гривень. 

Glovo — це технологічна платформа, яка дозволяє придбати, доставити, передати будь-який предмет чи продукт у межах міста. Компанія, що заснована у Барселоні, сьогодні працює у понад 1500 містах у 25 країнах світу у Європі, Центральній Азії та Африці. Щомісяця в усьому світі платформою Glovo користуються понад 5 млн активних клієнтів, замовлення доставляють понад 70 тис. кур’єрів, а кількість асоційованих партнерів досягає 150 тис. 

В Україні сервіс Glovo розпочав роботу у жовтні 2018 року і наразі представлений у 37 містах. 

Текст і фото: пресслужба Glovo

 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.