Нові проекти «ЕКО маркет»: як співпрацюють банківська справа та супермаркет

06.04.2017
3688

Аркстоун

На цей рік у планах торговельної мережі «ЕКО маркет» — розвивати неритейлові проекти. У 2014 році в партнерстві з «Альфа Банком» мережа запустила перший і, як показав час, успішний проект: кредитну й бонусну картку в одній. Зараз планується запуск проектів оплати в супермаркеті комунальних послуг, залізничних квитків та впровадження систем маркетингу для розсилки клієнтам таргетованої інформації про продукти

Над розробкою неритейлових проектів у «ЕКО маркет» працює колишній працівник банківської сфери Віталій Бачинський. Саме він у компанії імплементує знання банківської справи до ритейлу. Віталій розповів, як зробити такі проекти прибутковими.

Нові проекти та їх тестування

Наразі послуги (споживчі, навіть грошові кредити, страховки, залізничні квитки, комунальні послуги, перекази) мігрують частково в онлайн, частково в ритейлові мережі.

Офлайн. Це зручно для клієнта та є найбільш оптимальним використанням торговельних площадок. Якщо попередніми роками ми створювали фінансові послуги онлайн для покупців «ЕКО маркет», то зараз працюємо над офлайновими, які можна буде оплатити на касі. Це оплата на касі комунальних послуг, залізничних квитків та інші транзакції. Плануємо це зробити до кінця 2017 року. По кожній окремій послузі ми обираємо фінансового партнера: чи то банк, чи фінансову компанію.

Нова система скорингу: вона зможе прогнозувати схильність до покупки за портретом клієнта

Для кожного продукту ми тестуємо всі можливі канали комунікації: SMS, листівки, email- та viber-розсилки. Для кожного продукту шукаємо окремий підхід. Ми з'ясували, що для одних продуктів працюють одні канали комунікації, а для других ефективні інші. Наприклад, картки краще рекламувати за допомогою листівок. Послуга оформлення страхування на авто активно працює через пости у Facebook, онлайн-кредити — за допомогою email-розсилок та SMS.

Зрозумівши, якому сегменту який продукт підходить, а також розуміючи результат від кожного каналу комунікації, ми створили та тестуємо нову систему скорингу. Вона визначає ймовірність того, купить людина послугу чи ні.

Система скорингу працює просто: ми проводимо тестову вибірку, надсилаємо цій групі покупців пропозицію. На основі тих, хто відгукнувся, будуємо модель — грубо кажучи, портрет сегменту. Після цього накладаємо портрет на всіх покупців і робимо пропозиції саме тій категорії, яка відгукнулася найактивніше.

Проекти та результати

Банківська картка «Альфа Банку» з «ЕКО маркет»

Спільно з «Альфа Банком» ми випустили для наших покупців брендову кредитну картку. Вона одразу і платіжна, і кредитна, і бонусна. За розрахунок картою власне як банківською платіжною в будь-якій торговій мережі клієнт отримує бонуси на свій рахунок, які потім конвертуються в покупки в «ЕКО маркет». 

Автострахування. За такою ж моделлю працює і продаж полісів автострахування в «ЕКО маркет»: клієнт може оформити автоцивілку в нас на сайті, і навіть отримує 100 гривень на бонусну картку. Головне — бути учасником програми лояльності.

Онлайн-кредит на продукти. Можна також оформити мікрокредит на продукти харчування в «ЕКО маркет». Для цього потрібно зайти на сайт фінансових послуг www.eko-finance.com.ua, обрати послугу «Кредит онлайн», і клієнта буде переадресовано на сайт кредитної організації, що є партнером у цьому сервісі. Модель така: клієнт від «ЕКО маркет» — послуга від партнера. За 5 хвилин ухвалюється рішення щодо кредиту, і процент видачі дуже високий.

Який прибуток приносять неритейлові проекти 

Усі фінансові проекти наразі дохідні: з них маркет отримує кілька мільйонів гривень на рік. Левову частку доходу приносять власне картки, випущені в партнерстві з «Альфа Банком». Клієнтам «ЕКО маркет» вже видано більше 10 000 таких карток. 

Усі інші проекти прибуткові, проте доход незначний, але вони створюють додатковий сервіс та переваги для клієнта.

Автор: Валерія Дорош 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.